تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱

توییت کنایه‌آمیز عمران‌خان خطاب به دولت بایدن

​ «عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده پاکستان در توییتی خطاب به دولت جو بایدن نوشت: آیا فکر می‌کنید که با انجام توطئه تغییر رژیم در پاکستان باعث کاهش احساسات ضدآمریکایی شده‌اید یا افزایش آن.

عمران خان

رویداد۲۴  عمران‌خان که برکناری خود و پایان قبل از موعد دولتش را در نتیجه تبانی مخالفان داخلی با توطئه خارجی با مدیریت آمریکا می‌داند، همچنان بر این اصل تاکید داشته و این روز‌ها درحال تدارک یک تظاهرات میلیونی علیه دولت فعلی پاکستان به سمت اسلام‌آباد پایتخت این کشور است.

نخست وزیر برکنار شده پاکستان امروز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: سوال من از دولت بایدن این است که با توطئه تغییر رژیم علیه نخست وزیر منتخب یک کشور ۲۲۰ میلیونی آیا آنان باعث کاهش احساسات ضدآمریکایی در پاکستان شده‌اند یا افزایش آن.


بیشتر بخوانید: عمران خان از صعود تا سقوط


عمران‌خان در رشته توییت‌های خود لحظاتی از برنامه تحلیلی شبکه فاکس نیوز با حضور «ربکا گرانت» کارشناس آمریکایی امنیت ملی و رئیس یک اندیشکده مستقر در واشنگتن را نیز منتشر کرد و نوشت: اگر کسی در مورد توطئه آمریکا علیه دولت منتخب در پاکستان شک دارد با مشاهده این ویدئو شک و تردید‌های وی تمام خواهد شد.

ربکا گرانت در این ویدئو خطاب به مجری شبکه فاکس نیوز گفت: پاکستان باید از اوکراین حمایت و دست از همکاری و معامله با روسیه بردارد. پاکستان همچنین باید در روابطش با چین حد و مرز قرار بدهد. سیاست‌های ضدآمریکایی در پاکستان نیز باید خاتمه یابد، موضوعی که به دلیل آن دولت عمران‌خان رای عدم اعتماد از پارلمان گرفت بنابراین سیاست‌های ضدآمریکایی باید تمام و دست از ارتباط با روسیه برداشته شود.

عمران‌خان همچنین نوشت: نخست وزیری که مطیع خواسته‌های آمریکا نباشد، از سیاست‌های مستقل خارجی پیروی و به دنبال توسعه روابط با دیگر کشور‌ها باشد از طریق توطئه تغییر رژیم برکنار می‌شود؛ لذا ما بار دیگر از رئیس قوه قضائیه پاکستان مطالبه می‌کنیم که با تشکیل یک کمیسیون قضائی جلسه علنی برای رسیدگی به توطئه خارجی و تهدید علیه یک دولت منتخب در پاکستان را برگزار کند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جو بایدن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان