تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۱

وزیر کشور: سفر نباید باعث عادی‌سازی نسبت به کرونا شود

وحیدی اظهار کرد: امید است با همت همگان و دستگاه‌ها ایام تعطیلات خوبی برای مردم رقم بخورد.

وزیر کشور: سفر نباید باعث عادی‌سازی نسبت به کرونا شود

رویداد۲۴ وزیر کشور با اشاره به مسئله «ایمنی» گفت: به طور جدی باید تلاش کنیم و حوادث جاده‌ای را کاهش دهیم و از آنچه که اعم از تلفات جاده‌ای و فوت در جاده‌ها است، جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه امسال با توجه به تمهیداتی که در زمینه کرونا اتخاذ شد، شرایطی فراهم شد که این سفر‌ها به راحتی و بدون محدودیت انجام شود، گفت: حدود ۱۴۰۰ شهر و حدود ۶۰ هزار روستا و سکونتگاه‌ها و جا‌هایی که مردم می‌توانند در روستا‌ها و دهیاری‌ها مراجعه کنند فرصت ارزشمندی است. گردشگری ما اعم از گردشگری طبیعی، زیارت و گردشگری تاریخی فرصت‌های ارزشمندی است که در این دوره فراهم است.

وزیر کشور ادامه داد: حضور رئیس جمهوری و تشکیل شورای عالی ترافیک با حضور او و حضور آقای رییسی در مرکز راهور نیروی انتظامی و اورژانس کشور نشان از اهمیتی است که برای این کار قائل هستند. جلسه‌ای که با حضور همه استانداران و فرمانده راهور داشتیم برای این موضوع بود و دستورالعمل‌های لازم گفته شده است.

وی اضافه کرد: اولین و مهم‌ترین این است که چه کنیم تا تلفات و حوادث جاده‌ای کاهش یابد؟ دستورالعمل‌های آن صادر شده است و استانداران و فرمانده راهور و همه دستگاه‌های ذیربط باید دست به دست هم دهند تا این اتفاق شکل گیرد و کاهش قابل توجهی در حوادث جاده‌ای داشته باشیم.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به «کرونا» گفت: ما همچنان از ناحیه این ویروس مورد تهدید هستیم. درست است که با تلاش‌هایی که دست‌اندرکاران، وزارت بهداشت، استانداران و... انجام دادند ما امروز وضعیت مناسبی داریم، اما نباید این شرایط موجب شود که ما فراموش کنیم، چون این بیماری پایان نپذیرفته و همچنان در کمین است بنابراین این سفر‌ها نباید با عادی‌سازی نسبت به این بیماری اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: ما هیچ وضعیت کاملا مطمئنی را نمی‌توانیم درباره این بیماری فرض کنیم. باید این فرض باشد که کرونا همچنان مردم ما را اذیت می‌کند؛ لذا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بسیار مورد تاکید است. باید اینگونه باشد که اگر کسی تخلف کرد، با تخلف او برخورد قاطعانه شود؛ چه در زمینه مسافرت‌ها و حوادث جاده‌ای و چه در زمینه کرونا، اماکن اقامتی، تالار‌های پذیرایی و رستوران‌ها و... باید مراقبت و رعایت شود.

وزیر کشور با اشاره به موضوع خدمات‌رسانی به مردم و مسافران و با بیان اینکه این مسئله مهمی است و عزیزان ما در راهداری که جز مجموعه‌هایی بودند که بسیار زحمت کشیدند و اکنون یکی از بار‌های اصلی فشار بر روی دوش آنهاست، بر ارائه خدمات خوب و مدیریت خوب در این زمینه تاکید کرد.

وحیدی اظهار کرد: امید است با همت همگان و دستگاه‌ها ایام تعطیلات خوبی برای مردم رقم بخورد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: کار‌های ارزشمندی از قبل از سفر صورت گرفته و این ستاد تشکیل شده است. ۲۳ نهاد درگیر خدمات نوروزی هستند. در همه استان‌ها با محوریت استانداران این ستاد برقرار است.

وی ادامه داد: تلاش همه بر این است که بتوانند یک سفر ایمن، خوب و راحت را برای هم‌میهنان ما سامان دهند. حجم سفر‌ها نسبت به سال‌های گذشته باتوجه به موضوع کرونا بیشتر شده است. بیش از ۳۰ درصد افزایش سفر داشته‌ایم. در برخی از استان‌ها تا ۹۰ درصد افزایش سفر را شاهد هستیم به ویژه در استان‌های جنوبی حجم سفر بسیار زیاد است. همه در تلاش هستند که هم ایمنی سفر و کاهش حوادث جاده‌ای و کاهش تلفات و مجروحیت در جاده‌ها را داشته باشند که به همین دلیل تدابیر متعددی اندیشیده شد و تلاش زیادی صورت می‌گیرد.

وزیر کشور از هموطنان خواست تا تدابیری که پلیس راهور و راهداری اعلام می‌کنند به ویژه در جاده‌هایی که دو طرفه است، را رعایت کنند. در جا‌هایی که برف و باران و لغزندگی جاده است، رعایت کنند و سفر تلخ نشود. تلخی سفر نه تنها برای همسفران و هم میهنان ما بلکه برای همه دستگاه‌ها بسیار تلخ است.

وحیدی تاکیدکرد: حتما شیوه‌نامه‌های کرونایی را در سفر رعایت کنند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وزیر کشور
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان