تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

فساد سیستمی در وزارت جهاد کشاورزی! +فیلم

رئیس سازمان بازرسی کشور از وجود فساد سیستمی در ورود نهاده‌های دامی در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

فساد سیستمی در وزارت جهاد کشاورزی! +فیلم

رویداد۲۴ به گزارش صنایع، ذبیح الله خدائیان در دیدار با رئیس قوه قضائیه در خصوص جزئیات تخلف صورت گرفته در سامانه بازرگام، اظهار کرد: اخیرا برخی از کشاورزان نسبت خرید نهاده از سامانه بازرگام و عدم دریافت نهاده‌های خود انتقاد کرند.

پس از پیگیری‌های انجام شده مشخص شد سازمان تعاون روستایی در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۰ قراردای را با یک شرکت خصوصی مبنی بر تامین ۱۳،۷۰۰،۰۰۰ تن نهاده دامی و… را منعقد کرده است.

معمولا در هنگام وارد کردن نهاده‌های دامی به کشور در بندر برای محصول وارد شده شماره‌ی کوتاژ ثبت می‌شود.کوتاژ یعنی فرد واردکننده محصول مذکور را وارد کشور کرده است.

وی در خصوص ۳ تخلفات صورت گرفته، توضیح داد: مورد اول اینکه برای فرد واردکننده بدون وارد کردن محصول، شماره کوتاژ صوری صادر شده است. دوم اجازه ثبت شماره کوتاژ مذکور در سامانه داده شده و ۸۰۰ هزار تن نهاده در سامانه بازرگام برای عرضه به کشاورزان، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها قرار داده شده است. مورد سوم اینکه اجازه داده شده تا بدون وارد شدن نهاده به کشور، ۵۰۰ هزار تن نهاده از این سامانه خریداری شود.

لازم به ذکر است، هزار و صد میلیارد تومان هزینه مردم برای خرید این نهاده‌های صوری به حساب این شرکت خصوصی واریز شده است.

ارسال گزارش غلط به بانک مرکزی

به گزارش صنایع، رئیس سازمان بازرسی کشور در پایان، تصریح کرد: برخی از مسئولین جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی، خواستار تخصیص ۷۳۵ میلیون دلار برای این شرکت خصوصی شده‌اند و در نامه خود ذکر کردند که نهاده وارد کشور شده است؛ لذا گزارش ارسالی نیز با واقعیت منطبق نیست.

در پایان می‌توانید ویدئوی کامل صحبت‌های رئیس سازمان بازرسی کل کشور را ملاحظه نمایید:

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان