تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱

مرگبارترین غذاهای جهان؛ از قلب مار کبری تا خفاش زنده

غذا را منبع انرژی در انسان می‌دانند و بسیاری از بیماری‌ها نیز نشأت گرفته از تغذیه ناسالم گزارش شده است. اما در این میان برخی غذاها نیز مرگبار هستند که در این گزارش به آنها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اخبار سلامت

رویداد۲۴ نادیا زکالوند: افراد بسیاری در دنیا هستند که برای حفظ سلامتی‌شان از برخی از خوراکی‌های خوشمزهاما چرب و پرشکر مانند انواع فست‌فود‌ها چشم‌پوشی می‌کنند. اما برخی دیگر چندان به سلامتی‌شان اهمیت نمی‌دهند و نمی‌توانند به‌هیچ عنوان غذا‌های خوش‌طعم را نادیده بگیرند. در این میان برخی از مردم دنیا پا را از مرز‌ها فرا‌تر گذاشته و لب به غذا‌هایی می‌زنند که ممکن است جان‌شان را به خطر بیندازد.

ماجراجویی می‌تواند یکی از ویژگی‌های برخی از مردم باشد که به قیمت جان‌شان هم که شده، خطر کرده و در دنیای خوراکی‌ها به سراغ غذا‌های مهلک می‌روند. از این غذا‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قلب مار کبری- غذای خطرناک ویتنام

دهکده مار هانوی، پایتخت ویتنام، به خاطر غذای خطرناک و منحصربه‌فردی که ماده اصلی آن قلب مار کبری است، شهرت دارد. در این دهکده، چه در غذا‌های خیابانی چه در رستوران‌ها، می‌توانید به‌راحتی غذای قلب مار سفارش دهید. موقع خرید این غذا، ابتدا مار کبری را خودتان انتخاب می‌کنید و سپس سرآشپز در مدت ۱۵دقیقه مار را کشته و قلب آن را بیرون می‌آورد. قلب و بخشی از خون مار را در نوعی نوشیدنی الکلی ریخته و این معجون را برای سرو برایتان می‌آورد.

البته نکته عجیب این ماده غذایی این است که برخی از نوشیدنی‌های قلب مار حاوی صفرای مار و پر از سم خالص‌اند و فقط این غذا به افرادی داده می‌شود که بریدگی یا زخمی در دهان خود ندارند، چرا که سم ممکن است وارد خون شود. اما اگر سم مستقیم وارد معده شود، بدون دردسر هضم می‌شود.

مرگبارترین غذاهای جهان کدامند؛ از قلب مار کبری تا خفاش زنده

خوراک مرگبار فوگو- ژاپن

فوگو واژه ژاپنی بادکنک‌ماهی است. این خوراک در کشور‌های ژاپن، چین، کره جنوبی و برخی دیگر از کشور‌های جنوب شرقی آسیا طرفداران زیادی دارد. این ماهی سمی‌تر از سم سیانور است و برای خوردن باید به‌درستی پاک شده و قسمت‌های سمی آن برداشته شود.

اندام‌های داخلی این ماهی دارای سمی به نام تترودوتوکسین است که بنا به گفته برخی از مردم تا ۲۰۰برابر بیشتر از سیانور است و هنوز هیچ پادزهری برای این سم تولید نشده است. در واقع از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۲۳ نفر بر اثر خوردن فوگو جان خود را از دست داده‌اند.

مرگبارترین غذاهای جهان کدامند؛ از قلب مار کبری تا خفاش زنده

مرگ با غذای سان‌ناکجی (اختاپوس زنده) - کره

این غذا که طرفداران بسیاری در کره دارد، با استفاده از پا‌های بلند هشت‌پا درست می‌شود. هشت‌پا‌های جوان را به چند تکه تقسیم می‌کنند و البته آن را خام می‌خورند. اگرچه هشت‌پا قبل از مصرف کشته می‌شود، اما عصب‌های بسیار پیچیده موجود در شاخک‌های هشت‌پا همچنان پس از مرگ فعال باقی می‌مانند و درون بشقاب حرکت می‌کنند. برخی از افراد هم هشت‌پا را همانطور زنده زنده می‌خورند. در هر دو حالت احتمال خفگی افراد بر اثر شاخک‌ها وجود دارد. هر سال به‌طور متوسط ۶ نفر بر اثر خفگی جان خود را از دست می‌دهند.

مرگبارترین غذاهای جهان کدامند؛ از قلب مار کبری تا خفاش زنده

گاوغوک‌ نامیبیایی- فرانسه، نامیبیا، خطرناک اما پرطرفدار

پا‌های گاوغوک خوراکی خوشمزه‌ای در فرانسه به حساب می‌آید، اما در کشور‌های آفریقایی کل بدن این حیوان خورده می‌شود. در واقع گاوغوک هرچه چاق‌تر باشد، برای آن‌ها خوشمزه‌تر است. این دوزیست حاوی انواع مواد سمی مختلف است تا بتواند شکارگر‌ها را از خود دور کند. خوردن گاوغوک ممکن است موجب صدمه به کلیه و حتی مرگ فرد شود.

مرگبارترین غذاهای جهان کدامند؛ از قلب مار کبری تا خفاش زنده

سوپ خفاش- تایلند

این سوپ یکی از خطرناک‌ترین غذا‌هایی است که در تایلند رایج است. جالب اینکه افرادی که از سوپ خفاش می‌خورند، معتقدند این سوپ سیستم ایمنی بدن‌شان را تقویت می‌کند. اما خفاش‌ها به انتقال مرگبارترین بیماری‌ها معروف‌اند و خوردن آن‌ها واقعا چندش‌آور و البته ترسناک است.

خفاش را معمولا زنده درون آب جوش انداخته و می‌پزند تا کاملا نرم شود. هنگام پخت به خفاش ادویه و برخی مزه‌های دیگر مانند پودر سیر هم می‌ریزند. گاهی‌اوقات موقع پخت خفاش زنده، بوی ادرار هم در فضا می‌پیچد که این بو را با سیر یا آبجو برطرف می‌کنند.

مرگبارترین غذاهای جهان کدامند؛ از قلب مار کبری تا خفاش زنده

کاسو مارزو (پنیر فاسد) - ایتالیا

ترجمه تحت‌اللفظی کاسو مارزو پنیر کرم است و در واقع پنیر فاسد و کرم‌زده‌ای است که طرفدار‌های زیادی هم در ایتالیا دارد. این پنیر در منطقه ساردینیای ایتالیا با استفاده از شیر گوسفند تهیه می‌شود. این پنیر را می‌گذارند تا به‌وسیله نوعی کرم به نام Piophila casei که البته به مگس پنیر هم معروف است، تخمیر شود.

در واقع پنیر در فضای باز گذاشته می‌شود تا مگس پنیر در آن تخم‌گذاری کند. پس از مدتی تخم‌ها تبدیل به لارو شده و با هضم چربی‌ها پنیر را نرم و مایع و تخمیر می‌کنند. در این موقع لارو‌های موجود در پنیر حسابی قد کشیده‌اند و موقع خوردن پنیر، فرد باید مراقب باشد که آن‌ها بیرون نپرند. طعم و بوی این پنیر واقعا تند و منزجرکننده است. جالب اینجاست، پنیر تا زمانی‌که مگس‌های آن زنده باشد، مصرف می‌شود. در غیراینصورت، پنیر فاسد و غیرقابل مصرف است. این مگس‌ها گاهی‌اوقات ممکن است در معده فرد زنده مانده و وارد روده او شوند و او را دچار تهوع، اسهال و شکم‌درد کنند.

این پنیر غذای لذیذ ایتالیایی‌هاست، اما به‌دلیل اینکه بهداشتی نیست، درست کردن آن غیرقانونی است و در بازار سیاه به فروش می‌رسد.

ماهی بدبو و سمی فسیخ، مصر

این ماهی خطرناک و بدبو غذای محبوب مصری‌هاست که معمولا در جشن شم‌النسیم آن را می‌خورند. این ماهی ابتدا زیر نور خورشید خشک شده، سپس بیش از یک ماه در نمک نگهداشته می‌شود. بخش‌هایی از این ماهی بسیار سمی است و اگر به‌درستی پاک نشود، می‌تواند افراد را دچار مسمومیت‌های شدید کند. مواردی از این نوع مسمومیت هر سال در جشن شم‌النسیم گزارش می‌شود. وزارت بهداشت این کشور به مردم درباره عواقب مرگبار این ماهی هشدار داده است، اما محبوبیت این غذای سنتی آنقدر زیاد است که مردم نمی‌توانند از آن دست بکشند.

منبع: جامعه 24
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان