تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۱

کاخ سفید؛ نمی‌توان گفت که در نزدیکی لبه پرتگاه هستیم، اما گزینه‌های دیگر در قبال ایران را بررسی می‌کنیم

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «رئیس جمهوری به وضوح گفته است و از اعضای دولتش خواسته است که گزینه‌های دیگر برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی سلاح هسته‌ای را بررسی کنند، زیرا می‌دانیم که هیچ مشکلی در خاورمیانه با یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای به آسانی حل نمی‌شود.» به گفته کربی نمی‌توان گفت که ما در نزدیکی لبه پرتگاه هستیم.

کاخ سفید؛ نمی‌توان گفت که در نزدیکی لبه پرتگاه هستیم، اما گزینه‌های دیگر در قبال ایران را بررسی می‌کنیم
رویداد۲۴ جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری تلفنی گفت: «رئیس جمهوری به وضوح گفته است و از اعضای دولتش خواسته است که گزینه‌های دیگر برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی سلاح هسته‌ای را بررسی کنند، زیرا می‌دانیم که هیچ مشکلی در خاورمیانه با یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای به آسانی حل نمی‌شود. من فکر می‌کنم شما حتی می‌توانید که بگویید و گفته شما دقیق باشد، که یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای، مقابله با همه مشکلات ناشی از ایران را بسیار سخت‌تر می‌کند.

به گزارش «انتخاب»، کربی بار دیگر تاکید کرد که هیچ چیزی در مورد تعهد رئیس جمهوری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی تغییر نکرده است.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در عین حال افزود: «پس از ارائه پاسخ از سوی ایران به پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا شکاف‌هایی بین تهران و واشنگتن هنوز پابرجاست.»

او ادامه داد: «دیپلمات‌های ما همچنان کار‌هایی باقی‌مانده برای تحقق توافق در پیش دارند و تعهد ما به تحقق توافق، کاهش یافته است.»

کربی افزود: «نمی‌توانم زمانی را برای تحقق توافق به شما بگویم، وقتی توافق حاصل شد همه از آن مطلع می‌شویم. مذاکرات، پس و پیش دارد ما هنوز به دنبال تحقق پیروی کامل متقابل برجام هستیم.»

به گفته کربی نمی‌توان گفت که ما در نزدیکی لبه پرتگاه هستیم.

این مقام ارشد رسانه‌ای شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به اظهارات نخست وزیر اسرائیل که به مقامات تهران در مورد اقدام یکجانبه علیه برنامه اتمی جمهوری اسلامی هشدار داده بود، گفت: «آمریکا همواره ثابت کرده که قوی‌ترین حامی اسرائیل در دفاع از خود و ارائه تجهیزات در این زمینه است.»

کربی با اشاره به سفر اخیر جو بایدن به اسرائیل و بازدید از سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین و همکاری در زمینه سیستم‌های لیزری گفت: «این، نشان از حمایت شخص رئیس جمهوری آمریکا و تعهد به حفظ توان اسرائیل در دفاع از خود است و من وارد فرضیات در مورد ایران نمی‌شوم.»

او ادامه داد: «بایدن به وضوح گفته است که اجازه دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی را نمی‌دهد. او در این امر جدی است. از طرفی او قویاً معتقد است که بهترین راه برای انجام این کار از طریق دیپلماسی است و به همین دلیل است که ما سخت تلاش می‌کنیم تا بتوانیم برجام را احیای کنیم، این مسیر را ما ترجیح می‌دهیم.»

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان