تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۳ مهر ۱۴۰۱

کروم به عنوان آسیب‌پذیرترین مرورگر شناخته شد

طبق داده‌های پایگاه آسیب‌پذیری VulDB به ترتیب مرورگر‌های گوگل کروم و فایرفاکس موزیلا بیشترین آسیب پذیری را به نام خود ثبت کردند.

مرورگر کروم

رویداد۲۴ داده‌های پایگاه آسیب‌پذیری VulDB نشان می‌دهد مرورگر گوگل کروم در مقایسه با سایر رقبای خود، در سال ۲۰۲۲ بیشترین آسیب‌پذیری را به نام خود ثبت کرده است و مرورگر فایرفاکس موزیلا از این نظر در رتبه دوم قرار دارد. در این بین، هیچ‌گونه آسیب‌پذیری از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا ۵ اکتبر برای مرورگر اپرا گزارش نشده است.

براساس داده‌های این پایگاه که از اول ژانویه ۲۰۲۲ تا ۵ ماه اکتبر سال جاری میلادی مورد بررسی قرار گرفته است، گوگل کروم ۳۰۳ آسیب پذیری و در مجموع از ابتدای راه‌اندازی تاکنون، ۳۱۵۹ آسیب پذیری داشته است و در مقایسه با سایر مرورگر‌ها بیشترین آسیب پذیری را به نام خود زده است. به همین دلیل گفته می‌شود کاربران گوگل کروم باید هنگام استفاده از این مرورگر مراقب باشند و به روزرسانی‌ها را دریافت کنند.

آسیب پذیری مرورگر‌ها

مرورگر فایرفاکس موزیلا با ۱۱۷ آسیب پذیری در رتبه دوم از نظر آسیب پذیری قرار دارد. مایکروسافت اج تا ۵ اکتبر ۱۰۳ آسیب پذیری داشته که ۶۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ بوده و در مجموع، از زمان انتشار تاکنون ۸۰۶ آسیب پذیری را ثبت کرده است.


بیشتربخوانید: مراقب این خطر جدی در گوگل کروم باشید!


سافاری نیز جزو مرورگر‌هایی است که کمترین آسیب پذیری را داشته و در طی ماهه اول ۲۰۲۲، تنها ۲۶ مورد آسیب پذیری و از زمان انتشار ۱۱۳۹ مورد گزارش شده است. مرورگر اپرا تاکنون و در سال ۲۰۲۲، هیچ گونه آسیب پذیری را به نام خود ثبت نکرده است و در مجموع تنها ۳۴۴ مورد را تجربه کرده است.

گفتنی است از ماه می ۲۰۲۲، تعداد کاربران سافاری به بیش از یک میلیارد کاربر رسیده است و اپل سخت در تلاش است تا مطمئن شود مرورگر این شرکت ایمن بود و حداقل آسیب پذیری را به نام خود ثبت می‌کند.

در بخشی از گزارش تهیه شده به این نکته نیز اشاره شده است که کاربران برای آنکه در صفحات وب به صورت ایمن بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، باید آخرین نسخه مرورگر‌ها را دریافت کرده و از آن نسخه استفاده کنند. همچنین هنگام دانلود افزونه‌ها و برنامه‌های این چنینی، مراقب باشند که از چه منبعی افزونه را دریافت می‌کنند و به سراغ افزونه‌های کمترشناخته شده نروند.

کروم به عنوان آسیب‌پذیرترین مرورگر شناخته شد

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گوگل کروم
نظرات شما
پیشخوان