تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
بهروز محبی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

حل مشکلات گذشته دشوار نیست، دولت فرصت‌سوزی می‌کند/ رئیسی اهل اقدام سریع نیست

بهروز محبی می‌گوید: هرچند قانون به رییس جمهور این اجازه را داده که پس از کنار رفتن وزیر، سه ماه فرصت برای معرفی وزیر پیشنهادی داشته باشد، اما با کار‌هایی مهمی که در کشور وجود دارد و شرایط حساسی که در آن قرار داریم، انتظار این است که رییس جمهور استفاده از فرصت سه ماهه را به حداقل برساند.

بهروز محبی نماینده مجلس

رویداد۲۴ محمد آیتی: این هفته خبرگزاری دولت (ایرنا) به نقل از حسین محمدیاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر از معرفی غیررسمی محمدهادی زاهدی‌وفا سرپرست کنونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه داد. به این ترتیب این وزارتخانه پس از ماه‌ها قرار است یک وزیر دائمی به خود ببینید، با این حال برخی انتقاد دارند که چرا دولت فرصت‌سوزی کرده است؛ بهروز محبی نماینده سبزوار یکی از منتقدان به این رویکرد ابراهیم رئیسی است و می‌گوید توقع از دولتی که خود را جهادی و مردمی می‌نامد، این نیست. او به رویداد۲۴ می‌گوید: هرچند قانون به رییس جمهور این اجازه را داده که پس از کنار رفتن وزیر، سه ماه فرصت برای معرفی وزیر پیشنهادی داشته باشد، اما با کار‌هایی مهمی که در کشور وجود دارد و شرایط حساسی که در آن قرار داریم، انتظار این بود که رییس جمهور استفاده از فرصت سه ماهه را به حداقل می‌رساند تا کار‌ها سریع‌تر نظم و نسق پیدا بهتری می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از وزارتخانه‌های بزرگ با رسالت‌های عظیم است که بسیاری از مردم کشور برای برنامه‌ریزی آینده خود، نگاه‌شان به تصمیمات این مجموعه است. بنده قبلاً هم گفته بودم که این دولت، دولتی است که به دنبال برنامه‌های واقعی می‌رود و تقریباً رویکرد عوام‌فریبی ندارد، اما اهل اقدام و تصمیم سریع نیست که توقع داریم این موضوع هم، مورد توجه رییس جمهور و زیرمجموعه قرار بگیرد.

وی در ادامه می‌گوید: هرچند مشکلاتی از دولت گذشته به دولت سیزدهم به ارث رسیده است، اما معتقدم حل این مسائل، خیلی کار سختی نیست. اگر دولت اهتمام جدی و سرعت عمل داشته باشد، می‌تواند این مشکلات را رفع کند.

محبی می‌گوید: چند روزی است که مجلس در تعطیلات دو هفته‌ای خود به سر می‌برد و پس از سرگیری جلسات باید منتظر معرفی رسمی وزیر کار از سوی رییس جمهور باشیم، اما پیشنهاد من به آقای رئیسی این است که اگر در آینده موارد مشابه این‌چنینی پیش آمد، رویکرد خود را تغییر دهد و استفاده از زمان قانونی را به حداقل برساند، زیرا وزارتخانه هرچه سریع‌تر وزیر خود را بشناسد، مدیریتش مستحکم‌تر و تصمیمات از ثبات بیشتری برخوردار خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی می‌گوید: توقع و انتظار این است که آقای رئیسی به سرعت و ثبات در تصمیمات، بیش از پیش توجه کند، چون مشکلات مردم بسیار زیاد است و مطالبه آن‌ها، حل مسئله در کوتاه‌ترین زمان است که به باور من، مطالبه‌ای کاملاً به حق است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان