تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

مهم‌ترین اشتباهات زنان در زندگی مشترک

اشتباه در زندگی مشترک برای همه از جمله مرد و زن رخ می‌دهد و انسان عاری از اشتباه نیست اما چه اشتباهاتیست که زندگی مشترک را نابود می‌کند؟ آیا این اشتباهات زن و مرد دارد؟

مشاوره زناشویی

رویداد۲۴ هر کسی در زندگی خود اشتباه می‌کند که گاه این اشتباهات زندگی‌اش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اما همین اشتباهات تا هنگامی‌که فرد تنها زندگی می‌کند و ازدواج نکرده است تنها همان فرد را نشانه می‌گیرد و بلایا بر سر او آوار می‌شود، اما اگر این اشتباهات در زندگی مشترک رخ دهد ناراحتی را نه‌تنها بر دو تن، بلکه بر خانواده‌هایشان هم تحمیل می‌کند.

به‌هرروی زندگی مشترک هم مانند دیگر مراحل زندگی انسان با چالش و مشکلاتی همراه است و در این میان مرد و زن هر یک می‌توانند اندیشه‌ها و طرز فکر خاص و البته نادرستی نسبت به آن داشته باشند.

به گزارش جامعه ۲۴، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اشتباهات زنان در این رابطه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

زنان فکر می‌کنند:

یک رابطه خوب رابطه‌ای است که ۲ نفر شبیه هم فکر کنند

برخی از زنان فکر می‌کنند باید درست مانند همسرشان بیندیشند تا رابطه‌ای خوب و عاشقانه با هم را تجربه کنند. درصورتی‌که چنین چیزی اصلا شدنی نیست. باید بدانید که هرگز نمی‌توانید مانند همسرتان به زندگی نگاه کنید چراکه شما دو تن از دو دنیای متفاوت خانوادگی و فیزیکی و فیزیولوژیک آمده‌اید. بنابراین چنین چیزی از اساس بی‌پایه است.

از سوی دیگر زندگی با کسی که درست مانند شما می‌اندیشد بیش‌تر خسته‌کننده است تا جذاب؛ بنابراین تلاش کنید تفاوت‌ها را بپذیرید؛ این‌گونه زندگی برای هر دوی شما شیرین می‌شود.

رابطه خوب رابطه‌ایست پر از علایق و فعالیت‌های مشترک

برخی زنان گمان می‌کنند رابطه‌ای عاشقانه و خوب است که پر باشد از علایق و فعالیت‌های مشترک درصورتی‌که اصلا چنین چیزی نیست. این‌که با همسرتان فعالیت مشترکی نداشته باشید ایرادی ندارد، اما درعین‌حال باید فکر کرده و کاری را پیدا کنید که هر دوی شما به آن علاقه‌مند باشید. توجه داشته باشید اگر خود و همسرتان را مجبور به انجام فعالیت مشترک کنید نتیجه‌ای جز فشار و استرس و ناراحتی در پی نخواهد داشت.

یک رابطه خوب شبیه داستان‌های عاشقانه است

زنان گاه زندگی را با داستان‌ها و فیلم‌های عاشقانه که یک ساعت دوام دارند اشتباه می‌گیرند. درست است که زندگی مشترک باید دارای احساسات و عواطف ژرف و عمیق باشد و در آن عشق موج بزند، اما یک زندگی واقعی هرگز مانند داستان‌ها و فیلم‌های عاشقانه نیست و اگر این‌گونه فکر کنید درواقع بیش‌تر خود را فریب می‌دهید. با عشق زندگی کردن متفاوت از زمانی است که فرد تازه عاشق شده است.

وقتی فرد تازه عاشق می‌شود یعنی در مرحله نخست از عشق قرار دارد و ماندن در این حالات شدنی نیست و درواقع غیرممکن است. توجه داشته باشید ماندن در وضعیت آغازین عشق حالاتی فلج‌کننده همراه با شیفتگی و شیدایی در درازمدت اصلا هم جالب نیست.

باید بتوانید درست و منطقی فکر کنید چراکه اگر درک کنید از این حالات عبور کرده‌اید و درحال واردشدن به مراحل ژرف‌تری از زندگی و عشق هستید آن را با روی باز در آغوش خواهید کشید.

اگر بتوانید شریک‌تان را تغییر دهید خوشبخت هستید

به گزارش جامعه ۲۴ ، برخی از زنان گمان می‌کنند باید فرد شریک زندگی خود را تغییر دهند و دقیقا همان کنند که خود در ذهن داشتند و می‌پروراندند چراکه این‌گونه رابطه بهتر و موفق‌تری خواهند داشت. اگر شما رابطه خوبی ندارید شاید بهتر باشد بیش‌تر از این‌که در فکر تغییر دادن شریک زندگیتان باشید به فکر تغییر رفتار خود باشید.

در یک رابطه خوب همسرتان نباید هیچ ایرادی داشته باشد

از قدیم گفته‌اند و شنیده‌ایم گل بی‌عیب خداست بنابراین هیچ‌کس از جمله شما کامل نیستید و اگر فکر می‌کنید شریک زندگیتان باید فردی کامل و بدون ایراد باشد سخت در اشتباهید. شما با همسرتان ازدواج کرده‌اید و حتما نسبت به او شناخت کافی داشته‌اید بنابراین اگر عادات خاص و عجیبی دارد که البته توهین‌آمیز و خشونت‌بار نیستند می‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید چنان‌که خودتان هم حتما ایراداتی دارید.

تلاش کنید برروی ویژگی‌های مثبت همان‌ها که روز نخست سبب جذب‌شدن شما به همسرتان شد تمرکز کنید. اگر همسرتان عاداتی ندارد که به روح و جسم شما یا خود آسیب بزند از آن‌ها چشم‌پوشی کنید و روی بهترشدن زندگیتان تمرکز کنید.


بیشتر بخوانید: مهرطلبی چیست؟/ چطور این افراد را بشناسیم؟


در یک رابطه خوب تمام مشکلات حل می‌شوند

گاه زنان گمان می‌کنند تمامی مشکلات زندگی زناشویی و زندگی مشترک حل می‌شوند چیزی که باید بگوییم تقریبا غیرممکن است. در زندگی همه زوج‌ها اختلاف وجود دارد که شاید بتوان گفت ۹۰ درصد از آن‌ها هرگز حل نمی‌شوند.

در زندگی مسائل و مواردی وجود دارند که شما و همسرتان تا آخر عمر هم نمی‌توانید درباره آن‌ها به یک نظر برسید، بنابراین باید به نوعی بین خودتان آن را حل کنید و درواقع باید تااندازه‌ای کوتاه بیایید و توافق کنید در مورد این‌گونه مسائل هر دو حد میانه را درنظر بگیرید به‌گونه‌ای‌که هر دو بتوانید آن وضعیت را تاب آورید.

رابطه‌ای خوب است که در آن هیچ دعوایی نباشد

به گزارش جامعه ۲۴ ، برخی زنان گمان می‌کنند یک رابطه خوب رابطه‌ایست که در آن هیچ‌گونه اختلاف دیدگاهی وجود نداشته باشد و اوضاع همیشه در وضعیت سفید و صلح باشد چیزی که شدنی نیست. برخی از بحث فراری‌اند، چون فکر می‌کنند هرگونه مشاجره نشان‌دهنده بدبودن رابطه است و بوی خطر می‌آید درصورتی‌که اصلا این‌گونه نیست.

اگر نگرش خود را تغییر دهید حتی بحث و مشاجره می‌تواند به رابطه کمک هم بکند، چون هم تنش‌ها را تخلیه می‌کند و هم وقتی بتوانید احساسات‌تان را بدون توهین یا ترس از جدایی مطرح کنید به طرف مقابل اعتماد بیش‌تری خواهید کرد.

بهتر است بدانید از دید روان‌شناسان رابطه‌ بدون تنش بسیار خطرناک‌تر از رابطه‌ایست که همسران در آن با هم بحث می‌کنند. در دنیا حتی خوشبخت‌ترین زوج‌ها هم با هم بحث می‌کنند.

اگر مرا دوست داشته باشد، هر کاری می‌کند

برخی از زنان گاه با خود می‌گویند اگر همسرمان ما را دوست داشته باشد هر کاری می‌کند البته اینکه انسان برای کسانی‌که دوستشان دارد و برایش مهمند دست به هر کاری می‌زند، اما این دلیل نمی‌شود از این ویژگی سوءاستفاده شود. ما باید بتوانیم منطقی فکر کنیم و همواره مانند دو فرد بالغ از هم انتظار داشته باشیم. صرف عاشق‌بودن نباید از طرف مقابل چیز‌هایی بخواهیم که او را آزمایش کنیم و زیرفشار بگذاریم.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روانشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان