تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۳۱ تير ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

بهترین فیلم‌های سینمایی مهناز افشار

مهناز افشار، بازیگر سینمای ایران است که در سال‌های اخیر به آلمان مهاجرت کرد و فعلا یکی از داور‌های برنامه استعدادیابی یا تلنت‌های خارجی است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با تعدادی از بهترین فیلم‌های سینمایی مهناز افشار آشنا کنیم.

مهناز افشار

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: مهناز افشار، متولد ۲۱ خردادماه ۱۳۵۶ در شهر تهران است، او هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون می‌باشد. مهناز افشار دبیرستان خود را در رشته تجربی گذرانده و پس از آن در یک موسسه غیر انتفاعی رشته تدوین را دنبال کرده است. خانوده مهناز افشار با حضور او در عرصه سینما مخالف بودند، اما او دوره‌های بازیگری را زیر نظر حمید سمندریان گذراند تا اینکه برای نخستین بار در سال ۱۳۷۷ با سریال گمشده در قاب تلویزیون ظاهر شد.

در همان سال با بازی در فیلم سینمایی دوستان به کارگردانی علی شاه‌حاتمی وارد سینما شد. همچنین مهناز افشار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی سعادت آباد، ساخته مازیار میری شد.

فیلم سینمایی ناگهان درخت

فیلم ناگهان درخت

فیلم ناگهان درخت در سال ۱۳۹۷ به نویسندگی و کارگردانی صفی یزدانیان ساخته شد. فیلم ناگهاندرخت در بخش سودای سیمرغ ۳‌ی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حاضر بود.

به گزارش رویداد ۲۴ ، ماجرای فیلم ناگهان درخت، زندگی شخصی به نام فرهاد را روایت می‌کند که داستان زندگی اش و ماجرا‌های تلخی که برایش رخ داده است را از دوران کودکی تا ۵۰ سالگی اش، برای یک روانشناس مطرح می‌کند.

فیلم ناگهان درخت در ژانر خانوادگی و اجتماعی ساخته شده است که مهناز افشار در این فیلم بازی درخشانی دارد از دیگر بازیگران فیلم ناگهان درخت می‌توان به نام‌هایی مانند پیمان معادی، شقایق دهقان، سیامک صفری، مهراب قاسمخانی، پانته‌آ پناهی ها، آرمان مرادی، زهره عباسی و ترنم کاظمی اشاره کرد.

فیلم سینمایی قسم

فیلم سینمایی قسم

فیلم سینمایی قسم در سال ۱۳۹۷ به کارگردانی محسن تنابنده ساخته شده است. بازیگران اصلی این فیلم مهناز افشار، سعید آقاخانی و حسن پور شیرازی بودند. همچنین در این پروژه سیروس مقدم کارگردان سرشناس به عنوان مشاور کارگردان حضور داشته است. محسن تنابنده، بعد از نویسندگی در کار طنر سریال پایتخت، این بار سراغ یک درام اجتماعی رفته است. فیلم سینمایی قسم به علت محتوا خوب و عوامل سرشناس، توانست در ۶ بخش از جوایز جشنواره فیلم فجر کاندید شود.

داستان فیلم روایت یک درام اجتماعی است که در آن دختری به نام رضوان به قتل می‌رسد، اقوام دختر و خواهرش (با بازی مهناز افشار) بر این باور هستند که همسرش او را به قتل رسانده است، اما عدله کافی برای ارائه به دادگاه را ندارند و مجبور خواهند بود برای این موضوع قسم بخورند تا دادگاه حرف آن‌ها را قبول کند.

مهناز افشار پس از سال‌ها بازی در نقش‌های عاشقانه یا کمدی، با بازی درخشان خود در فیلم قسم ثابت کرد که به شدت بازیگر توانمندی است و می‌تواند با استفاده از قابلیت‌های خود در تمام کاراکتر‌ها به خوبی ایفای نقش کند.

فیلم سینمایی سعادت آباد

فیلم سینمایی سعادت آباد

فیلم سینمایی سعادت آباد در سال ۱۳۸۹ به کارگردانی مازیار میری ساخته شده است. فیلم سیعادت آباد در ژانر خانوادگی؛ اجتماعی ساخته شده. بازیگران مطرحی همچون لیلا حاتمی، حامد بهداد، مهناز افشار، امیر آقایی، هنگامه قاضیانی، مینا ساداتی و حسین یاری ایفای نقش کرده اند.

فیلم سعادت آباد با هدف پرداختن، به یک موضوع آسیب اجتماعی ساخته شده است و تماشای آن در خانواده برای تمام افراد توصیه نمی‌شود.

ماجرای فیلم زندگی یک زوج را به نام‌های یاسی و محسن، روایت می‌کند که یاسی که در زندگی مشترکش با محسن دچار تردید‌هایی شده، به همین بهانه تصمیم می‌گیرد تا برای احیای زندگی اش تولدی برای محسن بگیرد و خاطراتی را برای او زنده کند. یاسی برای برگزاری مهمانی به بهترین نحو، همه چیز را از قبل برنامه ریزی می‌کند، غافل از این که همه چیز مطابق با خواسته او پیش نمی‌رود. فیلم سعادت آباد در بخش‌هایی از خود به خیانت در روابط زناشویی می‌پردازد. همچنین این فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر و پانزدهمین جشن سینمای ایران موفق به دریافت جوایزی شد.

فیلم سینمایی دعوت

فیلم سینمایی دعوت

فیلم سینمایی دعوت در سال ۱۳۷۸ به کارگردانی، کارگردان نام آشنا سینما ایران، یعنی ابراهیم حاتمی کیا ساخته شد. دعوت در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در فیلم دعوت بازیگران سرشناسی مانند فرهاد قائمیان، محمدرضا فروتن، مهناز افشار، کتایون ریاحی، سارا خوئینی ها، مریلا زارعی، گوهر خیراندیش، ثریا قاسمی، نگین صدق گویا و محمدرضا شریفی نیا به جلوی دوربین رفته‌اند.

فیلم سینمایی دعوت، ماجرای‌های سقط جنین و حواشی پیرامون آن را روایت می‌کند و به دنبال رساندن مفهوم خاصی به مخاطب است که در هیچ شرایط نباید جنین یا فرزند خود را سقط کرد، حتی اگر مادر آینده یک زن شصت ساله، یک زن بی شوهر، یک زن بازیگر که کارش را بیش از فرزند دوست دارد، زنی آواره در شهر با یک شوهر چاه بازکن یا زنی بریده از شوهر باشد. فیلم سینمایی دعوت از چند داستان متفاوت تشکیل شده است که در پایان به دنبال نتیجه گیری خاصی است که در آن هریک از خانواده‌ها با توجه به مشکلات زندگی خود به ماجرای سقط جنین، واکنش‌های خاصی نشان می‌دهند.

فیلم سینمایی آتش بس

فیلم سینمایی آتش بس

فیلم سینمایی آتش بس ۱ به کارگردانی تهمینه میلانی در سال ۱۳۸۵ ساخته شده است. فیم آتش بس در ژانر خانوادگی و کمدی می‌باشد. در این فیلم بازیگرانی مانند محمدرضا گلزار، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، کیکاووس یاکیده، نیلوفر خوش خلق، احمد مهرانفر، محبوبه بیات، نرسی گرگیا و السا فیروز آذر ایفای نقش کرده اند.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های سینمایی بهمن مفید


داستان فیلم کمدی آتس بس ماجرای یک زوج است که در محیط کاری به یکدیگر علاقه مند می‌شوند و پس از اندکی زندگی مشترک به فکر جدایی می‌افتند. سایه، مهندس آرشیتک، برای طلاق از همسرش، یوسف که مهندس راه و ساختمان است. اما به طور اتفاقی به مطب یک پزشک روانشناس می‌رود و طبق پیشنهاد روانشناس نحوه آشنایی و مسائل مربوط به زندگی مشترکش با یوسف را برای دکتر تعریف می‌کند و دکتر پس از ملاقات با هردوی آن‌ها برای هر کدام راهکار‌هایی تجویز می‌کندکه جذاب و جالب است.

فیلم سینمایی متروپل

فیلم سینمایی متروپل

فیلم سینمایی متروپل در سال ۱۳۹۳ به کارگردانی مسعود کیمیایی ساخته شده است. فیلم متروپل در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم بازیگرانی همچون مهناز افشار، محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی، تینا پاکروان، شقایق فراهانی، ساعد سهیلی، سحر دولتشاهی و یوسف مرادیان ایفای نقش کرده اند.

داستان فیلم متروپل با حمله به یک زن و فرار زن از دست کسانی که قصد ربودن او را دارند، آغاز می‌شود. زن پس از آنکه از چنگال ربایدگان فرار می‌کند به محل باشگاه بیلیارد می‌رود و در آنجا با افرادی روبرو می‌شود که قصد کمک به او را دارند. فیلم سینمایی متروپل در سبک کار‌های کیمیایی پیش از انقلاب است که عنوان‌های مشابه‌ای با این فیلم نامه قبل از انقلاب هم ساخته بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
3
بازیگر درجه ۳ که فقط بخاطر شباهت به گوگوش تونست نقش اول بشه و هدفش از بازیگزی هم تور زدن یه خر پول بود که موفق هم شد آقازاده تور زد و رفت چه فیلمی هم کرد مردم و سر طلاقش الانم که دوباره با شوهرشه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان