تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

پیشنهاد به بورس بازان/ به جای فروش سهام، وام بگیرید

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به فراهم شدن امکام توثیق سهام گفت: سهامداران خرد می‌توانند به جای فروش سهام، آن را وثیقه قرار داده و وام بگیرند.

پیش بینی بازار بورس

رویداد۲۴ مجید عشقی در مراسم رونمایی از فاز اول سامانه توثیق الکترونیک هوشمند ستاره، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جدی بازار سرمایه این بود که با استفاده از بسترهای الکترونیک بتواند خدمات وسیعی را به سهامداران ارائه دهد، اظهار کرد: توثیق الکترونیک انواع دارایی مالی یکی از این برنامه‌ها بود و از امروز سهامداران میتوانند به صورت رسمی دست به انجام این کار بزنند زیرا در سیستم بانکی عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: بنابراین اگر سهامداران خرد به وجه نقد نیاز داشتند، دیگر نیاز نیست حتما سهام خود را بفروشند بلکه می‌توانند به راحتی به جای فروش سهم، وام بگیرند. البته توثیق پیش از این هم بود اما فرایند پیچیده و حضوری داشت. درحال حاضر این امکان به صورت غیرحضوری فراهم شده است و سه بانک فعال در حوزه وام‌های خرد اماده خدمت رسانی هستند.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: همچنین این توثیق در دستگاه قضایی نیز فراهم شده است و این دستگاه می‌تواند از سرویس مربوط به توثیق هوشمند برای صدور قرار وثیقه استفاده کند.

عشقی تاکید کرد: در فازهای بعد امکان توثیق گواهی سپرده سکه، اوراق بدهی و یونیت‌های صندوقهای سرمایه‌گذاری یا همان ای تی اف‌ها نیز فراهم خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان