تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲۰ نظر

امیرعبداللهیان: چنانچه طرف آمریکایی همین مسیر روز‌های گذشته را پیش ببرد، توافق در دسترس است

وزیر امور خارجه در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم چنانچه طرف آمریکایی همین مسیری که در روز‌های گذشته در رابطه با آن تبادل پیام شده است و یک درک نسبتا مشترکی در این موضوع ایجاد شده را به همین شکل واقع بینانه پیش ببرد، توافق بین ایران و سایر طرف‌های دیگر در دسترس است.

امیرعبداللهیان: چنانچه طرف آمریکایی همین مسیر روز‌های گذشته را پیش ببرد، توافق در دسترس است

رویداد۲۴ وزیر امور خارجه درباره آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام، گفت: فکر می‌کنم اقداماتی که برای لغو تحریم‌ها از مسیر مذاکرات و تبادل پیام در حال انجام است، در مجموع در مسیر درست خودش قرار دارد.

به گزارش «انتخاب»، حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه همچنین افزود: ما در آخرین تحولات تلاش کردیم تا از فرصت حضور همه طرف‌ها در نیویورک در جریان برگزاری هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، استفاده کنیم. مذاکره کننده ما علی باقری نیز در بخشی از سفر حضور داشتند و با انریکه مورا دیدار کردند، همچنین با برخی وزرای خارجه و مقامات مرتبط با این موضوع دیدار و گفتگو کردند و به جمع بندی خوبی دست پیدا کردند.

وزیر امور خارجه یادآور شد: در حال حاضر به نقطه‌ای رسیدیم که درک مشترک در موضوعات مختلف وجود دارد و این کمک می‌کند در گام‌های نهایی توافق بتوانیم با سرعت بهتر و بیشتری عمل کنیم. طرف آمریکایی با یک مشکل پیش از این مواجه بود، اینکه درک درستی از شرایط نداشت، احساس می‌کنیم طرف آمریکایی اکنون با درک بهتری در تبادل پیام‌ها حضور دارد.


بیشتر بخوانید: آمریکا می‌خواهد به شرایط قبل از برجام برگردیم، ولی هیچ تضمینی ندهد/ غرب معتقد است اعتراضات، ایران را در موضع ضعف قرار می‌دهد


امیر عبداللهیان در ادامه به موضوع همکاری ایران و آژانس اشاره کرد و گفت: ما در چارچوب پادمان به همکاری‌های خود با آژانس در تمام این مدت ادامه دادیم، اما بر اساس قانون راهبردی مجلس، گام‌های متناسب با قانون را در حوزه صلح آمیز هسته‌ای برداشتیم که در اقدامی متقابل نسبت به بدعهدی طرف مقابل این اقدامات اتخاذ شد.

وی همچنین اضافه کرد: همکاری‌های ما با آژانس وارد فاز جدیدی شده بود که در گفتگو‌های اخیر بین محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مباحث مطرح شد و فکر می‌کنم به درک و تفاهم مشترکی رسیدیم. در آن چارچوب درباره همکاری‌های ایران با آژانس و پاسخ دادن به برخی اتهامات بی اساس آژانس و همچنین در ارتباط با رسیدن به توافق یک نقشه راهی در مقابل ما قرار دارد.

وزیر امور خارجه در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم چنانچه طرف آمریکایی همین مسیری که در روز‌های گذشته در رابطه با آن تبادل پیام شده است و یک درک نسبتا مشترکی در این موضوع ایجاد شده را به همین شکل واقع بینانه پیش ببرد، توافق بین ایران و سایر طرف‌های دیگر در دسترس است.

وی تصریح کرد: از نظر زمانی هر مقطعی که احساس کنیم توافق ما به نقطه‌ای رسیده که خطوط قرمز کاملا رعایت شده و می‌توانیم نفع اقتصادی از بازگشت به توافق را داشته باشیم، حتما در نقطه توافق قرار خواهیم گرفت و خوشبین هستیم

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
۲۳:۲۴۱۱ مهر ۱۴۰۱
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
سوال اینجاست که عربستان سعودی جنایتکار به همراه آمریکا، کشورهای اروپایی، امارات، ترکیه و اسرائیل از تروریست ها در سوریه، عراق، لبنان، لیبی، یمن و منطقه حمایت می کند و هم ضد علیه حکومت نظام جمهوری اسلامی عمل می کند پس چرا مسئولان خیانتکار در عراق با عربستان سعودی مذاکره و همه جانبه همکاری می کند.

وقتی که دولتمردان و مسئولان و نمایندگان مجلس از سال 1392 تاکنون در مذاکره ، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین و غیره با حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، صدام، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی مذاکره، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همه جانبه همکاری می کنند پس از اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا و متحدانش چه انتظار نداریم
اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل از یک سال پیش خود را آماده کرده بودند
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
۲۳:۰۷۱۱ مهر ۱۴۰۱
امروز کشورهای که سنگ حقوق بشر را بر سینه می زنند خودشان بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند و آمریکا در صدر آنها قرار دارد.
هزار و ۴۰۰ سال قبل اعلامیه حقوق بشر به همه انسان ها اعلام شد و جبهه استکبار پس از جنایات پس از جنگ جهانی دوم یک منشور خود ساخته را به عنوان قانون حقوق بشر به تصویب رساندند اما امروز کشورهای که سنگ حقوق بشر را بر سنیه می زنند خودشان بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند.
حکومت جنایتکار آمریکا با جنایات گسترده خویش ضدبشری ترین حکومت جهان بوده و نماد اصلی نقض حقوق بشر جهانی محسوب می شود.
دشمنان به بهانه های واهی به هر نقطه ای از جهان حمله می کنند و دیوانه وار از رژیم جنایتکار سعودی حمایت تسلیحاتی می کنند و مردم بی دفاع و مظلوم کشوری مانند یمن را کشتار می کنند.
حقوق بشر آمریکایی را باید در زندان ابوغریب و یمن و سوریه و دیگر نقاط مشاهد کرد و جنایت این رژیم جنایتکار را رسوا کرد و روزی خواهد رسید که اسلام به عنوان حافظ حقوق بشر به ویژه مظلومان بر دنبا حکومت خواهد کرد.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ۱۸:۴۹:۵۰
کسانی که با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، و حمایت آمریکا و متحدانش در حوادث اخیر در کشور دست به اقدامات تروریستی زنند و مرتکب جنایات علیه بشریت شدند و باید بدون محاکمه اعدام شوند.
اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل از یک سال پیش خود را آماده کرده بودند
مقصران اصلی آشوب در زاهدان چه کسانی هستند؟ گروه های تروریستی مورد حمایت اروپا و متحدانش!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
وقتی جنایتکاران علیه زنان طرفدار حقوق زنان می‌شوند
سازمان تروریستی منافقین، جنایات بی‌سابقه‌ای را در قبال زنان و از جمله زنان عضو سازمان مرتکب شد که از تشکیل حرمسرا برای رجوی تا دستور طلاق به زوج‌ها و خارج کردن رحم را شامل می‌شود.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
2
امیرعبدالهیان گفت خارجی ها بیان ببینن در ایران خبری نیست، بعد نه نفر خارجی رو (از اونایی که داشتن میدیدن خبری هست) به گروگان گرفت.
قطعا امریکا امیرعبداللهیان را قبول داره!.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
چرا دولت ناتوان با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!

در هر جای منطقه خاورمیانه و جهان جنایتی رخ می دهد دست عربستان سعودی جنایتکار در کار است.
در هر جای منطقه خاورمیانه و جهان جنایتی رخ می دهد دست رژیم صهیونیستی جنایتکار در کار است.
آمریکا و متحدانش دشمنان آشکار حکومت نظام جمهوری اسلامی و هم ملت ایران هستند.
تروریست‌های کوردل وابسته به آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل هستند و با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
گروهک‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش از سال 1359 تاکنون در خاک عراق چه غلطی می کنند؟
تروریست های خارجی به سرکردگی آمریکا جنایتکار از سال 1389 تاکنون در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟
از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم جهان ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار، تروریست های داعش را وارد سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه کرده است.

شرم آور و تاسف بار است که برخی جوانان بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت داخل کشور در شبکه‌های مجازی و غیره با دشمنان درجه یک ملت ایران و دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی همه جانبه همکاری می کنند.
اغتشاشگران جنایتکار و با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش جنایت کردند، آدم کشند و هم دست به اقدامات تروریستی زنند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
آمریکایی ها جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
اروپایی ها جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
صهیونیست ها جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
۲۲:۳۶۱۱ مهر ۱۴۰۱
دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
در هر جای منطقه خاورمیانه و جهان جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است
ارسال نخستین محموله از کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
آمریکا نخستین محموله کمک‌های جدید تسلیحاتی خود به ارزش ۶۲۵ میلیون دلار را به اوکراین ارسال می‌کند.
آمریکا تسلیحات جدیدی به ارزش ۶۲۵ میلیون دلار به اوکراین ارسال می‌کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت بایدن بسته بعدی کمک‌های امنیتی خود را برای اوکراین که شامل چهار سامانه موشکی توپخانه‌ای با تحرک بالا، سیستم‌های پرتابگر هیمارس و مهمات مربوطه، مین و خودرو‌های مقاوم در برابر مین در قالب بسته کمکی ۶۲۵ میلیون دلاری به اوکراین ارسال می‌کند.

بسته‌ای که انتظار می‌رود که خبر ارسال آن در روز سه شنبه اعلام شود، دومین بسته کمک تسلیحاتی از اوایل سپتامبر محسوب می‌شود. این در حالیست که درگیری‌ها در اوکراین به شدت افزایش یافته است.

آمریکا می‌تواند تسلیحاتی شامل چهار پرتابگر هیمارس و موشک‌های مرتبط با آن، حدود ۲۰۰ خودروی نظامی مقاوم در برابر مین (MRAP) و مهمات برای توپ‌های جنگی هویتزر و همچنین مین را می‌تواند در روز‌های آتی به اوکراین ارسال کند.

این کمک تسلیحاتی عملا اولین بسته کمکی از بودجه سالیانه سال ۲۰۲۳ دولت آمریکا است. این یک اقدام در جهت توقف شکاف تامین مالی است و به رئیس جمهور جو بایدن اجازه می‌دهد تا ۳.۷ دلار میلیارد دلار سلاح بیشتر را تا اواسط دسامبر به اوکراین بفرستد.

هفته گذشته هم آمریکا از یک بسته کمک تسلیحاتی به مبلغ ۱.۱ میلیارد دلاری رونمایی کرد. این بسته شامل ۱۸ توپخانه با تحرک بالا، سیستم پرتاب موشک هیمارس و مهمات مربوطه و انواع سیستم‌های ضد پهپاد و سیستم‌های راداری است. اما بسته کمکی هفته گذشته به اوکراین از سلاح‌های در حال تولید در کارخانه‌های تسلیحات سازی آمریکا تامین شد و از ذخایر تسلیحاتی موجود آن تامین نشد.

این سلاح‌ها توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده اند. این شرکت پرتابگر‌های موشکی هیمارس را که از دقت و برد بالایی هستند تولید می‌کند. این سیستم‌ها برتری جدیدی به کی یف در برابر سیستم توپخانه‌ای روسیه بخشیده است. آمریکا تاکنون ۱۶ سیستم پرتابگر هیمارس به اوکراین ارسال کرده است.

کاخ سفید از اظهارنظر درباره این بسته خودداری کرده است. البته امکان دارد که این بسته تسلیحاتی در آخرین لحظه از لحاظ میزان و ارزش تغییر کند. با ارسال این بسته تسلیحاتی میزان کمک‌های آمریکا به اوکراین از زمان عملیات نظامی روسیه در ۲۴ فوریه در مجموع به ۱۶.۸ میلیارد دلار می‌رسد.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
باید جنایت آمریکا و متحدانش را به دنیا معرفی کنیم
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش از سال 1359 تاکنون در اقلیم کردستان عراق فعالیت می کنند پس چگونه و چطور آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار ادعای مبارزه با تروریسم، القاعده و داعش را دارند.
حضور نیروهای خارجی به سرکردگی آمریکا در عراق متاسفانه حضور تروریست ها هم درعراق و هم منطقه افزایش یافته است چرا؟
تروریست های کومله مورد حمایت آمریکا و متحدانش از سال 1359 تاکنون در اقلیم کردستان عراق چه غلطی می کنند؟
مهسا بهانه بود، آشوبگران مورد حمایت آمریکا و متحدانش به دنبال تجزیه ایران بودند
بنده از همان روز اول در رسانه ها اعلام کردم که آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل در اغتشاشات اخیر در کشور نقش دارند و دست داشتند
ادعای آمریکا جنایتکار و هم اروپا جنایتکار مبارزه با تروریسم، القاعده و داعش در عراق، لیبی، سوریه و منطقه خاورمیانه 100 درصد فقط دروغ بوده است.
اروپایی ها جنایتکار از سال 2011 تاکنون برای پیوستن به داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش از ترکیه وارد سوریه و عراق می شوند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
از شهریور ماه سال 1359 تاکنون در هر عراق، منطقه خاورمیانه و جهان جنایتی رخ می دهد دست عربستان سعودی جنایتکار در کار است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
۲۱:۳۷۱۱ مهر ۱۴۰۱
۲۰:۲۹۱۱ مهر ۱۴۰۱
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم سعودی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
۱۱:۴۸۱۲ مهر ۱۴۰۱
تلفات طوفان «ایان» در آمریکا به بیش از ۱۰۰ نفر رسید/ آقای جو بایدن! دهانت را ببند و به مشکلات مردم آمریکا رسیدگی کن
نیروهای تروریست آمریکایی همچنان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در حال سرقت نفت سوریه هستند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
اگر سلاح هسته ای بد است، آمریکا جنایتکار هم آن را باید کنار بگذارد.
اگر سلاح هسته ای بد است، اروپا جنایتکار هم آن را باید کنار بگذارد.
اگر سلاح هسته ای بد است، اسرائیل جنایتکار هم آن را باید کنار بگذارد.
اگر واقعا سلاح هسته ای بد است، شما نیز آن را باید کنار گذارید.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
اروپا حق حرف زدن از تسلیحات ما را ندارد
اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند
اروپا در جنگ تحمیلی 8 ساله شریک جرم جنایات رژیم صدام دیکتاتور بوده است.
اروپا به همراه آمریکا و با کمک مالی کشورهای عربی در جنگ تحمیلی 8 سال انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، تسلیحات و سلاح شیمیایی صدام را تامین کرده است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
انگلیس اجازه نمی‌دهد ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند/ انگلیس جنایتکار حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد.
هم انگلیس غلط می کند هم اروپا!
انگلیس جنایتکار حق حرف زدن از تسلیحات ما را ندارد.
اگر سلاح هسته ای بد است، انگلیس جنایتکار هم آن را باید کنار بگذارد.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
انگلیس حق حرف زدن از تسلیحات ما را ندارد
اگر سلاح هسته ای بد است، انگلیس جنایتکار هم آن را باید کنار بگذارد.
اروپا در جنگ تحمیلی 8 ساله شریک جرم جنایات رژیم صدام دیکتاتور بوده است.
انگلیس به همراه آمریکا و با کمک مالی کشورهای عربی در جنگ تحمیلی 8 سال انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، تسلیحات و سلاح شیمیایی صدام را تامین کرده است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
0
فرانسه: برای تحریم‌ها علیه ایران تلاش می‌کنیم
وزیر خارجه فرانسه با دستاویز قرار دادن اغتشاشات در ایران از تلاش کشورش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی خبر داد.

فرانسه جنایتکار هم مانند اروپا جنایتکار و آمریکا جنایتکار از سال 1357 تاکنون ثابت کرد که هیچ غلطی نمی تواند بکند و تاکنون هم برای مردم ایران، کشورهای اروپایی و جهان ثابت شده است.
حرف دل همه مردم ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
1
0
اگر به خواسته‌های مردم ایران در برجام و مذاکرات وین پاسخ ندهند به سراغ ساخت بمب اتمی خواهیم رفت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان