تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

سیلاب در شهرستان‌های فارس؛ تخلیه ۲ روستا در داراب/ دستور تخلیه چند روستا صادر شد

فرماندار ویژه داراب اعلام کرد که در پی وقوع بارش شدید باران، روستای زین‌آباد سنگی از توابع بهش جنت و روستای کوه سفی این شهرستان خالی از سکنه شد.

سیلاب در فارس

رویداد۲۴ فرهادی سعدی فرماندار ویژه داراب گفت: در پی جاری شدن سیل در روستای زین آباد سنگی، دستگاه‌های خدمات رسان در حال هدایت سیل به خارج از محدوده روستا هستند.

وی افزود: ساکنین این روستا سریعا به حسینیه‌ها و مدارس در سطح بخش جنت و شهر داراب منتقل شده‌اند. میزان خسارت در این روستا هنوز برآور نشده است.

سعدی ادامه داد: روستای کوه سفید نیز که سال‌های گذشته به دلیل بارش باران شدید، دچار رانش شده بود هم در معرض سیلاب قرار گرفته و دیروز و امروز تذکر داده شده که خالی از سکنه شود.

ستاد هماهنگی و فرماندهی عملیات در پاسخ به بحران شهرستان داراب، دستور تخلیه اضطراری اهالی روستاهای زین آباد، کوه سفید، رمبه و علی آباد آذرگون را داد.

ستاد هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان داراب در اطلاعیه‌ای از اهالی روستاهای زین آباد، کوه سفید، رمبه و علی آباد آذرگون خواست با توجه به شدت بارش‌ها در سطح این شهرستان و پیش بینی‌ها مبنی بر ادامه بارش در اسرع وقت نسبت به تخلیه اضطراری منازل اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: مردم می‌توانند برای اسکان موقت به مدارس، مساجد و حسینیه‌ها مراجعه کنند.

دستور تخلیه ۳ سکونتگاه قدیمی در گراش

فرماندار شهرستان گراش با توجه به ادامه بارش‌های سنگین موسمی در این شهرستان دستور تخلیه سه سکونتگاه قدیمی را صادر کرد.

بسیاری از خانه‌های موجود این سکونتگاه‌ها ناایمن و فرسوده است.

تخریب دو بند خاکی در فراشبند

روح‌اله انصاری فرماندار فراشبند گفت: این بارش‌ها باعث تخریب دو بند خاکی در نزدیکی روستای حسین آباد شد. با تخریب این ۲ بند خاکی حجم آب ورودی افزایش پیدا کرد و باعث حرکت سیلاب به سمت جاده شده است.

فرماندار فراشبند افزود: آب مخازن در حال هدر روی است و گروه‌های مختلف برای رفع این مشکل در محل حضور دارند.


بیشتربخوانید: بررسی عوامل مؤثر بر بارش‌های تابستانی و وقوع سیل


اعزام ۵ دستگاه اتوبوس برای تخلیه زین آباد سنگی 

فرماندار داراب گفت: بر اثر بارش‌های شدید باران در داراب ۵ دستگاه اتوبوس برای تخلیه ساکنین روستای زین آباد سنگی اعزام شده است.

فرهاد سعدی از وضعیت بحرانی روستای زین آباد این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: راه ارتباطی روستای زین آباد داراب بر اثر بارش‌ها مسدود شده و برای تخلیه اضطراری ساکنان روستا دستور داده شده تا هر چه سریع‌تر ۵ دستگاه اتوبوس به این منطقه اعزام و مردم را تخلیه کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون تمامی مسئولان قضائی، انتظامی و اداری داراب در منطقه حضور دارند و تلاش برای باز کردن مسیر ارتباطی روستا ادامه دارد.

رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری داراب همچنین از قطع برق روستای زین آباد خبر داد و اعلام کرد: به دلیل آب گرفتگی شدید و سیلابی شدن‌منطقه برای جلوگیری از خطرات اتصالات و نوسانات برقی توسط اداره برق داراب، برق این روستا قطع شده است.

فرماندار ویژه داراب همچنین از تخریب بخشی از پل ارتباطی این روستا نیز خبر داد.

جاده قدیم فسا به داراب مسدود شد

به دلیل بارش‌های شدید، جاده قدیم فسا - داراب در بخش ششده و قره بلاغ حدفاصل گردنه داراکویه به علت ریزش کوه و فرو نشست زمین مسدود است و هیچ ترددی انجام نمی‌شود.

افراد و رانندگانی که قصد تردد به شهرهای فسا و داراب دارند، می‌توانند از جاده جدید رفت و آمد کنند. بارش باران در شهرستان فراشبند موجب جاری شدن سیلاب در رودخانه بند ریگ این شهرستان شد. همچنین بارش باران موجب جاری شدن سیلاب در روستای حسین آباد شده است.

انصاری فرماندار و رییس ستاد بحران شهرستان فراشبند در اطلاعیه‌ای از مردم درخواست کرد از مسیل‌ها و پل‌ها فاصله گرفته و به نکات ایمنی توجه و از مکان‌های عبور آب و پل‌ها دوری کنند.

وی با توجه به ورود توده بارندگی فوق به شهرستان، رعایت نکات ایمنی و دستورات ستاد بحران را ضروری اعلام کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سیل
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
0
تکفیری ها باعث شدن خدا قهرش بگیره و بلای اسمانی بفرسته
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان