تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷۹ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

چرا مردم از جایزه زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن خوشحال شدند؟

چند سالی است که هر رویداد هنری به عرصه بیان اعتراض به آنچه «هنرمند حکومتی» خوانده می‌شود تبدیل شده است. این عرصه در جشنواره کن دو چندان بود چرا که جامعه هم از خودش و هم از هنرمندانش بابت مواضع گذشته شان شرمنده بود. در این جشنواره بخش زیادی از مردم از جایزه زهرا امیرابراهیمی بیشتر از دیگران شادی کردند. اما این موضوع از کجا نشات می‌گرفت؟

زهرا امیرابراهیمی

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: زهرا امیرابراهیمی از بین سه بازیگر زن ایرانی، برای بازی در فیلم عنکبوت مقدس برنده نخل طلای بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد. رقبای او گلشیفته فراهانی برای بازی در فیلم «برادر و خواهر» ساخته علی عباسی و ترانه علیدوستی برای فلیم «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی بودند اما در نهایت زهرا امیرابراهیمی موفق به دریافت جایزه شد.

فرآیند نامزدی نخل طلا تا اعطای جایزه به عرصه‌ای برای بیان اعتراض به هنرمندانی تبدیل شد که به نمایندگی از جمهوری اسلامی در جشنواره‌های بین المللی حضور پیدا کرده بودند. سابقه زهرا امیرابراهیمی در ایران هم به تعمیق این دو قطبی کمک کرد.

چرا زهرا امیرابراهیمی برنده جایزه کن شد؟

عنکبوت مقدس داستان واقعی سعید حنایی قاتل زنجیره‌ای زنان در مشهد است. حنایی با هدف آنچه «پاکسازی فاحشه‌های فاسد خیابانی» می‌خواند، در یک ماموریت به زعم او مقدس بود، در مشهد دست به قتل بیش از ۱۶ زن زدت. خود سعید حنایی و خانواده او هرگز از ارتکاب به قتل ابراز پشیمانی نکردند، بلکه برعکس از او چهره یک قهرمان ساختند.

زهرا امیرابراهیمی در این فیلم نقش یک روزنامه‌نگار خیالی را در حال تحقیق درباره این قاتل زنجیره‌ای بازی کرده است. اهمیت حضور او در این فیلم شباهتی است که زندگی‌اش به طور نمادین با داستان فیلم داشته است. ماجرای قربانی شدن زنان در جامعه مردسالار و متحجر.

امیرابراهیمی سال ۱۳۸۵ در پی انتشار فیلم رابطه جنسی‌اش مجبور به ترک بازیگری و بعد‌ها خروج از ایران شد. امیرابراهیمی در سال‌های اول تلاش کرد ماجرا را انکار و شباهت فرد به خودش را یک اتفاق بخواند، اما بعدها گفت که چنین اتفاقی افتاده و در نهایت سال ۱۳۹۸ در برنامه شبکه ام.بی.سی پرشیا توضیح داد که فردی به نام مجید بهرامی از بازیگران سینمای ایران فیلم رابطه خصوصی او با دوست پسرش را پخش کرده است.

بعد از این حادثه زهرا امیرابراهیمی چندین سال از حرفه بازیگری کنار رفت، اما از سال ۲۰۱۶ بار دیگر وارد این عرصه شد. عنکبوت مقدس اولین فیلمی است که توانسته تا این مرحله از یک جشنواره بین المللی بالا بیاید. اینکه جشنواره کن تصمیم گرفته بین سه زن ایرانی (که به خودی خود نامزدی هر سه آن‌ها به نوعی اعتراض به جمهوری اسلامی بود)، دست به انتخاب زنی بزند که به طور نمادین راوی همه ابعاد ضد زن جامعه ایران است، اتفاقی نیست.

سویه ایدئولوژیک و سیاسی جشنواره‌های بین المللی بر کسی پوشیده نیست و به تبع اینکه چرا جشنواره فیلم کن زهرا امیرابراهیمی را به عنوان برنده انتخاب کرده، به اندازه چرایی خوشحالی مردم ایران از این انتخاب اهمیت ندارد. انتخاب امیرابراهیمی به دوگانه هنرمند «حکومتی-مردمی» دامن زده است.


بیشتر بخوانید: تاریخ سیاسی جشنواره‌های فیلم در ایران و جهان/ سینما در خدمت ایدئولوژی


دو قطبی هنرمند حاکمیتی-هنرمند مردمی

به گزارش رویداد۲۴ دوگانه هنرمند حکومتی و هنرمند مردمی یک پدیده باسابقه است که البته در سال‌های اخیر نمود آن بیشتر شده است. انتخابات سال ۸۸ شاید نقطه عطفی برای این دوقطبی بود؛ زمانی که برخی بازیگران و سینماگران نظیر محمدرضا شریفی‌نیا، محمد صالح‌علا و محمدرضا ورزی، سیروس مقدم، مجید مظفری و ... بدون توجه به اعتراضات مردم به نتیجه انتخابات و برخورد با معترضان، در مراسم تنفیذ محمود احمدی‌نژاد شرکت کردند.

از این تاریخ تحولات با سرعت به سمت تعمیق این دوگانه پیش رفت. بعد از انتخابات سال ۹۶ سیاست مرجعیت‌زدایی از هنرمندان هم به این دوگانه دامن زد. بخشی از حاکمیت از اینکه در هر انتخاباتی، بازیگران و چهره‌های سرشناس فرهنگی و هنری بخش قابل توجهی از جامعه را به سمت کاندیدای جریان مقابل سوق می‌دهند، راضی نبود و همین مساله استارت طرح افشاگری علیه هنرمندان را زد. گزارش هفته‌نامه یالثارات علیه ترانه علیدوستی، اصغر فرهادی و مانی حقیقی را باید ذیل این سیاست تحلیل کرد.

همزمان در یک جبهه دیگر هم دوقطبی هنرمند حاکمیتی و هنرمند مردمی در حال فربه شدن بود. هنرمندانی که در کشور فعالیت می‌کردند، وارد پروژه‌های پولساز نهاد‌ها و موسسات فرهنگی نزدیک به حاکمیت شدند. نزدیکی آن‌ها به این نهاد‌ها و درآمد‌های میلیاردی آن‌ها از پروژه‌های حاکمیتی، خشم مردمی را که درگیر مشکلات معیشتی‌اند به همراه داشت. کم‌کم یک مطالبه به دال مرکزی رویکرد مردم نسبت به هنرمندان تبدیل شد: هنرمندان یا باید نسبت به مشکلات جامعه واکنش نشان می‌دادند و در بزنگاه‌ها در کنار مردم می‌ایستادند یا برچسب حکومتی می‌خوردند.

با همین استدلال هنرمندانی نظیر امین حیایی برای بازی در فیلم قلاده‌های طلا و حضورش در برنامه عصر جدید صداوسیما، شهاب حسینی برای زدن واکسن فایزر در آمریکا و انتقاد از هنرمندانی که جشنواره فیلم فجر سال ۹۸ را در اعتراض به سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین تحریم کرده بودند، رامبد جوان برای دعوت مردم به رژیم گرفتن برای کاهش هزینه‌های اضافی در شرایط بد اقتصادی و همزمان تولد فرزندش در کانادا و پرویز پرستویی به دلیل همکاری با پروژه‌های امنیتی سینما و ... داغ هنرمند حکومتی بر پیشانی‌شان خورد.

انتقاد تند مردم به اصغر فرهادی بابت سکوتش در جشنواره فیلم کن نسبت به اعتراضات مردم خوزستان به کم‌آبی، فرهادی را مجبور کرد در صفحه اینستاگرام خود از کانون کارگردانان بخواهد به جای نصب بنر و عکس او برای تبریک دریافت جایزه بزرگ هیات داوران فیلم کن در خیابان‌های تهران، جملات مادر معترض سوسنگردی را در گوشه گوشه شهر نصب کنند.

زهرا امیرابراهیمی

در جشنواره کن امسال دوگانه هنرمند حکومتی-هنرمند مردمی به گونه دیگری بازتولید شد. ترانه علیدوستی به عنوان نماینده‌ای که از ایران به کن رفته و بازیگری که در سریال شهرزاد به تهیه‌کنندگی سیدمحمد امامی بازی کرده و سود خوبی به جیب زده بود، با پوششی عجیب و محافظه‌کارانه روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن ظاهر شد.

از نظر مردم موضع نگرفتن و همزمان تن دادن به استاندارد‌های حاکمیت به منزله خروج هنرمندان از دایره مردمی بودن است. در مقابل علیدوستی که به لحاظ ظاهری و مالی نماینده وضع موجود در کن محسوب می‌شد، گلشیفته فراهانی و زهرا امیرابراهیمی قرار داشتند که سابقه آن‌ها در مخالفت با جمهوری اسلامی بیشتر علیدوستی بود. جالب آنجا که علیدوستی در همان فرانسه علیه سیاست‌های جمهوری اسلامی و عدم آزادی زنان مصاحبه کرد و موضع تندی گرفت، اما همین مواضع را هم کسی باور نمی‌کرد؛ چه آنکه مخاطبان می‌گفتند نمی‌شود همزمان پول‌های کثیف میلیاردی در همین ساختار به جیب زد و از آن سو زست اپوزیسیون هم گرفت. چنانچه زمانی در مورد حامد بهداد هم وقتی می‌گفت «اسم کثیف سلبریتی را از جلوی ما بردارید چون ما خود مردیم»، کسی باور نمی‌کرد و پاسخ می‌شنید او که در میانه اعتراضات مردم کنار سواحل آمریکا استراحت می‌کرده، چگونه خود مردم است؟

دیگر هنرمندان حاضر در جشنواره هم وضعیت بهتری نداشتند. تابوشکنی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در مراسم فرش قرمز در حالی که مردم آبادان درگیر فاجعه فروریختن ساختمان متروپل بودند، نه تنها مردم را به وجد نیاورد که خشم آن‌ها را به همراه داشت.

همه این اتفاقات در حالی است که زمان خیلی زیادی از اسکار اصغر فرهادی نمی‌گذرد؛ آن زمان بسیاری از مردم از این ماجرا شادمان بودند، اما اکنون اتفاقی افتاده که ذوقی برای چنین جایزه‌هایی نیست؛ چنانکه از نگاه بخشی از مردم برندگان این جوایز در داخل کیسه‌های خود را با پروژه‌های مختلف مالی پر می‌کنند. اساسا هشتگ «ما مثل هم نیستیم» در توصیف همین فضاها ایجاد شد و عملا نشانگر دوقطبی‌های به وجود آمده بود؛ یک سو مردمی که در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند و سوی دیگر کسانی که سبک زندگی دیگری دارند و در همین شرایط سخت، اوضاع مالی بهتری دارند. از این منظر، شادی بخشی از مردم به خاطر اعطای جایزه نخل طلایی به امیرابراهیمی از یک جنبه بیان شرمندگی نسبت به واکنش‌های جامعه‌ای است که ۱۵ سال پیش خواسته یا ناخواسته مسیر زندگی امیرابراهیمی را تغییر داد و از سوی دیگر بیان اعتراض به رقبای او در جشنواره است.

فراموش نکنیم زیست حرفه‌ای هنرمندانی که به هر دلیلی انتخاب کرده‌اند در ایران فعالیت کنند، مستلزم برخی اقدامات محافظه‌کارانه است؛ اما شواهد نشان می‌دهد آستانه تحمل مردم نسبت به تسامح هنرمندان با وضع موجود روز به روز کمتر شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
4
20
چرا مردم از نخل طلائی زهرا امیرابراهیمی خوشحال شدند؟ آیا واقعا مردم خوشحال شدند اصلا چند درصد مردم ما نخل طلائی کن را میشناسند یا اخبار آنرا تعقیب میکنند مردم یعنی چند روشنفکر و هنرمند هستند؟ ولی مردم همیشه اکثریتی هستند که نان و روغن را بهتر وبیشتر از همه میشناسند لطفا از طرف خودتان حرف بزنید نه از اکثریت جامعه که نه جشنواره فیلم کن را میشناسند ونه هنرمندان کن را
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
اگر حکومت ایران ، یک نظر سنجی بذاره معلوم میشه جریان ضد مردم طرفدار زیاد داره یا زهرا امیر ابراهیمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
محمد حکومت ایران نظرسنجی هم بذاره بیشتر مردم شاد نشدن از جایزه گرفتن زهرا امیرابراهیمی ، چون اولا مردم انقدر مشکل و بدبختی دارن که برای رفتن ایران به جام جهانی هم شاد نشدن مثل سالهای قبل چه برسه به جایزه گرفتن زهرا امیرابراهیمی ، ثانیا این فیلم تصویری هولناک از ایران نشون داد فیلمبرداریش در اردن بود که شاه اردن دشمن ایرانه و اگر وزارت فرهنگ اردن اجازه نمیداد ساخته نمیشد همینجوری مسلمونا رو تروریست میدونن با نمایش چنین فیلمی دید مردم دنیا نسبت به مردم ایران بدتر میشه ، ربطی به دین و مدهب و حکومت نداره نظر مخالف ما ، همین زهرا ابراهیمی مگه هنرمند حکومتی نبود ؟ سال فیلمهایی که بازی میکرد چی بود یا از کما و اون دنیا برگشته بود یا همسر یه بچه جانباز شده بود اون زمان محبوب نبود حالا که تصویر مخدوش از ایران نشون داده محبوب شده ؟! محبوبیت امیرابراهیمی در حد محبوبیت خود حکومته اگه قرار بر نظرسنجی باشه بهتره برای چیزهای مهمتری نظرسنجی بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
7
20
خوشحال شدن یه عده قلیلی از شما بی منطق ها را به اکثریت جامعه نچسبونید
ما اصل و ریشه خودمون را مثل شما ها یادمون نرفته و به خاطر منافع اضافه تر حاضر نیستیم منطق خودمون را حراج کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
درود برشما بی شرفی وپر رویی هم حدی دارد
کارتن خواب آواره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
15
8
در جامعه ای که زن بودن خودش جرم و گناه است و ستم جنسیتی بیداد می کنه . و تمامی تار و پود زندگی اجتماعی و شخصی آدمها در چنبره مذهب و سنتهای منسوخ قرار می گیره و حریم شخصی انسانها له و لگدمال میشه . با گذشت زمان و توسعه رسانه و مدیا بصورت همگانی حداقل بخشی از جامعه متوجه اشتباه خود شده و اقرار به گناه می کنه بخاطر همین انسانی به جرم یک رابطه طبیعی با همسر و یا نامزد و یا حتی دوست پسرش اینگونه آواره میشه و به قول خودش خاکستر میشه اما محو و نابود نشده اونهم شاید بخاطر خصوصیت فردی اش بوده چه بسا که بخاطر همین فرهنگ موجود انسانهای زیادی نابود و محو شده اند .
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
اتفاقا همین خود شما تاریک فکران فیلمش رو وایرال میکردید و برای دیدن فیلم خصوصی مردم سر و دست میشکستید وگرنه مذهبی ها و مراجع تقلید دیدن فیلم رو حرام اعلام کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
14
12
مردم نه سکولار ها و بی دین ها خوشحال شدن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
اخی حالا نه خیلی شما بادین تشریف داری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
11
5
چهره بسیار معصومی داشته ودارن وشاید بهمین دلیل هست که مردم بهش حق میدن وازش متنفر نمیشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
8
11
سلام خیلی ناراحت کننده بود که نظر شخصی خودتو جای نظر مردم میذاری چقدر بی ارزشید شما اگه قشری هم در ایران موافق نظرت باشند دلیل نمی شه که بگی مردم ایران. ما زن موفق دانشمند، مدیر، کاردان، مادر و خانواده دار را زن ایرانی می شناسیم زنی که به اسم فعالیت اجتماعی هنری بدن خود و حجب و حیای خود را به حراج نگذارد. متاسفم که امروز شما پشت کسانی محکم ایستاده اید که رفتارهای هنجارشکنانه ایرانی دارند و به جسم خود بیش از مغز خود اهمیت می دهند.
اینکه می گویم هنجارشکنانه ایرانی چون در مورد ایران صحبت می کنم و شما اگر سرباز تغییر فرهنگید شجاعت داشته باشید و بگویید.
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
7
12
و البته دولتی که از خوشحالی مردم به شدت ناراحت می‌شود!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
1
13
ختم کلام............دیگه دوران بازیگرسالاری تموم شده..الان همه فهمیدند که بازیگر فقط بازیگر هست و حتی نباید اسم هنرمند را روشون گذاشت صرفا بازیگر هستند.....حناشون دیگه رنگی نداره و فرقی نداره حکومتی و غیر حکومتی
الکی از این مطالب ننویسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
0
8
از حق که نگذریم ، این بازیگر واقعاً تمام الزامات مردمی بودن رو داره! سالها پیش کل مردم ، ساعتها بصورت رایگان از هنرنمایی ایشان مستفیض شدند!
صدا و سیما تابحال این تعداد مخاطب به خودش ندیده!
و چقدر بازی ها زیرپوستی و رئال بود!
ساسی باید یک زهرا نرو با این هنرمند مردمی اجرا کنه!
چرا جوک تعریف می کنیم؟!!!
دیگه کیه که ندونه جشواره ها جوایز رو کاملاً سیاسی میدم! مگه جشنواره فجر اینجوری نیست؟!!!
هنرمند مردمی نداریم
بلکه این ماجرا دقیقاً مصداق طرفداری بعلت بغض معاویه درمقابل حب علی هستش!
این نظام کاری کرده که راه اعتراض مستقیم رو بر مردم بسته و معتزضین فقط امکان مخالفت غیرمستقیم براشون مونده!
یعنی ما با کسی هستیم که نظام دوستش نداره!
فقط بخاطر دهن کجی به نظام!
الان دهه نودی ها سلام فرمانده بخونن!!!
یک هم خوانی دهه نودی دیگه علم میشه!!!
پرسپولیس با اینکه پرطرفدارترین باشگاه بوده و حتی هست ، الان فقط بخاطر شائبه حمایت های نظام تبدیل به منفورترین در بین حتی طرفداران قدیمی در تبریز و اصفهان شده!
ولی نظام دلش نمی خواد بفهمه!
و این ماجرا تازه اول راهه
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
2
2
زهرا امیر ابراهیمی
در فیلم نامرد تار عنکبوتی
قرآن حق
خانه عنکبوت سست ترین بنیان را دارد
نیت نجات از جهنم بود
جاده جهنم
پر از دزد و مترسک بوده است
ظلم و ستم
جهل و تکبر
بینوایان و نان شب
غم فروش بود
دشمن انسانیت
نامردی خود فروشی بوده است
وای بحال نامرد
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
9
11
حتما توسط مردمی که با حضور بیش از صد هزار نفری خود در استادیوم آزادی (سلام فرمانده) رو سر دادند انتخاب شده،اگه منظورتون مردمه!!!!!!!!!!!!!
وگرنه منافقین وطن فروش و خودفروخته های هالیوودی که مردم و امریکا مردم ما نیستند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
9
12
چون دوباره رو پاهاش ایستاد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
8
10
راجع به کدام مردم حذف می زنید
مردمی که اگر خلاف نظر شما نظر بدهند عقب مانده اند. یا مردمی که موقع حضور مردم در ورزشگاه آزادی نگران آبادان بوده اند الان نگرانی شأن مرتفع شده از پیروزی یک بازنده دنیا و آخرت خوشحال شدند
خدا لعنت کند شما را و هر کسی که به ساحت علی ابن موسی الرضا توهین کرد. خدا زبانتان را ببرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
7
9
فقط ژست رسانه ای میگیری رویداد
4 نفر کم عقل و واداده خبر هاتو برات تهیه میکنند
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
5
10
ازکجا فهمیدی که مردم ازجایزه ایشان خوشحال شدند؟دنبال تلقین کردن هستی مردم کسانی که برخلاف اعتقادادشان هستنداگرصدهاهنروصدهاجایزه بگیرندارزشی برایش قایل نیستندوبرعکس اگرصادقانه کوچکترین خدمتی بی ادعا به مردم وکشورشان بکنندفراموش نمی کنندایشان باان لباسهای نیمه برهنه وترک همیشگی وطن چه کاری برای مردمش انجام داده؟اصلا"ارتباطی بامردم ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
12
8
خیلی مسخره و بی دین هستین . کدوم مردم از هرزه ای به نام امیر ابراهیمی خوشحال شدند جز کسانی که مثل این فرد که عملکردش مشخصه .... کن و......همه برای امثال شما خوش اینده
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
هرزه خودتی بی‌شعور.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
6
9
کدوم مردم از یه جایره ریاکارانه و سیاسی و فریبکارانه خوشحال شدن؟
حالتون خوب نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
5
7
کی گفته که مردم خوشحالن. ما وکیل مدافع نمیخاهیم. دیگه از این قلتا هم نکنی مزدور بی مزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
8
9
تو از کجا میدونی مردم خوشحال شدن برای یک زن معلوم الحال؟
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
1
6
از متن تون سر در نیاوردم واقعا مطالبتون گنگ و دوپهلو هست بپا اشتباه نری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
5
8
تحلیلی احمقانه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
6
8
کجا مردم خوشحال شدند یه چند تا عقب افتاده رو مردم ندونید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
8
3
حرامزاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
مردم کجا خوشحال کردن ،من یک معلم ساده هستم که خیلی هم ناراحت شدم،زن بدکاره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
4
10
به نام او که به انسانها عقل داد تا از سایر موجودات ، متفاوت باشد.
ببخشید میشه بفرمائید کدام مردم از جایزه این خانم خوشحال شدند؟
چند تا آدم عاقل نام ببرید لطفا!!!!
پس این همه اعتراض، چیه؟
تفکر جامد اینست که، هر کس با شما مخالفت می کند، در جبهه و طیف حکومت قرار می گیرد!!!!امن از عقل مظلوم که در دست بعضی انسانها ، اسیر شده است!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
6
8
هیچ غیرتمندی از دریافت جایزه فیلم کن خوشحال نشد ای لعنت ونفرین بر بی غیرتان کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
5
10
وقاحت تو رویداد در منتشر نکردن نظرات و دیکته کردن نظر خودت و هم حزیب هات از حد گذشته
کدوم مردم خوشحال شدن؟
مردمی که همیشه با ساخت این فیلم ها تحقیر شده اند؟
و تو هم در این حقیر نشان دادن مردم ایران سهم بسزایی داری
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
9
5
خوشحال هستن چون لایقتش رو داشت وداره
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
4
6
چون خواستن شد اگه نمی‌خواستن این خانم هنوز گوشه گیر بود مثل یه عنکبوت کوچولو
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
8
6
کی گفته که مردم از جایزه گرفتن عده ای معلوم الحال بابت فیلم دست چندمی که به اعتقادات مردم توهین میکندخوشحال شدند?؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
6
9
کی خوشحال شد؟ مردم؟ کدوم مردم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
اشتباه منفی دادم. رویداد 24 کی نظرسنجی کردی ازمردم؟ حرفه ای باشید
اکرم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
5
6
خانوم واقای هنرمندو بازیگر هنجارشکنی می کنندو دل امام زمان عج رو به درد میارند چه ربطی به فقرداره بله حکومت حیا وعفت رو ازشون نگرفته که
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
6
8
سایت باسواد لطفا تحلیل سیاسی دلخواه ارائه نده کدام مردم !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
3
5
بگمانم سوالت را وارونه مطرح کردی!
«چرا برخی از جایزه زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن ناراحت شدند؟»
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
7
6
مردم خوشحال نیستند که فردی به خاطر بازی در فیلم ضد ارزشی و توهین آمیز به مقدسات جایزه گرفته
دانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
7
5
اولجهارتازن مثل خود زهرا ابراهیمی که روی ه چه روسیه روسفید کردن که همه مردم ایران نیستند چه زن ومردبی غیرت وهرزه هستند از جایزه این خانم خود فروش شاد گشتند چون هم ذات پنداری بااین خودفروش میکنند
یاحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
9
7
غلط کرده هرکی خوشحال شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
یکی از منفیا کم کنید اشتباه شد
میم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
6
6
چرا از طرف مردم صحبت میکنید اگر مردم ایران ما هستیم که نه تنها از ز امیر ابراهیمی که از تمام سازندگان وبازیگران ودست اندر کاران این فیلم ضد دینی وضد ایرانی به دلیل تخریب دین وجایگاه تشیع ایرانی اعلام انزجار میکنیم حتی از حضور سلبریتیهای ایرانی که در جشنواره کن شرکت کردند اعلام نفرت وانزجار میکنیم واز دولت میخواهیم تا از ورود این وطن فروشان به خاک مطهر ایران ممانعت بعمل اورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
1
5
چطور میشه فیلم و دید ؟ بعیده ایران اکران بشه با این موضعگیریهای تند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
5
4
زر اضافی نزن ! .... خودتی !
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
6
7
خوشحال شدند؟
شاید شما از مردم یک کشور دیگه حرف می زنید،
مردم ایران که از توهین به آقا امام رضا
خونشون به جوش اومده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
6
5
دروغگو تو از کجا دانستی مردم خوشحال شدن نکنه چند نفر اسکل مثل خودت را مردم حساب کردی گوگول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
7
3
بابا این ادم از تن فروشی به وطن فروشی رسیده جنگواره متجاوز کن هم با عقاید قرون وسطایی خودش توهین به میلیاردها مسلمان کرده و با سلاخ های فرهنگی و فاحشه ها این وحشی بازی رو جشن گرفته
غرب همچنان وحشی و دریده است
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
7
8
قشنگ معلومه همه این نظرات توهین آمیز و حکومتی رو یه نفر نوشته!!!! خیلی سوخته بوی سوزشش هم داره میاد!!!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
دقیقا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
7
4
خود گویی خود خندی حکایت عدهای ابله ونادون ک خودشون جای مردم جا میدن
بیشرف تر شما کجای عالم پیدا میشه
عجب بی هنران و وطن فروشانی
A
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
11
1
جایزه هرزه گری مبارکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
همه رو به چشم خودت نبین
یی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
7
3
بی شرف کثیف، اسم زهرا بر این بی شرف ممنوع است، امام رضا تو قلب ما ایرانیاست، کسی طرف دشمن امام رضا نیست و ما آرزوی نابودی دشمنان امام رضا را داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
6
2
عجب کارشناسان وتحلیگران زبده وکار کشته
ک چشم بسته غیب میگن و هر نظری مخالف نظر احمقانه خود اسگلشان را حکومتی ویک نفر میدانن
اخه بی خاصیتهای نادون با هوچیکری وهرزگی ب کجا میخواهید برسید
وادادها وپادوهای وطن فروش
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
2
6
جای تاسف داره که عده ایی از ما خودمون رو جای خدا میزاریم و همه رو قضاوت میکنیم ، از کجا معلوم که همین خانم امیرابراهیمی از همه ماها بهتر و منزه تر نباشه ؟ وقدر از شما نماز خونها و روزه دارها و دین دارها خون این مردم رو توی شیشه کردید ؟ اگه این خانم گناه شخصی انجام داده خودش میدونه و خدای خودش ، پس به من و تو ربطی نداره ، همه ماهایی که اومدیم نظر دادیم از سینما چی میفهمیم ؟؟ وقتی اون همه داور بین المللی ایشون رو تحسین میکنن ، وقتی بزرگان سینمای کشورمون ایشون رو تحسین میکنن ، ما اصلا در جایگاهی نیستیم که نظر بدیم ، متاسفانه عادت کردیم نخود هر اش بشیم ، الان هم یه جو راه انداختن که توهین به امام رضا بوده !!! کجاش به امام رضا توهین کرده ؟؟ این که این اتفاق رو به مشهد نسبت دادن ؟ خب این اتفاق واقعا توی مشهد افتاده
چطور این همه کثافت کازی داره توی مشهد انجام میشه بهتون بر نمیخوره ؟ ناموس ایرانی رو بخاطر فقر به عرب ها دارن توی مشهد میفروشن ولی به رگ غیرت هیچکی بر نمیخوره اما واسه یه زن مظاوم خودتون رو جر دادین

واقعا واسه همه مون متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
2
4
خوشحال نشدن فقط جو گیر شدن عین واقعیته ....اینا اکثرشون همونایی هستن که سالها پیش پیگیر فیلمش بودن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
6
4
ملت عزادار آبادان بودن شماها خیلی ذوق کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
4
7
رویداد ۲۴ گاهی وقتا چنان با حرص مینویسی احساس می کنم سایت اینترنشناله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
4
5
اینکه یک آدم بخصوص یک زن اینقدر قوی باشه که از اتفاق بد و سنگین رو پشت سر بگذاره خوبه..
اینکه جامعه بفهمه حق نداره اینطور بی پروا آبروی یک آدم رو ببره، ولو اون آدم خودش اشتباه خیلی بزرگی کرده باشه، خوبه..
ولی متاسفانه فقط چون اونوریها خانم امیر ابراهیمی رو بزرگ کردند همون هایی که آبروش رو بردن حالا ندادم شدن و بهش تبریک میگن..
و الا جامعه فرقی نکرده، همین ۳_۴ سال پیش یک زن دیگه (آزاده نامداری)که توی سوئد گوشه پارک توی جمع خانواده فقط روسری و چادرش رو برداشته بود، بخاطر اشتباهش تازه بیشتر قربانی شد.
ولی چون نرفت اونور چون لخت نشد ... بُلد هم نشد
جایزه نگرفت و کسی هم عذر خواهی نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
درسته آفرین. بحث سر یک شخص نیست اونایی که این صحنه ها رو می‌گردانند خوب بلدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
2
4
پیام دادید نظرم ثبت شد
چرا پس ثبت نشده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
6
5
واقعا ؟ مردم اصلا میدونن امیرابراهیمی کیه ؟ چند درصدشون ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
6
4
مردم گرفتاریهای خودشان را دارند از خود فروشی و وطن فروشی عده ای هرزه برای پول به جیب زدن خوشحال نمی شوند ! این حرفها مال یک مشت بیگانه از جامعه و انسانهای مجازیست نه واقعی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
4
7
الکی ژست روشنفکری گرفتن فکر کن یک درصدشون فیلم رو ببینن
3212
|
Netherlands
|
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
8
9
ساندیس خورها ریختن اینجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
شماها چی خور هستید؟ هرچی هستید شما و ساندیس خور ها عین همید
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
ما نون بازومون رو میخوریم.مثلا شما دستومن تا مفرغ تو جیب مردم نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
من یه آدم معمولی هستم که ازین دعوای امثال شما و به قول خودتون ساندیس خورها خسته شدم فقط بلدید بهم بد و بیراه بگید هرکدوم هم فکر می کنید که خودتون پاک و منزهید و طرف مقابلتان سمبل تباهیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
0
3
ول کنید بابا دلتون خوشه
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
6
2
من ک خوشحال نشدم خیلیم ناراحت و عصبانی شدم.درکی ازین بهشت ندارند ناکسان چون تار عنکبوت گرفته است قلبشان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
1
4
تبريك خانم أمير ابراهيمي، اميدوارم جايزه صلح نوبل رو هم ببري
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
بعید هم نیست ...وقتی نخست وزیر سابق اسراییل هم نامزد این جایزه بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
0
1
اون جایزه برده اینجا یه عده دارن دعوا می کنن ای بدبخت ملت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
0
0
دلتون خوشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
1
0
مردم خوشحال شدند؟ خیلی بامزه بود ، نوشته شما شبیه یک جک بود .?
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان