تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱

حضور کم‌سابقه پوتین در انظار عمومی با کیف هسته‌ای +فیلم

ولادیمیر پوتین در مراسم تدفین یک سیاستمدار راست افراطی در مسکو "کیف هسته‌ای" خود را به همراه برد و با این کار نگرانی از یک حمله هسته‌ای بالقوه را افزایش داد.
حضور کم‌سابقه پوتین در انظار عمومی با کیف هسته‌ای +فیلم

رویداد۲۴ رئیس جمهور روسیه که از زمان حمله به اوکراین به ندرت در انظار عمومی ظاهر می‌شود، در مراسم خاکسپاری ولادیمیر ژیرینوفسکی، سیاستمدار افراطی ملی گرا حاضر شده است.

به گزارش فرارو، ولادیمیر پوتین در مراسم تدفین ژیرینوفسکی، کیف هسته‌ای خود را به همراه برد و با این کار نگرانی از یک حمله هسته‌ای بالقوه را افزایش داد.

روس‌ها سه کیف هسته‌ای موازی دارند. چمدان‌ها «چگت» نام دارند. اولی در دست رئیس جمهور، دومی در دست رئیس ستاد مشترک سه قوا و سومی در اختیار وزیر دفاع قرار دارد. این سری چمدان بخشی از سیستم ارتباطات و فرماندهی کل ارتش روسیه «کازبک» است. این نام از نام سیگار برگ مورد علاقه استالین گرفته شده. روس‌ها می‌بایستی الزاماً سه نفره و پشت سر هم فرمان حمله را صادر کنند. رییس‌جمهور آمریکا هم چنین کیفی دارد.

تصاویری از این مراسم در مسکو نشان داده شده که پوتین دسته‌ای گل را در کنار تابوت ژیرینوفسکی قرار می‌دهد.

ژیرینوفسکی روز چهارشنبه در ۷۵ سالگی در پی عوارض ناشی از کووید درگذشت. او ظاهرا یک مخالف سیاسی پوتین بود، اما در واقع بخشی از یک اپوزیسیون مدیریت شده بود تا وانمود شود که دموکراسی در روسیه حفظ شده است.

رئیس جمهور روسیه در ماه‌های اخیر فقط در مواردی در انظار عمومی ظاهر شده است. تظاهرات بزرگ طرفداران جنگ که در ۱۸ مارس در استادیوم مسکو برگزار شد، اولین حضور عمومی او از زمان حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه بود.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان