تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

پرسپولیس به یک شرط قهرمان می‌شود

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس اظهار کرد: ورود تمیروف به زمین، به‌نوعی کم‌محلی به هواداران بود. من و ۴۰ میلیون طرفدار پرسپولیس، هوادار این مهاجم نیستیم. از زمان ورود او به زمین، پرسپولیس رسما ۱۰ نفره شد. او کارایی لازم را ندارد و گزارشگر بازی، حتی اسم او را به زبان نیاورد.

پرسپولیس

رویداد۲۴ پرسپولیس در بازی اول خود از فصل جدید، میهمان ذوب‌آهن بود. رویارویی سرخ‌پوشان با شاگردان مهدی تارتار، همواره از جذابیت‌های خاصی برخوردار است.

یحیی گل محمدی در ترکیب تیم خود، تغییرات نسبتاً زیادی را در قیاس با فصل گذشته، اعمال کرده بود. بالاخره زمان رونمایی از بازیکنان جدید در یک بازی رسمی فرارسیده بود. بیرانوند، اسماعیلی فر، صادقی و رفیعی مهره‌های تازه‌وارد پرسپولیس در این دیدار بودند.

بازیکنان پرسپولیس در طول این بازی، ۲ مرتبه تیرک دروازه حبیب فرعباسی را به لرزه درآوردند. این مسابقه درنهایت با نتیجه بدون گل به پایان رسید. اخراج نادر محمدی، مدافع ذوبی‌ها در دقیقه ۵۳ از جمله نکات قابل‌ توجه این نبرد حساس بود. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر عملکرد قرمز پوشان مقابل ذوب‌آهن، گفت‌وگویی با مرتضی فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس داشت که در ادامه می‌خوانید.

مالکیت توپ اهمیت زیادی ندارد

مرتضی فنونی زاده درباره عملکرد پرسپولیس در اصفهان گفت: برخی‌ها از نا آماده بودن تیم در شروع فصل حرف می‌زنند که من این موضوع را اصلا قبول ندارم. کسانی که پول حرفه‌ای می‌گیرند، باید در زمین هم حرفه‌ای باشند. به قول علی پروین از دست دادن یک امتیاز در همان ابتدای کار نیز، تیم را درنهایت گرفتار می‌کند.

او ادامه داد: با احترام به مردم اصفهان، هدف ذوب‌آهن بیشتر گرفتن یک امتیاز و کم گل خوردن بود. پرسپولیس شروع خوبی داشت و در گردش توپ فوق‌العاده عمل کرد. البته مالکیت بالای توپ خیلی به کار نمی‌آید. این مسئله باید همراه با گلزنی باشد.

عملکرد خرید‌های جدید در بازی اول

بازیکن اسبق تیم ملی در مورد عملکرد بازیکنان جدید پرسپولیس بیان کرد: نفرات تازه‌وارد هم درمجموع خوب بودند. صادقی شروع خوبی داشت. اسماعیلی فر در کارهای دفاعی و هجومی، قابل‌ قبول ظاهر شد. ولسیانی و بیرانوند هم خیلی به‌ زحمت نیفتادند اما آن‌ها نیز خوب بازی کردند.

فنونی زاده در ادامه افزود: نعمتی و احمدی در سمت چپ موفق بودند. نعمتی در کارهای دفاعی باصلابت عمل کرد. احمدی نیز جهت نفوذ بیشتر از آن جناح وارد زمین شد که تصمیم درستی بود.

او یادآور شد: در فصول گذشته از نبود بازی‌ساز گلایه می‌شد. الان با احتساب ترابی، ۳ بازیکن در این پست حضور دارند. این موضوع چالش‌برانگیز خواهد بود. شاید نیازی به حضور هر سه بازیکن در ترکیب اصلی نباشد. سروش رفیعی در بازی اخیر، عملاً کار خاصی نکرد.

تعویض‌ها به موقع انجام نشدند

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با سیستم موردنظر گل محمدی اظهار کرد: آقای گل محمدی کماکان بر روی سیستم قبلی پافشاری می‌کند. در فصل پیش هم من بارها به بازی با تک مهاجم نقد داشتم. موقعیت‌های خطرناک پرسپولیس و آن تیرک‌ها نیز بر روی شوت از راه دور و اتفاقات بازی رقم خورد. کار تاکتیکی خاصی ندیدیم. امیدوارم که به‌مرور، نوع بازی تیم بهتر شود.

فنونی زاده در مورد روند بازی پس از ۱۰ نفره شدن ذوب‌آهن گفت: ذوبی‌ها در حدود ۳۰ دقیقه، ۱۰نفره بازی کردند. باید بلافاصله پس‌ از این اتفاق، تغییراتی در ترکیب اعمال می‌شد. حدود ۲۰ دقیقه بعد از اخراج، یک مهاجم به‌جای کمال به بازی آمد. این تصمیم باید خیلی زودتر گرفته می‌شد. جلوی تیمی مثل ذوب‌آهن، امکان ریسک و انتحاری بازی کردن وجود دارد اما مقابل سپاهان شاید این تصمیم منطقی نباشد.


بیشتر بخوانید: ضرر چند میلیاردی پرسپولیس از بازی با ذوب آهن!


با آمدن تمیروف پرسپولیس ده نفره شد

ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ در خصوص ورود تمیروف به زمین و نحوه بازی او نیز توضیح داد: درگذشته بارها در مورد این بازیکن حرف زدم. ورود این مهاجم به زمین، به‌نوعی کم‌محلی به هواداران بود. من و ۴۰ میلیون طرفدار پرسپولیس، هوادار تمیروف نیستیم. خود او به جدایی مایل بود و دلیل مخالفت با این موضوع را واقعاً درک نمی‌کنم. از زمان ورود او به زمین، پرسپولیس رسما ۱۰نفره شد. او کارایی لازم را ندارد و گزارشگر بازی هم اسمش را به زبان نیاورد. چرا مربی به بازی کردن او اصرار دارد؟

فنونی زاده در خصوص نحوه جذب بازیکن از سوی کادر فنی و مدیریت پیشنهاد کرد: آقای گل محمدی باید از اشخاصی مثل فرشاد پیوس و ناصر محمدخانی دعوت کند. این عزیزان نیز ۳ جلسه در تمرینات حضور داشته باشند و عملکرد مهاجم جدید را ببینند.

او خاطرنشان کرد: چه اشکالی دارد که از پیشکسوتان نیز کمک گرفته شود؟ یا در مورد دفاع وسط نیز از شخصی نظیر محمد پنجعلی استفاده شود. از نظرات این افراد که جزو بزرگ ترین بازیکنان تاریخ ما هستند نیز بهتر است که بهره‌گیری شود. نتیجه یارگیری با استفاده از فیلم و عکس می‌شود شرزود تمیروف!

باید از تجربیات بزرگان پرسپولیس استفاده شود

مدافع اسبق سرخ‌پوشان در ارتباط با جذب لوکادیا به گسترش نیوز گفت : این مهاجم هلندی نیز با دیدن چند فیلم جذب شد. البته او آمار و رزومه خوبی دارد. به حضور موفقش در پرسپولیس خوش‌بین هستم اما با هر کیفیتی، باید کارشناسان و پیشکسوتان ما او را تایید کنند.

فنونی زاده در ادامه عنوان کرد: باید بزرگان پرسپولیس مثل مرتضی کرمانی مقدم و مجتبی محرمی سر تمرین بیایند و در خصوص این مهره‌های جدید، نظر کارشناسی بدهند. توجه به این مسائل، قداست باشگاه را حفظ می‌کند. احترام گذاشتن و مهم شمردن پیشکسوتان، به نفع باشگاه است. من اسمی از خودم نمی‌آورم اما حداقل از سایر بزرگان پرسپولیس باید استفاده شود.

پرسپولیس تیم بهتری خواهد شد

او در مورد وضعیت پرسپولیس برای ادامه فصل بیان کرد: تیم در ادامه به طور قطع، بهتر خواهد شد. خریدهای جدید عالی هستند. سرعت انتقال توپ در مسابقه اخیر بسیار قابل بود. فقط کمبود یک مهاجم هدف حس شد.

ستاره سابق پرسپولیس یادآور شد: مهدی عبدی عملکرد خوبی داشت. البته توپ خاصی نصیب او نشد. باوجود سه بازی‌ساز، توقع بیشتری در مورد خلق موقعیت داریم. بهتر بود که یحیی از سیامک نعمتی هم استفاده می‌کرد. او می‌توانست در نیمه دوم کمک حال خط حمله شود. به‌جای تمیروف باید سیامک وارد زمین می‌شد.

مرتضی فنونی زاده درباره مدعیان قهرمانی گفت: امسال برخلاف سال گذشته تعداد تیم های مدعی بیشتر است. از دیدن بازی مس رفسنجان لذت بردم. با استفاده از دو مهاجم خارجی، عالی بازی می کنند. چه ایرادی دارد که پرسپولیس هم مثل مس با ۲ فوروارد بازی کند؟ تیم هایی مثل نساجی و گل گهر هم فرم خوبی دارند.

لیگ برتر با حضور تماشاگران جذاب‌تر می‌شود

او در مورد حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها تصریح کرد: امیدوارم که هواداران نیز به ورزشگاه برگردند. با حضور آن‌ها شور و جذابیت لیگ ما دوچندان می‌شود. تیمی مثل ملوان با هواداران متعصب خود، قدرت مضاعفی می‌گیرد. آقای پروین، مساوی در انزلی را مثل برد مهم می‌دانست و اهمیت این موضوع را به ما گوشزد می‌کرد. به نتیجه بازی اول هم خیلی توجه نکنید. مطمئنا ملوان در انزلی یقه بسیاری از تیم ها را می‌گیرد.

ملی پوش اسبق در پایان گفت: هواداران نگران این نتیجه نباشند. بدون تردید پرسپولیس پتانسیل قهرمانی را دارد. به‌شرط دوری از احتیاط، شانس قهرمانی ما بسیار بالا است. از آقای گل محمدی یک تقاضا دارم و آن‌ هم این است که تیم را هجومی به میدان بفرستد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان