تاریخ انتشار: ۲۰:۰۴ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
محبعلی، مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه:

روس‌ها با درگیر کردن ایران، می‌خواهند جلوی احیای برجام را بگیرند

قاسم محبعلی کارشناس سیاست خارجه درباره ادعای همکاری پهپادی ایران و روسیه و تاثیرش بر روند مذاکرات، بیان می‌کند که با درگیر کردن ایران در اوکراین روابط میان ایران و اروپا هم به هم می‌ریزد و اجازه تحقق برجام و رفع تحریم‌ها داده نمی‌شود.

مذاکرات وین

رویداد۲۴ به گزارش انتخاب: یک کارشناس سیاست خارجه درباره ادعای همکاری پهپادی ایران و روسیه و تاثیرش بر روند مذاکرات، بیان می‌کند که با درگیر کردن ایران در اوکراین روابط میان ایران و اروپا هم به هم می‌ریزد و اجازه تحقق برجام و رفع تحریم‌ها داده نمی شود.

قاسم محبعلی درخصوص تاثیر ادعای فروش پهپاد به روسیه توسط ایران، بر مذاکرات، عنوان کرد: «بخشی از اثراتش روشن شده است؛ یعنی تحریم‌های اروپایی و مواضعی که در قبال تحولات داخلی ایران گرفتند و تغییر مواضع امریکا، همه و همه آثار همراهی با روسیه است. این آثار تازه دارد روشن می‌شود. طبیعتا وقتی در کنار یک جنگ می‌ایستید، عواقبش را باید تحمل کنید.»

روس‌ها با درگیر کردن ایران، می‌خواهند جلوی احیای برجام را بگیرند

وی در واکنش به نظر برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه روسیه اساسا نیازی به سلاح ایرانی ندارد و صرفا خواسته که ایران را در این جنگ شریک خود کند، گفت: «ممکن است، بالاخره روس‌ها در این جنگ تنها هستند و کسی از آن‌ها حمایت نکرد. طبیعی است که مثل غربی‌ها که جهان غرب را با خود متحد کردند، آن‎ها هم علاقه‌مند باشند تا دیگران را در کنار خود داشته باشند. بالاخره با درگیر کردن ایران روابط میان ایران و اروپا هم به هم می‌ریزد و اجازه تحقق برجام و رفع تحریم‌ها را نمی‌دهند.»


بیشتر بخوانید: جنون تحریم ها علیه ایران


این کارشناس سیاست خارجی درباره احتمال فعال کردن مکانیزم ماشه، بیان کرد: «بستگی به تصمیم سیاسی اروپا و امریکا دارد. با توجه به عدم فعال شدن مذاکرات یا درصورتی که گزارشی از آژانس صادر شود که ایران را به عدم همکاری متهم کند، ممکن است این تصمیم سیاسی را که تاکنون نگرفته‌اند را بگیرند. ممکن است پرونده را به شورای امنیت ارجاع دهند که در این صورت چون بر اساس برجام و قطعنامه2231 نیازمند است قطعنامه جدید به نفع ادامه برجام صادر شود، و این دو امکان پذیر نیست، عملا برجام می‌تواند منتفی شود و تحریم‌های گذشته برگردد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
منفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
9
1
چه جالب ! آقای محب علی مدیرکل بازنشسته آفریقای وزارت خارجه گویا کانه اخیرا در نقش دستیار آقای جوبایدن و به نفع منافع ایالات متحده تحلیل های سیاسی خودر ارائه می فرمایند.بالاخره مشارالیه مشکل بر جام را حل و فصل خواهد کرد به شرط آنکه برای خدمات شایسته با تصویب دولت محترم دعوت به کار شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
0
5
روسیه روسیاه رو سیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
1
0
این مردم ایران هستند که جلوی احیای برجام و یا انعقاد هر قراردادی با آمریکا و یا اتحادیه اروپا را گرفته اند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
0
0
انتی بیوتیک کودک یافت نمی شود از سر لج بازی کوتاه بیایید با دنیا رابطه بر قرار کنید قهر و لجبازی کار کودکان است فقر کمر مردم را شکسته گرانی بیداد می کند نامیدی ویران می کند خود کشی فراوان می شود
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان