تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

معرفی جاذبه‌های گردشگری آبشار تهران

پارک آبشار تهران یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران به شمار می‌رود، این آبشار زیبا با هدف گسترش فضای سبز شهری و هویت‌بخشی به ارتفاعات شمالی شهر تهران طراحی و ساخته شد. مجموعه تفریحی و طبیعی آبشار تهران از امکانات رفاهی خوبی برخودار است که می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران تهرانی باشد.

آبشار تهران

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: فضای سبز و محوطه‌های تفریحی در مجموعه آبشار تهران برای گردشگران تعبیه شده است. این منطقه سکوت، طبیعت و هوای پاک را هم‌زمان دارد. البته این آبشار و فضای سبز پیرامون آن مصنوعی و ساخته دست انسان است، اما طراحی زیبا و سنتی آن باعث شده تا جاذبه‌های گردشگری آن بسیار چشم نواز و جذاب به نظر برسد. این مکان دارای امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی است.

به گزارش جامعه ۲۴، در مجموعه تفریحی آبشار تهران می‌توان از صدای آبشار، پرندگان و مرغابی‌ها نهایت لذت را برد و به آرامش رسید. همچنین از طرف دیگر تماشای شنای ماهی‌ها در برکه‌های زیبا و استشمام هوای تمیز این منطقه، برای گردشگران این منطقه بسیار جذاب و تجربه منحصر به فردی است.

اگر در شهر تهران سکونت دارید و یا به تهران سفر کرده اید و قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران را دارید و می‌خواهید از هیاهو و شلوغی تهران به آرامش برسید، آبشار تهران و محوطه آن شاید یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری باشد که چنین فضا و حسی را می‌تواند به شما القا کند.

معرفی جاذبه‌های آبشار تهران

پارک آبشار تهران کجا واقع شده است؟

آبشار تهران روبه‌روی یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهر تهران، یعنی دریاچه چیتگر واقع شده است و از انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران می‌توان به آبشار تهران رسید.

برای بازدید از آبشار تهران دو راه وجود دارد، می‌توان از تاکسی سرویس‌های آنلاین یا خودرو شخصی استفاده کرد، زیرا در حال حاضر ایستگاه مترو یا اتوبوسی در نزدیکی آن تعبیه نشده است. اگر قصد بازدید از آبشار تهران با خودرو شخصی خود را دارید، ابتدا وارد بزرگراه همت شوید و تا انتهای اتوبان به مسیر خود ادامه دهید. پس از رسیدن به خروجی شهرک باقری، تابلو‌های راهنمایی وجود دارد که پس از دیدن تابلو‌ها وارد مسیر آبشار تهران شوید.

معرفی جاذبه‌های آبشار تهران

دیدنی‌های پارک آبشار تهران

فضای سبز

مجموعه تفریحی آبشار تهران در حدود ۲۰۰ هکتار زمین مساحت دارد. طراحی این مجموعه برگرفته شده از معماری باغ‌ها و فضا‌های سبز ایرانی است. در باغ‌های آبشار تهران پوشش گیاهی و درختان متفاوتی کاشته شده است، از درختان بلند قامت گرفته، تا درختان میوه مثل گیلاس و گردو در این باغ‌ها کاشته شده است.

همچنین درختان نخل در فضایی به شکل مرداب، دیده می‌شوند. در این مجموعه زیبا و تفریحی درختانی مثل بلوط و موگو نیز در پیرامون پیاده راه‌های این محوطه کاشته شده‌اند.

طبقات مختلف

محوطه مجموعه آبشار تهران به شکل طبقه طبقه طراحی شده است و هر طبقه شامل آلاچیق و برکه است. آلاچیق‌هایی که در هر طبقه تعبیه شده اند طراحی متفاوت نسبت به یکدیگر دارند. مزیت طراحی باغ‌ها و آلاچیق‌ها به‌صورت طبقه طبقه در این است که گردشگرانی که امکان پیاده روی ندارند، می‌توانند از آلاچیق‌های طبقات پایینی بهره برده و از چشم انداز این مجموعه نهایت لذت را ببرند.

همچنین کسانی که انرژی و توان یا حس ماجراجویی بیشتری دارند، می‌توانند تا طبقات بالایی به مسیر خود ادامه دهند و از فضایی منحصر به فرد در ارتفاع دیدن کنند. آبشار تهران در انتهای این طبقات واقع شده است.

آلاچیق‌ها

آلاچیق‌های مجموعه تفریحی آبشار تهران بر روی برج‌های سنگی تعبیه شده اند که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این مکان هستند. این آلاچیق‌ها که از جنس چوب‌های روس ساخته شده‌اند، سایبان‌های خوبی برای گردشگران این منطقه و اتراق آن‌ها هستند.

برکه‌های آب

در مجموعه تفریحی آبشار تهران، علاوه بر آبشار اصلی، آبراه‌ها و جویبار‌های زیبایی در مجموعه طراحی و ساخته شده‌اند. هشت برکه سنگی بسیار زیبا در این مجموعه طراحی شده است که در حدود ۷۵۰۰ متر مربع مساحت دارند. همچنین سرچشمه آبی که به آبشار و برکه‌های پیرامون ان سرازیر می‌شود، از جنگل‌های لتمال کن تامین می‌شود.

این آب که آشامیدنی نیست و در حد تصفیه اولیه، به منظور استفاده پرندگان، ماهی‌ها و آبزیان داخل برکه‌ها تعبیه شده است. قرار گرفتن در بالای بلندترین آلاچیق آبشار، چشم اندازی بسیار زیبا و منحصر به فرد را از کل مجموعه، آبشار‌ها و برکه‌ها و محیط آبشار برای گردشگران به وجود آورده است.

برکه‌های پارک آبشار تهران

همچنین در پیرامون آبشار و برکه‌های بزرگ و کوچک فضای سبزی تعبیه شده است که در آن گل‌های زیبا با رنگ‌های متفاوت به منظور زیبایی دو چندان کاشته و پرورش داده شده است.

نخل‌هایی با قامت‌های بلند در فضایی مرداب شکل کاشته شده اند که صحنه‌ای بی نظیر و منحصر به فرد را می‌آفرینند. بوته‌های سماق آمریکایی و کاکتوس در پیرامون برکه‌ها تعبیه شده اند، که سبب ایجاد فضایی زیبا در این چشم‌انداز می‌شود. همچنین در این مجموعه بر روی تمام آلاچیق‌ها اتاقک‌های چوبی برای زندگی پرندگان به شکل کاملا طبیعی طراحی شده است که به زیبایی این فضا می‌افزاید.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گردشگری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان