تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

عاملی که باعث افت پرسپولیس شد

تیم پرسپولیس که با عملکرد قابل قبول مهاجمانش توانسته بود به پنج قهرمانی متوالی در لیگ برتر دست پیدا کند با جذب بازیکنان بی‌کیفیت و کم اثر به جای آنها افت محسوسی در گلزنی داشته است.

یحیی گل محمدی

رویداد۲۴ تمرینات فشرده تیم فوتبال پرسپولیس برای شروع دوباره رقابت‌های لیگ برتر در حالی ادامه دارد که این تیم بر خلاف پنج سال گذشته که موفق به کسب عنوان قهرمان شده بود آمار قابل قبولی در گل زنی و گل خوردن ندارد.

برانکو ایوانکوویچ در جریان سه قهرمانی لیگ برتر و یحیی گل محمدی که پس از سرمربی کروات برای دو فصل اخیر روی نیمکت این تیم نشست و روند قهرمانی‌ها را ادامه داد همواره تلاش کردند آمار قابل قبولی در خط دفاع و دروازه خود ایجاد کنند تا همواره جزو بهترین‌های فوتبال باشگاهی ایران در این زمینه باشند.

با این حال پرسپولیس در فصل جاری با از دست دادن محمدحسین کنعانی زادگان و حاشیه‌های فراوان حامد لک با ضعف جدی در بسته نگه داشتن دروازه اش روبرو شد تا یحیی گل محمدی برای جبران این خلأ دنبال گلزنی بیشتر و بهتر مهاجمان خود باشد.

مهاجمان خوب صادر شدند

مهدی طارمی در دو فصل ابتدایی قهرمانی پرسپولیس آماری قابل قبول از خود به نمایش گذاشت. او توانست یکی از بهترین عملکردها را با پیراهن سرخ پایتخت داشته باشد اما پس از پشت سر گذاشتن دوره محرومیت خود به دلیل انتقال غیر قانونی به ریزه اسپور ترکیه تصمیم به ترک این تیم در زمستان گرفت تا راهی الغرافه شود. بازیکنی که پله‌های ترقی را با پیوستن به ریوآوه پرتغال و سپس پورتو یکی پس از دیگری طی کرد تا حالا تبدیل به یکی از مهره‌های کلیدی باشگاه پورتو شود.

برانکو با استفاده از قدرت فوق‌العاده او در کنار علی علیپور هر غیر ممکنی را ممکن کرد. علیپور زوج طارمی را تشکیل می‌داد که با رفتن این بازیکن گادوین منشا در کنارش قرار گرفت اما آمار علیپور افتی نداشت تا او نیز همچون طارمی به آقای گلی لیگ برتر با پیراهن پرسپولیس برسد.

تیمی که پس از رفتن علیپور نیز با گادوین منشا توانست تا حد زیادی آمار مناسب گل‌های زده‌اش را حفظ کند اما این بازیکن نیز عمر زیادی با پیراهن سرخ نداشت تا در انتقالی جنجالی به استقلال تهران برود.


بیشتربخوانید: ۱۰ بازیکن در فهرست خروج پرسپولیس

فاصله آل کثیر با طارمی: یک سرکشی!

یحیی گل محمدی پس از نشستن روی نیمکت پرسپولیس تصمیم داشت علیپور را در جمع سرخپوشان نگه دارد اما این بازیکن برای اینکه راه طارمی را طی کند تصمیم به ترانسفر از پرسپولیس به مقصد ماریتیمو پرتغال گرفت تا یحیی چاره ای جز جذب مهاجمی همچون عیسی آل کثیر نداشته باشد.

آل کثیر با شروع درخشان در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ امیدهای هواداران را برای داشتن گلزنی قهار زنده نگه داشت اما بی توجهی او به قوانین انضباطی حکم محرومیت ۶ ماهه برایش رقم زد تا آل کثیر در اوج از فوتبال دور باشد. این بازیکن پس از بازگشت به ترکیب سرخ پوشان هم توانست خیلی خوب در لیگ برتر کار کند اما سرکشی از دستورات پزشکی باعث شد تا دوران نقاهت آسیب دیدگی اش از ناحیه رباط صلیبی طولانی تر از همیشه شود.

آل کثیر با گذشت نزدیک به ۵ ماه از مصدمیت پای خود را به تیغ جراحان نسپرد تا اینگونه با خودش و پرسپولیس لج کرده و یک دوره طولانی دیگر را با پیراهن سرخ از دست دهد.

وارداتی های کم کیفیت

مهدی عبدی با وجود اینکه در مهم ترین بازی های پرسپولیس همچون نیمه نهایی و فیال ACL۲۰۲۰ و همچنین دربی های پایتخت برای پرسپولیس گلزنی کرد اما نتوانست روند کم نوسانی داشته باشد تا یحیی را مجبور به جذب بازیکنانی همچون حامد پاکدل کند.

پاکدل هم به هیچ وجه نتوانست انتظارات را بر آورده کند تا این بار شیرزود تمیروف به عنوان مهاجم ازبک خریداری شود. تمیروف با وجود جنگندگی فراوان هنوز نتوانسته است حتی یک گل با پیراهن پرسپولیس بزند تا نه تنها اسم خود را در دل هواداران جا کند بلکه پرسپولیس را با بحرانی جدی در گل نکردن موقعیت هایش روبرو کند.

چاره ۶ امتیازی برای ۶ بازی

پرسپولیس برای سبقت از استقلال تهران که با ۵۶ امتیاز به صدر جدول تکیه زده است باید جبران ۶ امتیازی در ۶ دیدار باقیمانده لیگ برتر داشته باشد.

مهاجمان پرسپولیس که سهم حدودا ۵۵ درصدی از گل های زده این تیم را دارند باید آمار بهتری را در این زمینه ارائه دهند تا شاید امیدهای خود برای کسب ششمین قهرمانی را حفظ کرده و بتوانند رویای هواداران خود را در این زمینه برآورده کنند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس تهران
نظرات شما
پیشخوان