تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

مقام ارشد وزارت راه: تصادف زائران اربعین طبیعی است و همیشه وجود دارد/ ما نباید پاسخگو باشیم

مقام ارشد وزارت راه در واکنش به انتقادات مربوط به تصادفات زائران اربعین در راه‌های منتهی به عراق گفته تصادف امری طبیعی است و همه جا رخ می‌دهد.

هرمز ذاکری وزارت راه

رویداد۲۴ نازیلا معروفیان: مدیریت ستاد اربعین آنقدر ضعیف بود که به تصادف و جان باختن چند نفر از هموطنانمان مجر شد و به این ترتیب صدای حامیان دولت را هم بلند شد. در چنین شرایطی مسئولان دولتی نیز در پیام‌های جداگانه از مردم درخواست دارند، سفر خود را لغو کنند؛ از جمله سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی که گفته بود زائران اربعین به مرزها مراجعه نکنند.

برای پیگیری دلایل این سوءمدیریت با هرمز ذاکری مقام ارشد وزارت راه گفت‌وگو کردیم. او معتقد است تصادف همیشه وجود دارد و یک اتفاق طبیعی است!

ذاکری به خبرنگار رویداد۲۴ می‌گوید: این موضوعات به ما مربوط نیست و مربوط به ستاد مرکزی اربعین و وزارت کشورر است. او همچنین درباره تصادفات اتوبوس زائران گفته تصادف هم مثل ترافیک یک امر  طبیعی است و ما نباید پاسخگو باشیم؛ شا بروید از وزارت کشور سوال بپرسید.

معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در واکنش به جان باختن چند زائر ایرانی در جاده‌های کشور به خاطر تصادف گفته ما باید در حوزه حمل و نقل پاسخگو باشیم که فعلا حمل و نقل به عراق ممنوع است. البته تصادف همیشه وجود دارد؛ این هم مثل ترافیک است.

ذاکری در پاسخ به سوالات و انتقادات بیشتر می‌گوید: به ما گفته‌اند فقط مقامات ارشد حق صحبت کردن درباره آخرین وضعیت زائران و مسائل اربعین را دارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان