تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۴ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

انتقادهای تند یک روحانی: آموزش و پرورش ۱۲ سال چه کار می‌کند؟

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از نهادهایی که ضعف دارد آموزش و پرورش است، ۱۲ سال چه کار می کند؟ بچه های مردم در آموزش و پرورش تحصیل می کنند انبوهی از اطلاعات در ذهن بچه کردن که بسیاری از آن ها هم مفید نیست.

اعتراضات مردمی

رویداد۲۴ حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی در مسجد جمکران که از شبکه اول سیما پخش شد، با بیان این که فتنه های آخر الزمان فتنه‌های سختی است اما نباید اصلا از این فتنه‌ها ترسید چراکه لازمه رشد مومنین و عبور از این فتنه‌ها همین است، اظهار کرد: یکی از خاصیت ها و فواید فتنه‌ها که اهل بیت هم تاکید داشتند این است که نترسید، حتی استقبال کنید نه این که دعا کنید فتنه و بلا بیاید اما اگر آمد نترسید، امید داشته باشد.

وی به خواص فتنه ها اشاره کرد و گفت: یکی این که جریان نفاق و اشخاص ناصالح و ناسالم در این فتنه ها رو می آیند،  جریان ناصالح بیرون ریخته می‌شوند. در زمان امام زمان(عج) سه جریان ایمان، کفر و نفاق نیست دو جریان داریم یا ایمان است یا کفر. یعنی نفاق باید برچیده شود و به سمت کفر برود. قرار نیست امام زمان (عج) بیاید و مانند ۱۱ امام قبل کسانی در اطراف ایشان باشند که نفاق داشته باشند، کسانی دور امام را بگیرند که نان به نرخ روز خور باشند، این افراد باید در این فتنه ها از بین بروند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در زمان خودمان و در فتنه ۸۸ چقدر از کسانی که حتی تا بالاترین مقام کشور رفته بودند از ریاست جمهوری تا نخست وزیری زمان امام (ره)، رئیس مجلس و...این ها سابقه‌دارهای زمان انقلاب بودند اما در آن فتنه تو زرد در آمدند.

عالی تصریح کرد: ما در فتنه ها ضعف های خودمان را می فهمیم، اگر این فتنه ها و چالش ها نباشند این ضعف ها می تواند به طور طبیعی ما را زمین گیر کند و باعث شود مردم را از دست دهیم. این فتنه ها باعث می شود نقطه ضعف ها معلوم شود.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: ما در جهاد تبیین ضعف داریم و نتوانستیم برای جوان و نوجوان‌مان تبیین کنیم که دشمن و دوست کیست؟ اما سلبریتی ها و چهره ها شناخته شده هستند و جوانان ما زندگی آن ها را می دانند. اما اگر از آن ها راجع به شهید برونسی یا شهید خرازی بپرسیم چیزی نمی دانند، رهبری هم می فرمودند یک جوان ما رونالدو را خوب می شناسد اما شهید کاظمی آشتیانی را نمی شناسد و این ضعف ماهاست، همه مقصر هستیم تقصیر یک نهاد نگذاریم.  

عالی اظهار داشت: یکی از نهادهایی که ضعف دارد آموزش و پرورش است، ۱۲ سال چه کار می کند؟ بچه های مردم در آموزش و پرورش تحصیل می کنند انبوهی از اطلاعات در ذهن بچه کردن که بسیاری از آن ها هم مفید نیست و با کوچک ترین اشاره ای فریب می خورد، چه فایده ای دارد؟

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که ما ضعف داریم در جنگ روایتگری است، حادثه ای به وجود می آید اگر ما روایت نکردیم دشمن با رسانه هایش روایت می کند و سوار افکار عمومی می شود. نیروی انتظامی عزیز! چرا بعد از سه روز فیلم خانم مهسا امینی را پخش می کنید، ۷۲ ساعت از این اتفاق گذشت و این خانم در کلاس امنیت اخلاقی افتاد بعد فیلم را نشان دادید در این زمان دشمن سوار افکار عمومی شد ما در اینجاها عقب هستیم.


بیشتربخوانید: کسی که ۳۰ سال قانع نشده، چطور با یک جلسه گشت ارشاد قانع می‌شود؟/ آستانه صبر مردم پایین آمده است


این استاد حوزه و دانشگاه همچنین بیان کرد: یکی دیگر از ضعف های ما در فضای مجازی است، همین فضای مجازی قتلگاه برای جوانان و نوجوانان ما است، در هیچ کشوری نداریم که فضای مجازی مدیریت شده نباشد حتی در آمریکا مدیریت می کنند، اما مسئولین ما در دولت گذشته افتخار می کردند به آزاد بودن فضای مجازی. تا دست می زدی می گفتند ۹ میلیون شغل فعالیت می کنند اگر ببندیم آن را از دست می دهند.

عالی ادامه داد: این را قبول داریم، مجلس ما نسبت به قبل انقلابی‌ترین است اما در بحث طرح صیانت از کاربران فضای مجازی ترسیدند یعنی ترسیدند که آشوبی شود، چون یک مرتبه حمله شد که چرا در فضای مجازی و  اینترنت را ببندید بعد طرح را به شورای عالی فضای مجازی ارجاع دادند اگر این شورا می توانست کاری کند در ۸ سال گذشته می کرد.

وی تصریح کرد: شما صدا و سیما و ارشاد را ببینید چهره ها و همین سلبریتی ها را بزرگ می کنند اما مهار نمی کنند نمی خواهم بگویم همه اما بسیاری هستند که سواد و اطلاعی ندارند بعد زمان شهادت و  میلاد ائمه و یا انتخابات باید این ها بیایند و حرف بزنند در واقع این ها را بزرگ می کنیم اما مهارشان نمی کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین اظهار کرد: ما در خواص مان ضعف داریم، همان هایی که آقا در صحبت های دو روز قبل  گله کردند که یا شتابزده وارد میدان می شوند یا عمدا که ان شاءالله اشتباه می کنیم یا به تعبیر ایشان از باب دلسوزی که آقا فرمودند آنجا که باید بیایند، نیستند. بنابراین این مساله ضعف ما است ما ضعف داریم.

وی اظهار داشت: ما از قوه قضائیه گله داریم در حوادثی که پیش می آید کمیته های تحقیق و بازرسی تشکیل می شود اما نتیجه آن مشخص نمی شود، مانند حادثه ریزش ساختمان در آبادان، سیل اخیر در کشور، خروج قطار از ریل در سمنان و ... کمیته بازرسی تشکیل شد اما آخرش چه شد؟ نتیجه به مردم اطلاع داده نمی شود که بدانند بررسی حادثه ای که پیش می آید به کجا ختم می شود. 

وی با بیان این که البته از اقدامات قوه قضائیه در این دوره تشکر ویژه داریم، گفت: مسئولین ارشد دولت یا دولت های قبل در شرایط فعل یا ترک فعل باعث شدند که بعضی ها به خاک سیاه بنشینند، زمینه برخی فتنه ها فراهم می‌شود چرا جلوی‌شان گرفته نمی‌شود؟ مردم می بینند که آن شخصی که خون به دل مردم کرده در مراسمی می خندد. 

این استاد حوزه همچنین با اشاره به این که ظرفیت انقلاب ما بزرگ تر از این حرف هاست، بیان کرد: اگر به این دولت حزب اللهی و انقلابی کمک نکنیم معلوم نیست فرصت دیگری داشته باشیم یا خیر. این دولت و مسئولین ارشد آن به ویژه رئیس جمهور مخلص شب و روز تلاش می کنند. دولت عزیز برخی مدیران میانی را تسویه کنند این اندازه با تساهل برخورد نکنید.

عالی افزود: من به آقای رئیس جمهور هم گفتم در قضیه بنزین در سال ۹۸ که قیمت آن به ۱۵۰۰ تومان رسید آشوب به پا شد، اکنون فقط بنزین نیست قیمت همه کالاها و اجناس چندین برابر شده اما مردم آشوب نکردند چون به شما اعتماد داشتند که اصلاحات  انجام دهید، زمانش خیلی نباید طول بکشد، فشار به گونه ای است که نمی توانند تحمل کنند.  باید یکسری کارهای زودبازده و اورژانسی انجام داد، زیر ساخت های اقتصادی باید درست شود. شما باید کارهای اورژانسی انجام دهید. 

وی ادامه داد: امروز مساله اشتغال، معیشت و مسکن جنبه امنیتی پیدا کرده باید درست رسیدگی شود، نقطه ضعف های ما این مسائل است. در این موضوعات است که فتنه ها شناخته می شود باید این ضعف ها بررسی و اصلاح شود. 

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: دیگر فایده و خاصیت این فتنه ها این است که دست خدا را می توان پشتیبان مردم دید، فتنه هایی که در ۴۰ و خورده ای سال گذراندیم فقط یکی دو مورد را برخی از کشورهای بلوک شرق گذراندند از بین رفتند. ۸ سال دفاع مقدس که خود یک جنگ جهانی بود را نمی گویم اما در سال ۸۸ تمام گروه های مخالف و معاند پشتیبان این فتنه بودند، همین انقلاب های رنگی در کشورهایی مثل اوکراین و رومانی و... را ببینید، در ایران ۸ ماه فتنه برقرار بود اما انقلاب ایستاد. امام (ره) می گفتند این انقلاب باید به دست امام زمان (عج) برسد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
5
اول حرف زدن یاد رییس این دولت انقلابی بدهید اینقدر تپق نزنه خودش هم بفهمه چی میگه بعد از او تعریف وتمجید کنید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
5
۴۴ ساله دارن با ریش و سبیل و تسبیح و رد مهر اندر جبین بازی میکنن برای هر یه صلوات سهمی از اختلاس کنار گذاشته میشه الان یه کم برا جلب توجه میخوان انتقاد کنن
نظرات شما
پیشخوان