تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس شنبه ۸ مرداد

شاخص کل بورس امروز در پایان معاملات امروز رخت سبز بر تن خود کرد. با این تغییر روند بورس شنبه نیز سبزپوش می‌شود؟

پیش‌بینی بورس

رویداد۲۴ شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز رخت سبز بر تن خود کرد. با این تغییر روند بورس شنبه نیز سبزپوش می‌شود؟

معاملات امروز چهارشنبه پنج مردادماه در حالی که شاخص تغییر رنگ داده بود به پایان رسید. شاخص که از ابتدای هفته روندی نزولی داشت، در پایان معاملات امروز پنچ هزار و ۲۶۴واحد، معادل ۰٫۴درصد رشد کرد. به این ترتیب شاخص در سطح یک میلیون و ۴۴۳واحد، هفته اول مرداد ماه را به پایان برد و به استقبال تعطیلات رفت.

شاخص هم‌وزن نیز هم‌جهت با شاخص کل حرکت کرد و رشد ۰٫۳درصدی را رقم زد. بنابراین شاخص هم‌وزن روی سطح ۳۸۹هزار و ۴۷۳واحدی آرام گرفت.


بیشتربخوانید: ریزش دوباره بورس / دولت برای جبران کسری بودجه چگونه دست در جیب سهامداران می‌کند؟


پیش‌‎بینی بورس شنبه

آرادپورکار، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: فعلا بورس شرایط متعادل روبه پایینی خواهد داشت. چراکه در هفته اخیر با اینکه ما اخبار بسیار خوبی را در بازار سرمایه داشتیم. اما بازار اخبار مثبت و خوب را ندید.

نگاه بورس به بحث‌های نرخ بهره آمریکا است که امشب اعلام می‌شود. اگر نرخ بهره آمریکا با عددهای سنگین بالا برود، احتمال اینکه فشار زیاد به کامودیتی‌ها است. این موضوع باعث می‌شود که رفتار معامله‌‌گران محافظه‌کارانه رو به پایین باشد؛ یعنی ترجیح می‌دهند نظارگر باشند.

بازار سرمایه در این هفته افت سنگینی داشت و شاخص کل هم‌وزن به محدوده ۳۸۹ هزار واحدی رسید. این افت شاخص هم‌وزن باعث تقویت خروج نقدینگی شد. چراکه بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه عقیده دارند که افت شاخص هم‌وزن مساوی با خروج نقدینگی از تالار شیشه‌ای است.

با توجه به اخبار مختلف و افت شاخص‌های بازار سرمایه به نظر می‌رسد که بورس در هفته آینده نیز روند متعادل رو به پایینی را تجربه کند. زمانی بازار تغییر مسیر می‌دهد که در اوهله اول اعتماد سهامداران جلب و پس از جذب نقدینگی در بازار انجام شود.

پیش‌بینی بورس شنبه ۸ مرداد

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان