تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۱

باغ وحش العین امارات

باغ‌ وحش العین (Al Ain Zoo) در سال ۱۹۶۹ افتتاح شد و یکی از بزرگ‌ترین باغ‌ وحش‌های امارات متحده عربی است. پستانداران بومی مانند تیزشاخ عربی، غزال آفریقایی، زرافه و گاو کوهی در این باغ‌وحش به چشم می‌خورد. گربه‌سانان بزرگی مانند شیر، ببر، یوزپلنگ، پلنگ سیاه و جگوار نیز در این باغ‌وحش زندگی می‌کنند.

باغ وحش العین امارات

رویداد۲۴ باغ وحش العین امارات از بزرگ ترین باغ وحش های این کشور است. این باغ وحش یک محوطه برای میمون‌ها، لانه پرندگان و بخشی برای خزندگان دارد. باغ‌ وحش العین به‌خاطر داشتن امکانات تحقیقاتی مرتبط با برنامه تولیدمثل گونه‌های حیوانی در معرض خطر مشهور است.

بیش از ۳۰ درصد گونه‌هایی که در این باغ‌ وحش دیده می‌شود، در فهرست گونه‌های در معرض خطر انقراض قرار دارند. محوطه ۲۱۷ هکتاری سافاری العین یکی دیگر از تلاش‌های این باغ‌ وحش برای حفظ گونه‌های خاص آفریقایی و منطقه خلیج‌فارس است.

بازدیدکنندگان از باغ‌ وحش العین می‌توانند فعالیت‌های منحصربه‌فردی را تجربه کنند، از جمله نوازش حیوانات، غذا دادن به زرافه‌ها، شترسواری و باغ کودکان که برای تشویق کودکان به یادگیری تنوع زیستی است. مرکز آموزشی صحرای شیخ زاید نیز درون این باغ‌ وحش قرار دارد که نمایشگاه‌هایی از محیط‌زیست و زیست‌بوم خلیج‌فارس را برگزار می‌کند. در تصاویر روز عکس هایی ازباغ وحش العین امارات را ببینید.

منبع: ایلنا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان