تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

۵ وزیر در صف سوال و استیضاح هستند/ چون بررسی بودجه بود، استیضاح انجام نشد

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید: نمایندگان از وزیران علوم، جهاد کشاورزی، صمت، کار و اقتصادکه عملکرد پایینی داشته‌اند، سوالات زیادی دارند. اگر وزرا با همین روال پیش بروند، حتماً مجلس باید در سال جدید، برخورد جدی‌تر داشته باشد، یعنی باید مدام سوال و تذکر و در صورت ضرورت، استیضاح و تحقیق و تفحص را در برنامه قرار دهد.

جبار کوچکی نژاد

رویداد۲۴ محمد آیتی: وعده‌های اقتصادی دولت هر روز بیشتر می‌شود و اتفاقی در واقعیت رخ نمی‌دهد. طبق دستور رئیس جمهور تا پایان سال ۱۴۰۰ فقر مطلق ریشه‌کن می‌شد و ساعاتی دیگر این سال هم تمام خواهد شد و مشخص بود چنین وعده‌هایی نه از سر حقیقت و دانش اقتصادی، بلکه سخنانی شعارگونه است که هیچ تاثیری در روند زندگی مردم نخواهد داشت و فعلا هم افزایش تورم به قوت خود باقیست و گشایش خاصی در حوزه اقتصاد نیفتاد و فقر هم ریشه‌کن نشد. اینکه مجلس یازدهم تا کی با وزرای دولت مماشات خواهد کرد، یکی از مهمترین پرسش‌ها از نمایندگان مجلس است؟ آیا این احتیاط و محافظه‌کاری در نظارت همچنان ادامه خواهد داشت؟ جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت در مجلس یازدهم معتقد است شروع سال ۱۴۰۱ برای وزرای دولت سیزدهم بسیار تعیین‌کننده است. او به رویداد۲۴ می‌گوید: مشکلات حوزه کار مثل بیکاری و حقوق کارگران و... بسیار زیاد است و باید در سال ۱۴۰۱ به این مسائل اساسی پرداخته شود و حل این موارد تا حد زیادی متوجه وزارت کار است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیح می‌دهد شغل، تعریف مشخصی دارد و اگر فردی مثل وزیر، یک رقم مشخص را برای ایجاد یک شغل بگوید، می‌باید این موضوع را در واقعیت و به صورت مصداقی مشخص کند، در غیر اینصورت اگر مثلا وزیر کار گفته باشد که با یک میلیون می‌توان شغل ایجاد کرد که بسیار خنده‌دار است. ایجاد شغل در حوزه‌های مختلف، رقم‌های مختلف دارد و برای بیان عدد و رقم باید پس از بررسی‌های دقیق روی به اعلام آورد. اکنون می‌توان شغل‌های ارزان‌تری ایجاد کرد، ولی نه با یک یا پنج میلیون تومان. الان با ۲۰ یا ۳۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه به سختی می‌توان یک شغل ایجاد کرد.


بیشتر بخوانید: همه وعده‌های دولت رئیسی/ قول‌هایی که در سال ۱۴۰۰ محقق نشدند +جدول


نماینده رشت در واکنش به اینکه گفته می‌شود در وزارتخانه‌ها افراد غیرمتخصص زیادی به کار گرفته شده‌اند، گفت: در مورد استخدام افراد غیرمتخصص در وزارت کار ترجیح می‌دهم در سال ۱۴۰۱ صحبت کنم. چون در پایان سال، بحث بودجه مهم‌ترین مسئله مجلس بود، دغدغه استیضاح وزرا مطرح نشد، از این‌رو باید ببینیم در یک ماه آینده وزرا چه عملکردی دارند تا جدی‌تر وارد بحث شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این پرسش که کدام وزیر دولت سیزدهم بیش از همه در خطر استیضاح است، گفت: به نظر من، اولین وزیری که باید استیضاح شود «وزیر علوم» است، زیرا اشکالات زیادی به او وارد است، مخصوصاً در حوزه انتصابات. حال سوال از وزرای جهاد کشاورزی، صمت، کار و وزیر اقتصاد هم زیاد شده و این افراد مدام دچار اشتباه شده‌اند.

کوچکی‌نژاد یادآور شد: نمایندگان از این وزیران که عملکرد پایینی داشته‌اند، سوالات زیادی دارند. اگر وزرا با همین روال پیش بروند، حتماً مجلس باید در سال جدید، برخورد جدی‌تر داشته باشد، یعنی باید مدام سوال و تذکر و در صورت ضرورت، استیضاح و تحقیق و تفحص را در برنامه قرار دهد. عملکرد دولت در مدیریت اقتصاد جامعه آن هم پیش از عید و دوران عید، بسیار مهم است و ما این موضوع را در بررسی عملکرد آن‌ها رصد خواهیم کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
0
0
عمده مشکلات اقتصادی در کشورساختاری است شاید ربط چندانی به افراد نداشته باسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
0
0
واقعا باعث تاسف که بایستی اذعان کرد مجلس یازدهم ضعیفترین مجلس در تاریخ پر بار نظام مقدس اسلامیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
0
0
مجلس تاکنون بسیار ضعیف بوده
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
0
0
جناب آقای حجةالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای
رییس محترم قوه قضاییه
از سال 1388 تاکنون در زمان خصوصی شدن شرکت مخابرات هر روز در رسانه ها علیه مدیران و مسئولان شرکت مخابرات ایران و تهران به خاطر پایمال و ضایع شده حق و حقوق کارکنان، کارگران و بازنشستگان شرکت شکایت و اعتراض می کنیم و همچنان نیز ادامه دارد ولی متاسفانه در کشور به اصطلاح اسلامی هیچ مقامی، مراجعی و هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نبودند و نیستند چرا؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان