تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۲۹ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
نماینده اراک در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

هیچ بحرانی ایجاد نشده است/ معترضان به دفتر من می‌آیند و حرف می‌زنند

محمدحسن آصفری می‌گوید: اعتراض هم غیرقانونی نیست، اما یک جریانی به دنبال این است که اجازه ندهد که این اعتراض‌ها تبدیل به مطالبه‌گری و یک اصلاح در بعضی از امور شود و به دنبال ایجاد بحران، ناامنی و آشوب‌کردن هستند و می‌خواهند با ایجاد ناامنی، صدای معترضین شنیده نشود و به دنبال منافع و مصالح خود و در پی از هم پاشیدگی و تجزیه ایران هستند.

محمدحسن آصفری نماینده مجلس

رویداد۲۴ زهرا ظهروند: محمدحسن آصفری نماینده اراک در تحلیل اعتراضات به رویداد۲۴ می‌گوید: بنده قبول ندارم که در کشور یک بحران ایجاد شده است. این مطلب را از نگاه امنیتی می‌گویم، چراکه من در این حوزه کار کرده و اطلاع دارم. اما اینکه امروز بسیاری از مردم نسبت به برخی از اقدامات و رفتارها، معترض هستند، قابل قبول است. مردم از حوزه‌های اقتصادی، سیاست خارجی و تورم گله‌مند هستند که گلایه‌هایشان نیز به حق است.

او می‌گوید: بایستی یک اقدام و اصلاح جدی در حوزه‌های اقتصادی، سیاست خارجی و حتی دیپلماسی داشته باشیم، اما اینکه امروز شرایط کشور به بحران رسیده را قبول ندارم. این شرایط را می‌توان ناشی از یک‌سری بی‌تدبیری‌ها دانست که مربوط به امروز نیست و از دیرباز و از قبل وجود داشته است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها با اشاره به حوادث اخیر و لزوم فراهم شدن بستر گفت‌وگو با معترضان، اظهار کرد: واقعیتی که وجود دارد این است که جریانی به دنبال دو گروه کردن و اختلاف‌افکنی در کشور هستند که هم از بیرون و هم داخل کشور، آن را انجام می‌دهند، اما مردم ما پای نظام و کشورشان ایستاده‌اند و معتقدم حتی بخشی از این معترضانی که کف خیابان هستند و از منظر بیگانگان به عنوان ضدانقلاب نام‌گذاری می‌شوند، اگر اتفاق یا تهدیدی علیه کشورمان رخ دهد، جلوتر از خیلی افراد دیگر برای مقابله با دشمنان در خطوط مرزی ایستادگی می‌کنند.


نماینده مجلس: ممکن است بسیج برای مقابله با معترضان از کودکان استفاده کرده باشد/ دو هفته است درخواست بازدید از بازداشتگاه‌ها را داریم اما نمی‌گذارند


آصفری با اشاره به اینکه اتحاد و انسجام بین مردم کشورمان وجود دارد، می‌گوید: یک جریانی وجود دارد که علاقه‌مند به ایجاد اختلاف است، اما اکثریت مردم معتقد به نظام و کشورشان هستند تا جایی که اگر همین الان یک انتخاباتی در کشور صورت گیرد، مطمئناً مردم به همین نظام و انقلاب رای می‌دهند، چراکه می‌دانند دشمن فقط با دولت و مجلس دشمن نیست، بلکه با عموم ملت و کشور دشمنی دارد و به دنبال تجزیه ایران هستند.

او می‌گوید: به عقیده بنده، بایستی امروز یک فضا بین فرهیختگان کشور، رسانه و در مطبوعات گفت‌وگو انجام شود و حتی دولت و مجلس با معترضان بنشینند و صحبت کنند، هرچند در حال حاضر هم این موضوع انجام می‌شود. به عنوان نمونه وقتی بنده به حوزه انتخابیه خود می‌روم، معترضان به دفتر من می‌آیند و حرف‌های آن‌ها را می‌شنوم؛ بنابراین باید این ارتباط وجود داشته باشد و راه گفت‌وگو بسته نشود تا مردم اعتراضات خود را بیان کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوار‌ها می‌گوید: اعتراض هم غیرقانونی نیست، اما یک جریانی به دنبال این است که اجازه ندهد که این اعتراض‌ها تبدیل به مطالبه‌گری و یک اصلاح در بعضی از امور شود و به دنبال ایجاد بحران، ناامنی و آشوب‌کردن هستند و می‌خواهند با ایجاد ناامنی، صدای معترضین شنیده نشود و به دنبال منافع و مصالح خود و در پی از هم پاشیدگی و تجزیه ایران هستند.

نماینده اراک می‌گوید: اصل ۲۷ قانون اساسی اجازه اعتراض را داده است، منتها مشکل ما این است که امروز احزاب، گروه‌ها و تشکل‌ها با برنامه وارد نمی‌شوند. اگر اعتراضی وجود دارد باید از طریق این تشکل‌ها، گروه‌ها، احزاب و صنف‌ها مطالبه شود؛ بنابراین این مسئله نیاز به این دارد که دولت یک لایحه‌ای به مجلس بیاورد و مجلس هم آمادگی دارد که به آن رسمیت دهد، چون قانون وجود دارد، اما هنوز رسمیت پیدا نکرده است و با رسمیت‌دادن به قانونی‌شدن اعتراضات، جلوی سوءاستفاده آشوب‌گران گرفته می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
1
11
ریا یعنی فریب
ادعای دروغین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
1
12
خخخخ احزاب ! مردم با اول و آخر تون مشکل دارن . به نقطه بدون بازگشت رسیدیم
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
1
4
انسانیت درخت سبز زندگیست
کندن پوست درخت اشتباه بود
ملت غیرتمند
دانایی و عقل
دشمن انسانیت
دشمن زن و مرد
دشمن خدا بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
1
14
دروغگو - احدی از مردم ایران به شما ها اعتماد ندارند. می خوای نفوذ کنی و اعتراض ها به انحراف بکشانی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
1
11
اگه مطمئنی که رای میاری،چرا رای گیری نمی کنی پس؟شک نکن که با ۸۰ درصد آرا مردم ایران شماها حذف خواهید شد.پس حرفت مفت نزن
پاسخ ها
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
تو کدوم کشور زندگی میکنی اغتشاشات و اشوب ها تموم شد رفت ساقیت رو عوض کن از صنعتی برو سنتی هی میگفتن تهران اشوب و جنگه زرشک دایی طوری رفتند این اشوبگران تو غارهاشون که دیگه جرات ندارند برگردند
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
آقا مهدی . خوبه خبر داری از زاهدان و تبریز. و فراخوان شنبه و چهارشنبه و حرف مفت می زنی . بهت توصیه می کنم تو زودتر بری قائم بشی که ممکنه مثل سرنوشت ساواکی ها در ۱۳۵۷ را داشته باشی . فرار کن
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
0
15
داستان شاه سلطان حسین را بخوان عمو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
1
11
یعنی همه میان اراک؟ بابا داروهاتو سر وقت بخور.....
طالب
|
Canada
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
0
3
همین کاسه لیسها و بادمجون دور قاب چینها هستند که به اون لابایی میگن "قربان هیچ خبری نیست و شهر در امن و امانه، راحت بخواب که ما همه را سرکوب کردیم تموم شد رفت"

خواهیم دید، بزودی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
0
2
انتی بیوتیک کودک یافت نمی شود از سر لج بازی کوتاه بیایید با دنیا رابطه بر قرار کنید قهر و لجبازی کار کودکان است فقر کمر مردم را شکسته گرانی بیداد می کند نامیدی ویران می کند خود کشی فراوان می شود
محمدرضا کیانفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
0
1
.
محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس گفت: باید با معترضان گفتگو شود.

آقای آصفری،
شما منطقی‌ترین عملی‌ترین و بهترین راه حل را ارائه داده‌اید لطفاً یک وقت ملاقات تعیین بفرمایید تا به دفترتان بیایم و در باره‌ی زمان و مکان گفتگو توافق کنیم.
زهر چو این قصه خواند مهر بدو گفت زه، لوحش از این گفتگو احسن‌ت از این خطاب.
آنچه سرودی یقین هست به صحت قرین، لیک شد اندر زمین دعوت ما مستجاب.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان