تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

آلوده‌ترین شهرهای ایران را بشناسید

مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: امروز دوشنبه ( ۵ اردیبهشت ماه ) هوای ۵ کلانشهر از جمله تهران در شرایط قابل قبول و ۲ کلانشهر در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و یک شهر در شرایط ناسالم برای تمام گروه ها قرار دارد.

آلودگی هوای تهران

رویداد۲۴ سازمان حفاظت محیط زیست، بر اساس گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان، هوای کلانشهرهای تهران، تبریز، کرج، مشهد و شیراز به ترتیب با شاخص های ۷۶، ۶۶، ۹۶، ۸۱ و ۹۶ قابل قبول است.

همچنین هوای شهرهای اراک و اصفهان به ترتیب با شاخص های ۱۰۸ و ۱۰۴ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و اهواز با شاخص ۱۸۰ در شرایط ناسالم برای تمام گروه ها قرار دارد.

روز گذشته هوای کلانشهرهای تهران، تبریز، مشهد، شیراز و اراک به ترتیب با شاخص های ۸۱، ۶۵، ۸۲، ۶۹ و ۸۹ قابل قبول و کلانشهرهای اهواز، اصفهان و کرج به ترتیب با شاخص های ۱۰۸، ۱۱۴ و ۱۰۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

شاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه ای و خطرناک است.   

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلودگی هوا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
0
0
بین شهرهای بزرگ هوای شیراز و اردبیل خیلی پاکه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان