تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
وزیر سابق ارشاد در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

برخورد با رسانه‌ها تبعیض‌آمیز است

وزیر سابق ارشاد تأکید کرد: برخورد با رسانه‌ها قطعاً تبعیض‌آمیز است، همان‌طور که آقای نوبخت، سخنگوی دولت در سخنرانی‌های خود اشاره کرده‌اند، بعضی از مطبوعات و بعضی از رسانه‌ها برای خودشان یک حاشیه امنی قائل هستند. به این معنی که هر اظهارنظری کنند، کسی به آن‌ها اعتراضی نمی‌کند.
رویداد۲۴ - وزیر سابق ارشاد تأکید کرد: برخورد با رسانه‌ها قطعاً تبعیض‌آمیز است، همان‌طور که آقای نوبخت، سخنگوی دولت در سخنرانی‌های خود اشاره کرده‌اند، بعضی از مطبوعات و بعضی از رسانه‌ها برای خودشان یک حاشیه امنی قائل هستند. به این معنی که هر اظهارنظری کنند، کسی به آن‌ها اعتراضی نمی‌کند.

علی جنتی با حضور در غرفه رویداد۲۴ در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و مشاهده آمار و ارقام تخلف‌های مالی در این غرفه گفت: این بحث‌ها گاهی در ستاد اقتصاد مقامتی دولت هم مطرح می‌شد. رسانه‌ها باید گلوگاه‌های فساد را در کشور بشمارند. فسادهای مالی چیزی است که باید حتماً مردم بشناسند. گرچه مردم . برای مثال بانک‌ها، اما در جاهای دیگر هم وجود دارد.

همچنین جنتی در پاسخ به این سوال که نقش رسانه‌ها را در مبارزه با فساد چگونه تبیین می‌کند گفت: نقش رسانه‌ها بسیار تعیین‌کننده است. بالاخره در همه دنیا وقتی شاخص‌های شفافیت را بررسی می‌کنند و در بعضی از کشورهای خیلی پیشرفته مثلاً کشورهای اسکاندیناوی که کمترین فساد در آنجا دیده می‌شود یکی از عوامل آزادی مطبوعات است. به این معنی که هر چه آزادی رسانه‌ها بیشتر باشد طبیعتاً شفافیت بیشتر است و فساد در آن کشور کمتر می‌تواند بروز پیدا کند.

همچنین وی درباره سخنرانی رئیس‌جمهور در نمایشگاه مطبوعات با مضمون " قلم‌ها را نشکنید و دهان را نبندید" درباره برخورد تبعیض‌آمیز با رسانه‌ها تأکید می‌کند؛ برخورد با رسانه‌ها قطعاً تبعیض‌آمیز است، همان‌طور که آقای دکتر نوبخت، سخنگوی دولت در سخنرانی‌های خود اشاره کرده‌اند، بعضی از مطبوعات و بعضی از رسانه‌ها برای خودشان یک حاشیه امنی قائل هستند. به این معنی که هر اظهارنظری کنند، کسی به آن‌ها اعتراضی نمی‌کند.

به اعتقاد جنتی حتی همین رسانه‌ها خودشان مدعی‌العموم شده‌اند و مرتب اعلام می‌کنند، فلان روزنامه چرا چنین نوشته است و آن رسانه چرا این‌طور نوشته است. در خصوص سایت‌های خبری هم که تعدادشان بیش از سه هزار سایت است. تعداد زیادی از این رسانه‌ها بدون شناسنامه و بدون هویت فعالیت می‌کنند. البته دلیل بی شناسنامه بودن این سایت‌ها این است که می‌خواهند در محاق بمانند و مشخص نشود که گردانندگان آن‌ها چه کسانی هستند.

وزیر سابق ارشاد تصریح می‌کند که این سایت‌های بدون مجوز هم هرقدر که می‌توانند با دروغ‌پردازی و تهمت زدن به‌گونه‌ای شب‌نامه  الکترونیک هستند که هیچ پاسخی هم در برابر عملکرد خود ارائه نمی‌کنند.

از سویی دیگر وی در پاسخ به اینکه چه توصیه‌ای برای وزیر ارشاد جدید دارید گفت: وزیر جدید خودش می‌داند چه باید انجام دهد.

برچسب ها: رسانه ، وزیر ارشاد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان