تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

معرفی فیلم سینمایی ابلق ساخته نرگس آبیار

فیلم سینمایی ابلق اثر نرگس آبیار است که در سی نهمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و به تازگی و در ۲۶ مرداد ماه در سراسر سینما‌های کشور اکران عمومی شد، ابلق در هفته اول خود فروش بسیار موفقی داشته است، به همین بهانه با ما همراه باشید تا با خلاصه داستان و بازیگران فیلم سینمایی ابلق بیشتر آشنا شوید.

فیلم سینمایی ابلق

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: پروژه ساخت فیلم سینمایی ابلق در ژانر خانوادگی از سال ۱۳۹۸ آغاز شد، در این فیلم بازیگران بسیاری ایفای نقش کرده‌اند که همین موضوع یکی از نقاط قوت فیلم سینمایی ابلق به شمار می رود. باتوجه به آنکه که نرگس آبیار در کارهای پیشین خود مانند شبی که ماه کامل شد، شیار ۱۴۳ و نفس تجربه موفقی داشت، انتظار می رود فیلم ابلق هم از این قاعده پیروی کند. این فیلم که داستانی در ژانر خانوادگی دارد، با بازی بازیگران با استعداد و جوان سینمای ایران، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را در جشنواره فیلم فجر به دست آورد.

جوایز فیلم سینمایی ابلق در جشنواره فیلم فجر

در جدول زیر می‌توانید فهرست جوایز و افتخارات فیلم سینمایی ابلق را در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر مشاهده کنید.

سال مراسم بخش نامزد شده نامزد نتیجه
1399 جشنواره فیلم فجر بهترین بازیگر نقش مکمل زن گلاره عباسی برنده
1399 جشنواره فیلم فجر بهترین چهره‌پردازی ایمان امیدواری برنده
1399 جشنواره فیلم فجر بهترین جلوه‌های ویژه بصری فرید ناظرفصیحی برنده
1399 جشنواره فیلم فجر بهترین فیلم از نگاه تماشاگران محمدحسین قاسمی برنده
1399 جشنواره فیلم فجر بهترین فیلم محمدحسین قاسمی نامزد شده
1399 جشنواره فیلم فجر بهترین کارگردانی نرگس آبیار نامزد شده
1399 جشنواره فیلم فجر بهترین بازیگر نقش اول زن الناز شاکردوست نامزد شده
1399 جشنواره فیلم فجر بهترین بازیگر نقش مکمل زن گیتی معینی نامزد شده
1399 جشنواره فیلم فجر بهترین صدابردار طاهر پیشوایی نامزد شده
1399 جشنواره فیلم فجر بهترین طراحی صحنه محمدرضا شجاعی نامزد شده

خلاصه داستان فیلم سینمایی ابلق

معرفی فیلم سینمایی ابلق ساخته نرگس آبیار

طبق اعلام تیم سازنده فیلم سینمایی ابلق، در خلاصه داستان این طور آمده است که : «برای یک زن که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی می‌کند، ماجرایی رقم می‌خورد» به گفته کارگردان و عوامل، موضوع فیلم سینمایی ابلق بیشتر حول محور خانواده و معضلات اجتماعی حرکت می‌کند که اکثر سکانس های فیلم در بخش‌های شمالی شهر تهران فیلمبرداری شده است.

معرفی فیلم سینمایی ابلق ساخته نرگس آبیار

معرفی بازیگران فیلم سینمایی ابلق

در این قسمت از مقاله به معرفی شخصیت‌ها و هنرپیشه های فیلم سینمایی ابلق و معرفی سایر آثار آنها می‌پردازیم. سایر بازیگران فیلم سینمایی ابلق عبارتند از: فاطمه کریمیان در نقش مبینا، گلاره عباسی در نقش شهلا، گیتی معینی در نقش عشرت، شادی کرم رودی در نقش فیروزه، امین میری در نقش حسن


بیشتر بخوانید: معرفی فیلم سینمایی بی مادر


بهرام رادن در نقش جلال در فیلم ابلق

معرفی فیلم سینمایی ابلق ساخته نرگس آبیار

سال تولد: 1358

بهرام رادان از هنرمندان با استعداد و توانمند سینما و تلویزیون ایرانی است که توانسته با نقش آفرینی در سریال ها و فیلم های سینمایی بسیاری ، کارنامه و رزومه خوبی در ذهن مخاطبان ایجاد کند. بهرام رادان در آثار فراوانی ایفای نقش کرده که از جمله آنها می‌توان به آواز قو، شور عشق، طلوع تاریک، آبی، ساقی، گاوخونی، عطش، رز زرد، شمعی در باد، سربازهای جمعه، سنتوری، چهار انگشتی، بی پولی، گربه سیاه، آشفتگی، چهارراه استانبول، سونامی و… اشاره کرد. همچنین بهرام رادان در نخستین دوره از جشنواره بین‌المللی لاداخ برنده جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم آدمکش شده است.

الناز شاکردوست در نقش راحله در فیلم ابلق

معرفی فیلم سینمایی ابلق ساخته نرگس آبیار

سال تولد: 1368

الناز شاکردوست یکی از بازیگران خوش چهره و موفق سینمای ایران است که در سال های اخیر با کارهای نرگس آبیار ، استعدادش شکوفا شده است. این بازیگر که با سبک بازی و استایل خاصش در بیشتر آثاری که در آنها حضور داشته درخشیده است، امسال با فیلم ابلق در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. الناز شاکردوست درگذشته و در فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد با نرگس آبیار همکاری داشته است، سال 97 او با بازی درخشان خود توانست، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر را کسب کند.


بیشتر بخوانید: معرفی بازیگران و داستان سریال خون سرد


همچنین از دیگر آثار این هنرمند که بسیار عالی در آنها نقش آفرینی کرده است، می‌توان به من می‌ترسم، مطرب، سراسر شب، خفگی، اسب سفید پادشاه، مبارک، تابو، آتش بازی، رسوایی، سلام بر عشق، شرط اول، چراغ قرمز، فاصله، پوسته و… اشاره کرد. همچنین از جوایزی که الناز شاکردوست تا به امروز کسب کرده می‌توان به تندیس بهترین بازیگر زن برای فیلم مبارک در جشن حافظ، بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم تابو از جشنواره فیلم سان فرانسیسکو آمریکا و… اشاره کرد.

هوتن شکیبا در نقش علی فیلم ابلق

معرفی فیلم سینمایی ابلق ساخته نرگس آبیار

سال تولد: 1363

هوتن شکیبا از بازیگران نامی و مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. این بازیگر را با آثار پرافتخار سینمایی و تلویزیونی می‌شناسیم. هوتن شکیبا که با سریال لیسانسه‌ها بیشتر میان مردم و هنر دوستان چهره شد با بازی در فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد توانست رتبه بسیار بالایی در کارنامه هنری خود ثبت کند.

از جمله آثاری که این بازیگر در آنها نقش آفرینی کرده می‌توان به تی تی، عامه پسند، هلن،شبی که ماه کامل شد، حق سکوت، طبقه حساس، فوق لیسانسه‌ها، لیسانسه‌ها و… اشاره کرد. همچنین از جوایز این بازیگر می‌توان به جایزه بهترین بازیگر مرد درام برای فیلم شبی که ماه کامل شد از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، جایزه بهترین بازیگر نقش مرد کمدی از جشنواره حافظ برای سریال لیسانسه‌ها، دریافت جایزه اولین بازیگری برای نمایش مترسک در نوزدهمین دوره جشنواره کودک و نوجوان و… اشاره کرد.

مهران احمدی در نقش رحیم در فیلم سینمایی ابلق

معرفی فیلم سینمایی ابلق ساخته نرگس آبیار

سال تولد: 1352

مهران احمدی از بازیگران با سابقه و مطرح سینما و تلویزیون ایرانی است. این بازیگر که در بیشتر آثار درام و کمدی ایفای نقش کرده، جزو بهترین بازیگرانی است که کارنامه هنری مطلوبی دارد. اکثر مخاطبان این هنرمند را با بازی در آثاری چون آوای باران و پایتخت به یاد دارند.

به گزارش رویداد۲۴ همچنین از دیگر آثاری که این بازیگر در آنها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به کوسه، سگ بند، بی صدا حلزون، مطرب، من می‌ترسم، قسم، زیر نظر، هزارپا، شاید عشق نبود، مصادره، سیزده 59، خواب‌های دنباله دار و… اشاره کرد. همچنین این هنرمند برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم آلزایمر شده است.

سایر عوامل فیلم ابلق عبارتند از:

  • کارگردان: نرگس آبیار
  • تهیه‌کننده: محمدحسین قاسمی
  • نویسندگان: نرگس آبیار و پریسا کرزیان
  • موسیقی: مسعود سخاوت دوست
  • فیلمبردار: سامان لطفیان
  • تدوین‌گر: حمید نجفی‌راد
  • توزیع کننده: بانو فیلم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
1
1
نرگس آبیار در یک اقدام تروریستی-داعشی درختان کهنسال شیراز را قطع کرده بود
نظرات شما
پیشخوان