تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۱

مرگ ۱۲ نفر در پی سیل در کشور/ امدادرسانی به بیش از ۳۶۰۰ تن

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین وضیت مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی از مرگ ۱۲ تن تاکنون در کشور خبر داد.

سیل در ایرانرویداد۲۴ مهدی ولیپور درباره آخرین وضعیت عملیات امداد و نجات در کشور در مأموریت‌های سیل و آبگرفتگی اظهار کرد:‌ پس از اعلام هشدار سازمان هواشناسی، سازمان امداد و نجات امدادگران را در چهار استان جنوبی و همچنین برخی دیگر از استان‌ها که احتمال سیل در آن پیش‌بینی شده بود به حالت آماده‌باش درآورد.

وی با بیان اینکه سیلاب‌های اخیر ناشی از پدیده مانسون بوده است، گفت: مانسون نسیم‌های دریایی شدیدی است که در فصل تابستان منجر به بارندگی شدید و در پی آن جاری شدن سیلاب می‌شود. این پدیده را به خصوص در چهار استان جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس شاهد بودیم.

ولیپور با بیان اینکه در پی هشدار هواشناسی بلافاصله بالگردهای امدادی در استان‌های در معرض خطر به حالت آماده‌باش درآمد، افزود: انبارهای امدادی نیز از نظر تجهیزات اسکان، اقلام زیستی و مواد غذایی در این استان‌ها تقویت شده و همچنین با استفاده از تجارب سال‌های قبل، پیش‌بینی لازم برای اختصاص اماکن اسکان اضطراری نیز در این استان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خدمات امدادی ارائه شده از سوی این سازمان از ابتدای مردادماه تا به این لحظه اظهار کرد: در مجموع ۱۰ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد و آذربایجان شرقی تحت تأثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفته‌اند که در مجموع عملیات‌های امداد و نجات در ۳۶ شهرستان از این ۱۰ استان به اجرا درآمد.

ولیپور با بیان اینکه طی این مدت به ۳۶۶۷ نفر امدادرسانی شد، گفت: ۵۴۰ نفر نیز از سوی امدادگران به اماکن امن منتقل شده و از ۱۳۷ باب منزل مسکونی نیز عملیات تخلیه آب انجام شد.

وی ادامه داد: ۱۳۳۷ نفر نیز شامل ۶۳۳ نفر در استان سیستان و بلوچستان، ۳۰۶ نفر در استان فارس، ۱۴۹ نفر در استان قم، ۴۰ نفر در استان هرمزگان و ۹ نفر نیز در سایر استان‌ها اسکان اضطراری داده شدند.

ولیپور با بیان اینکه در پی این حوادث ۹ تن مسدوم و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، گفت: یک نفر از مسدومان در استان سیستان و بلوچستان و ۸ نفر در تهران بودند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره شمار جانباختگان این حوادث نیز گفت: در مجموع ۱۲ نفر در پی جاری شدن سیل در روزهای اخیر جان خود را از دست داده‌اند که پنج نفر از آن‌ها در استان سیستان و بلوچستان و ۷ نفر نیز در استان تهران بوده‌اند. همچنین ۱۴ نفر نیز مفقود هستند.

ولیپور افزود: در حال حاضر ۱۴۳۹ نیرو عملیاتی در قالب ۳۵۰ تیم عملیاتی و ۲۴۳ خودرو امدادی در حال امدادرسانی به متأثرین از سیل و آبگرفتگی در ۱۰ استان کشور هستند. سه فروند بالگرد امدادی نیز در این مأموریت‌ها به کار گرفته شده است.


بیشتر بخوانید: سیل در سه شهرستان استان فارس / ۵ کشته و ۱٢ مصدوم


وی درباره آمار فوت شدگان ناشی از سیل در تهران نیز گفت: این آمار تا به این لحظه هفت نفر است که شامل شش نفر در امام زاده داوود (ع) و یک نفر نیز در دماوند است.

رئیس سازمان امداد و نجات در توضیح بیشتر از آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل در استان تهران گفت: عمده‌ترین خسارت ناشی از سیل در منطقه امام زاده داوود (ع) بود که در حال حاضر ۱۰ تیم از سگ‌های جستجو به این منطقه اعزام شده و جستجوی ۱۴ مفقودی این حادثه ادامه دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان