تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

کارنامه دو ساله ایمیدرو در دولت رئیسی/ وجیه‌الله جعفری با معادن ایران چه کرد؟

در حالیکه عمده مردم بیشتر با دو حوزه خودرو و تنظیم قیمت‌های بازار در وزارت صمت سر و کار دارند، اما بخش مهمی در این وزارتخانه بر سرنوشت آن‌ها اثر می‌گذارد که مغفول مانده است. رویداد۲۴ در این گزارش کارنامه دو ساله و خرده‌ای وجیه‌الله جعفری در ایمیدرو روا بررسی کرده و نشان داده او در این مدت چه کرده است.

وجیه الله جعفری

رویداد۲۴ رایان حسینی: تا کنون چندین بار طرح استیضاح محمدرضا فاطمی امین وزیر صمت در مجلس مطرح شده و او یکبار هم به گفته نمایندگان مجلس به لطف لابی قدرتمند دولت در مجلس توانست از عزل بگریزد. آنچنان که نمایندگان مجلس می‌گویند عملکرد ضعیف وزیر صمت و زیرمجموعه او دلیل اصلی مخالفت آنها با فاطمی امین است.

آنچنان که از گفته‌های نمایندگان بر می‌آید، دلایل ناکارآمدی وزارتخانه، عمدتا در سه حوزه خودرو، معدن و تنظیم قیمت بازار بوده است. آنچه بسیار به چشم می‌آید، دو حوزه خودرو و تنظیم قیمت‌های بازار است، اما حقیقت آن است که موضوع مدیریت معادن کشور که عمدتا زیرمجموعه ایمیدرو محسوب می‌شوند، از اساسی‌ترین نقاط ضعف دولت رئیسی است، اما اقبال بلند مدیران این حوزه آن است که سر و کاری با عامه مردم ندارند و کسی نمی‌داند در این حوزه چه اتفاقاتی رخ داده است. در این گزارش به این بخش مغفول‌مانده و ناپیدای صنعت کشور پرداخته شده و نشان داده‌ایم مدیریت دو ساله وجیه‌الله جعفری در ایمیدرو چه بر سر این صنعت حیاتی آورده است.

معادن تعطیل و نیمه‌کاره در ایران

سیامک حاج سیدجوادی کارشناس حوزه معدن در تحلیل ماجرا به سایت تجارت‌نیوز گفته «وزارت صمت تاکنون برای ۲۲۰۰ معدن پروانه استخراج صادر کرده است، اما اکنون نزدیک به ۸۰۰ معدن فعال در ایران وجود دارد. پنج سال پیش تعداد معادن فعال، ۱۱۰۰ معدن بود. در حال حاضر صنعت سنگ ایران با یک‌سوم ظرفیتش کار می‌کند و دوسوم معادن سنگ ایران تعطیل هستند. در پنج سال گذشته نیز ۳۰۰ معدن تعطیل شده‌اند.»

همین آمار به‌ظاهر ساده نشان می‌دهد چرا ایمیدرو نتوانسته سیاست‌هایی را در پیش بگیرد که بخش معدن را سامان دهد. تحلیل این موضوع یعنی حوزه بزرگی که در شرایط تحریم می‌توانسته برگ برنده ایران باشد، به نقطه ضعف کشور تبدیل شده است.

نکته مهمتر اینکه در بسیاری از معادن فعال هم وضعیت چنگی به دل نمی‌زند؛ از جمله معدن «مس سونگون» که چندی پیش معدن‌کاران آن اعتصاب کردند و با اینکه دستور مستقیم رئیس جمهور برای پیگیری موضوع صادر شده بود، اما پیگیری‌های رویداد۲۴ نشان می‌دهد هنوز مشکلات آنجا حل نشده است. مشابه همین دستور در سفر رئیس جمهور به طبس به مجموعه وزارت صمت ابلاغ شده بود و در آن مورد هم ایمیدرو نتوانست اقدام خاصی انجام دهد.

عضو کمیسیون معادن اتاق بازرگانی: مدیران معدنی وزارتخانه تخصص ندارند

بهرام شکوری عضو کمیسیون معادن صنعتی و معدنی اتاق بازرگانی و رئیس انجمن مس ایران به رویداد۲۴ گفته چندی پیش استیضاح وزیر هم انجام شد و همان موقع گفتیم جابجایی‌های سریع چندان نمی‌تواند راهگشا باشد زیرا عدم ثبات آسیب‌های زیادی به حوزه‌های صنعتی و معدنی کشور وارد کرده است. تاکید ما در همان زمان و اکنون این است که ما عمده ناکارآمدی وزیر صمت را در حوزه معدن کشور می‌دانیم؛ این یعنی وزارت صمت باید تغییراتی را در راستای اصلاح روش و توسعه بخش معدن در مجموعه وزارتخانه ایجاد کند و دیدگاه وزارت به بخش معدن تغییر داده شود و با نظرات متخصصان پیش بروند.

او گفته ما در گذشته هم مدیرانی را داشتیم که در حوزه معدن تخصص داشتند و ضربه‌های زیادی هم به این حوزه وارد کردند اما به طور کلی مهم‌ترین مشکلات مدیران معدنی وزیر صمت، عدم ارتباط مؤثر با تشکل‌های صنفی است اما متأسفانه از ابتدا معاونت معدنی کمترین تعامل را با فعالان بخش خصوصی و انجمن صنفی داشته است.

رئیس انجمن مس ایران با اشاره به اینکه دولت با وجود درخواست‌ها و نامه‌های متعدد با سه تشکل مهم همچون «انجمن مس ایران» و «انجمن سنگ ایران» و «اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی» هیچ جلسه‌ای نگذاشته و صحبتی نکرده‌، گفت وقتی متولی بخش معدن کشور و سیاستگذار با خبرگان این صنعت تعامل نکند، چطور می‌تواند سیاست‌گذاری مناسبی انجام دهد؟ بنابراین ما به عنوان تشکل‌های صنفی از مدیریت معدنی وزارت صمت گله‌مند هستیم و متاسفانه باید بگویم مدیران معدنی آقای وزیر نه تخصص لازم را دارند و نه حاضرند با اصناف و متخصصان بنشینند و مشورت بگیرند.

تکلیف ۶ هزار معدن مشخص نیست!

شکوری با تأکید بر مشکل پرونده‌های بلاتکلیف واگذاری معادن گفت: این روز‌ها پرونده‌های بلاتکلیف واگذاری مشکل‌زا شده است که البته از دولت‌های قبل وجود داشت. معادنی که به هر دلیل تعطیل شده‌اند، باید تا شش روز به مزایده گذاشته می‌شدند. چون در دولت‌ها در انجام این وظیفه اهمال شده است، این پرونده‌ها تجمیع شده و تعداد آن‌ها به «۶ هزار معدن» رسیده است.

عضو کمیسیون معادن صنعتی و معدنی اتاق بازرگانی می‌گوید: وقتی سیاستگذاری مناسبی در حوزه معدن نداریم، فرار سرمایه‌ها از کشور امری طبیعی خواهد بود. بخش معدن دچار مشکلاتی در حوزه‌های حقوق دولتی معادن، صادرات، قیمت‌گذاری دستوری و عوارض است و این مسأله موجب می‌شود که سرمایه‌گذار رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این بخش نداشته باشد. مسأله ثبات در سیاستگذاری یکی از مسائل مهم در حوزه معدن است که باید مورد توجه قرار بگیرد و در شرایط بی‌ثبات فرار سرمایه نیز طبیعی خواهد بود.

مهدی‌فر: مدیران ایمیدرو یک‌شبه تصمیم می‌گیرند

عماد مهدی‌فر از فعالان معدن در ایران به رویداد۲۴ می‌گوید تصور من این است که ایمیدرو اساسا دغدغه حل مشکلات حوزه معدن را ندارد به همین دلیل مشاهده شخصی خود من این است که فعالان این حوزه که سابقه فعالیت هم داشتند، آرام‌آرام در حال فرار از فعالیت در بخش معدن هستند.

او در توضیح می‌گوید: بخش معدن حوزه ظریفی است که یک تصمیم نادرست مدیران آن می‌تواند سرنوشت فعالیت یک معدن را تغییر دهد. متاسفانه از تصمیمات خلق‌الساعه و یک‌شبه هم در این حوزه کم نداریم. برای مثال یک‌شبه تصمیم گرفته می‌شود ۵ هزار معدن دولتی واگذار شود. این در حالی است که چنین تصمیمی نیاز به وسیع‌ترین کار کارشناسی دارد، زیرا نمی‌شود سرمایه کشور را همینطور بدون مطالعه واگذار کرد. با این حال شما می‌بینید چنین اتفاقی در حال رخ دادن است.

این فعال حوزه معدن می‌گوید: همین الان ساختار تصمیم‌گیری در حوزه معدن کشور را ببینید. این نقد من نیست، بلکه خود مجلس می‌گوید آن‌ها تخصص لازم را ندارند. آقای پورابراهیمی نماینده مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی در یک مصاحبه اعلام کرد «بخش تصمیم‌گیر معدن کشور اصلا در این زمینه تخصص ندارد.» البته این مسئله همیشه بوده و الان دیگر در بدترین وضعیت خود است؛ به نحوی که بسیاری از همکاران من همین الان تصمیم گرفته‌اند پولشان را به کشور‌های دیگر ببرند و آنجا تجارت ملک کنند، در حالیکه همان‌ها بهترین متخصصان و پیمانکاران معدن در این کشور بودند.

او می‌گوید: آخرین تجربه شخصی خود من در ماجرای معدن زرشوران بود که پیمانکار آن مجموعه بودم و  به نظرم مدیریت دولت در آن به یک رسوایی شبیه بود زیرا شبانه مدیریت مجموعه را عوض کردند تا اعتراضاتی که به خاطر تصمیماتشان رخ داده بود، بخوابد. البته هنوز هم که سال‌ها از ماجرا می‌گذرد، همان اقدامات غیرتخصصی در ایمیدرو جریان دارد و ده‌ها پرونده وجود دارد که بلاتکلیف مانده است. این یعنی نه پیمانکار وضعیت خود را می‌داند نه سیاستگذاران معادن در کشور می‌فهمند چه می‌خواهند بلکه بدون هیچ هدفی تنها در پی خریدن زمان هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
9
همین آقایان انجمن صنفی و باصطلاح کارشناس هم کارنامه خوبی در کار خود ندارند و فقط به منافع شخصی خود فکر می کنند و نه منافع کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
2
17
چرا معادن مس استان کرمان تیمداری فوتبال می کنند!؟ در حالی که معدنکاران در مضیقه اند. آیا فوتبال پوششی برای پولشویی است!؟ یا نه فقط فاسدند!
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
14
ادامه نابودی معادن و سواستفاده های آن چنانانه - آن چنان که افتد و دانی
ناشناس
|
China
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
1
14
حتي يكصدم مشكلات بسيار عجيب و غريب معادن را بيان نكرديد، بخشي از كشور كه ملياردها دلار ارزش دارد و صدها مليون دلار ان توسط هم دست اندركاران و هم توسط معدن كاران و هم توسط صادركننده ها از كشور خارج شده و ميشود،روزي كه اتفاقات مالي شبكه بسيار عجيب فولادي ها و بخصوص ايميدرو ، در اين كشور برملا شود، آه از نهاد هر مردوزني برخواهد امد ، خد ا نيارد روزي كه مردم از حقيقت معادن و فولاد ، نفت و پتروشيمي، مس و طلا، باخبر شوند كه انروز مملكت را كن فيكون خواهند كرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
10
...بزودی همه مسئولین از صدر تا ذیل پاسخگوی کردار(یاهمون کارکرد ضد منافع ملی) اعمال(یا همون برخوردبا معترضین ومطالبه گران) وگفتار(یاهمون فریب ودروغ) خود در طی این سالها خواهند شد... خدا خودش شاهد وناظروآگاه بر همه چیزهست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
22
9
سلام
این مطالب کاملا هدفمند است تا یکی از منسوبین مقامات وزارت صمت که هیچ تخصصی در معادن ندارد و یک شبه به وزارت صمت آمده جایگزین آقای جعفری شود که هیچ نقطه تاریکی در ر انت خواری و سیاسی کاری ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
اطلاعات این صفهحه بسیار آموزنده و ناب است .
درود بر رویداد 24 و خوانندگان

به امید کاهش فساد و بهبود اقتصاد
شاهدیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
فساد و تبعیض در ایمیدرو بیداد میکند .
در اصل این فساد شکی نیست
قاصم الجبا ین
|
Netherlands
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
16
استخراچ طلا از ۲۲ معدن طلا فعالدر کشور بخصوص معدن زرشوران و آغدره و تفتان درامدش به جیب چه کسانی میرود وقتیکه از رسانه ملی چند سال پیش پخش شد و کارشناس معدن زرشوران اعلام کرد سالی ۸۵۰ کیلو شمش طلا استخراج میشود ا ز این معدن زرشوران این رقمها کجا به سر سفره مردم میاد ؟؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
5
خوب جمع کنید برید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
11
با سلام و احترام. همین آقای بهرام شکوری که سالها رئيس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی بودند و الان هم رئیس انجمن مس هستند مگر تخصص معدنی دارند؟ متأسفانه همه حرف می‌زنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
5
تخصص ندارن چرا گذاشتن به پست حساس مدیریتی باید اینها جواب پس بدن و محاکمه شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
6
یه مشت بی سواد اونجا نشستن برای مردم بیچاره تصمیم می‌گیرند وضع کشور دیگه بهتر از این نمیشه...
حیات خلوتهای ایمیدرو !!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
30
شناخت حیات خلوتها ؛ پیش نیاز ساماندهی اقتصاد
………………………………………………………….
شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (با نماد بورسی : ومعادن) حیات خلوت سازمان دولتی ایمیدرو ( سازمان توسعه معادن ) است .
بررسی و تحقیق از ارتباط مافیایی این شرکت با ایمیدرو میتواند تاراج هزاران میلیارد از اموال دولتی تاراج شده را برملا سازد .

شرکت بورسی میدکو هم حیات خلوت دیگر ایمیدرو است .
معادن ، کارخانه ها و اموال این دو شرکت عموما متعلق به دولت(مردم) بوده است و با سوء استفاده از خلاهای قانونی و با تبانی ، تصاحب شده اند .

نکته جالب :
مدیران عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و میدکو هر دو مدیران اسبق و بازنشسته ایمیدرو هستند . ( یعنی آقای سعد محمدی و آقای پورمند .
دو مدیر دیگر بازنشسته ایمیدرو آقای کرباسیان و آقای غریب پور نیز در شرکت معادن صدر جهان و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی و ... داستانهای خود را دارند . )
دانش اقتصاد واقعی یعنی درک این ارتباطات و شناخت حفره های اصلی بودجه و چگونگی تاراج قانونمند!! صنایع و معادن دولتی .
و این حفره ها عامل مهم کسری بودجه و تورم است .
این سوژه تقدیم به میز اقتصاد و کارشناسان دلسوز صدا و سیما برای مبارزه با فساد و کمک به مردم .
شناخت و کنترل حیات خلوتهای شرکتها و سازمانهای دولتی ، پیش نیاز سر و سامان دادن به بودجه و عامل مهم در کاهش تورم است .
پاسخ ها
رستمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
ممنون از شما و رویداد 24
عالی بود
ع از زرند کرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
در مورد معدن سنگ آهن جلال آباد - زرند کرمان همین فاجعه اتفاق افتاد .
معدن را ایمیدرو آماده کرد و با چند میلیون تن محصول آماده به شرکت میدکو هدیه کرد .
بله مدیر میدکو ، آقای پورمند قبلا مدیر ایمیدرو بود .
ناشناس
| Italy |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
كاملا درست است
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
29
بازی با زندگی کارگران معادن ایمیدرو متوقف شود

ظلم نکنید آقای مدیر ایمیدرو
چرا بازنشست نمیشوی
ایراندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
31
قرارداد اجاره بلند مدت معادن دولتی آماده به تولید ، یعنی هدیه مجانی اموال مردم به ویژه خواران و همدستان خصوصی مدیران دولتی .
پاسخ ها
نریمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
کاملا درسته
اجاره بلند مدت معادن دولتی بزرگترین فساد مالی و سوء استفاده در تاریخ کشور است .
بقایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
27
اکتشاف از جیب مردم و دولت (ایمیدرو)
معدن آماده : هدیه به آشنایان و مدیران بازنشسته ایمیدرو

نتیجه :
مدیران شاغل ایمیدرو ، ارادتمند مدیران بازنشسته ایمیدرو ( در شرکتهای خصوصی )
آباد شدن آخرت مدیران فعلی ایمیدرو بعد از بازنشستگی و رفتن به همان شرکتهای خصوصی

چرخه ی سازندگی و بقا !!
چرخه ی نابودی معادن دولتی
چرخه ی افزایش کسری بودجه
چرخه ی رشد تورم

جا زدن خصوصی سازی به نام مردمی سازی !!
Nima
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
1
9
هر چه قیافه انقلابی تر، اختلاس و ریا بیشتر ، تا کشف بعدی خدانگهدار
معامله با کلاس برای اخذ دکترا !
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
28
چند سالی است که :
شرکتها و سازمانها ، پروژه های نان و آب دار به دانشگاهها و اساتید میدهند ،
دانشگاهها هم در عوض به مدیران مربوطه ، فوق لیسانس و دکترا میدهند .
............
مصادیق :
شرکت ملی مس ... علم و صنعت
سازمان توسعه معادن(ایمیدرو ) ... دانشگاه تهران
شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ... تربیت مدرس
فولاد مبارکه ... دانشگاههای مختلف
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
فولاد مباركه و تربيت مدرس را كاملا صحبح فرموديد
تست هوش سیاسی اقتصادی !
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
19
مسابقه :
مدیر عامل بعدی میدکو چه کسی است ؟ !

الف - مدیر فعلی ایمیدرو
ب - مدیر قبلی ایمیدرو
ج - فرزند مدیر فعلی ایمیدرو
د - فرزند معاون وزیر خارجه !
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
7
تپه معادن و ایمیدرو را هم به ایشان سپردند تا هیچ تپه ایی از ..... مغفول نماند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
6
تپه معادن و ایمیدرو را هم به ایشان سپردند تا هیچ تپه ایی از ..... مغفول نماند
ایمیدرو = مرکز رانت خواری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
19
ایمیدرو = مرکز رانت خواری
فساد گسترده در واگذاری‌ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
20
واگذاری پتروشیمیها ، پالایشگاهها و صنایع فولادی و معادن که عمدتا سرشار از فساد و ارزان فروشی به آشنایان و همدستان خصوصی مدیران دولتی بوده است .
ضمنا بررسی‌ها نشان می‌دهد طی سال‌های 93 تا 97 فقط در واگذاری چهار شرکت دولتی همچون پالایش نفت کرمانشاه، کشت‌وصنعت مغان، آلومینیوم المهدی و هرمزال و زیرمجموعه‌های شرکت توسعه گردشگری بیش از 3.6 هزار میلیارد تومان ارزان‌فروشی شده است. در دهه 80 نیز در واگذاری شرکت پارسیلون خرم‌آباد علاوه‌بر ارزش‌گذاری پایین، تضامین کافی از خریدار اخذ نشده و همچنین خریدار اهلیت لازم را نداشته است.

همچنین در واگذاری شرکت‌های هپکو، ارج، چیت‌سازی ری، نساجی مازندران و رشت‌الکتریک علاوه‌بر ارزش‌گذاری پایین، خریدار اهلیت کافی را برای تصدی شرکت نداشته است. البته در واگذاری‌های رشت‌الکتریک و هپکو، علاوه‌بر موارد مذکور، دولتی‌ها عملا خودشان خریدار شرکت‌های خصوصی‌سازی‌شده بوده‌اند.

حال اگر آمار 61درصدی خریداران خصولتی شرکت‌های به‌ظاهر خصوصی‌سازی‌شده را نیز به موارد مذکور اضافه کنیم، مشخص می‌شود آنچه در ایران تحت‌عنوان خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی یاد می‌شود، عمدتا تغییر شکل دخل و خرج از جیب دولت به جیب شبه‌دولتی و بخش خصوصی غیرواقعی و ناکارآمد بوده است.
کسروی - کارشناس حقوقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
0
20
اجاره دادن معادن دولتی کاملا غیرقانونی و معادل دخل و تصرف در اموال دولت است .
شرکت دولتی حق اجاره دادن اموال دولت را ندارد .
موضوع کاملا بدیهی و مشمول مجازات سنگین است .
عمق نبوغ ریاست ایمیدرو !
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
0
20
علت حمایت و رضایت مدیران دولتی و خصوصی از روش ابداعی و کم نظیر ریاست ایمیدرو در اجاره دادن ارزان معادن دولتی :

1 - بخش خصوصی بطور مجانی صاحب معدن دولتی میشود .
2 - مدیران دولتی هم شیرینی ، مزایا و رانت استخدام آشنایان میگیرند .

( بی انصافی و حق نشناسی است اگر ابراز نارضایتی کنند ! )

بگذریم که اجاره دادن اموال دولت ، کاملا غیرقانونی و مشمول مجازات سنگین است .
این را بگذارید به حساب از خود گذشتگی رییس ایمیدرو .
ملازمان رییس !
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
0
19
مدیران مینی بوسی ( ببخشید آزانسی ) که دایما همراه رییس ایمیدرو جابجا شده و ملازم ایشان در هر مجموعه ای هستند لطفا نام خود را اعلام کنند .
قرار است جایزه ای برای ایشان منظور گردد !
راهنمایی :
مقدم + علی میدهد ...
پاسخ ها
شایسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
راستی آقای مقدم علی چطور از معاونت و مدیریت سر در آورد ؟
ایشان که کارمند ایمنی بود !
شایستگی کلیدی خاصی داشتند ؟
ادغام ایمیدرو و ...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
0
16
ادغام ایمیدرو ، تهیه و تولید ، شرکت ملی فولاد و شرکت مس
بهترین خدمت به اقتصاد است .
معادل چند هزار میلیارد تومان صرفه جویی و ساختمان مازاد پس از ادغام
حریری محب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
1
12
بازرسی و تفحص از اعطای خودرو به مدیران ایمیدرو طی سالهای اخیر لازم است .
پاسخ ها
حریری محب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
جلسه هیات دولت:
واگذاری خودرو در شرکت‌های خودروساز باید تابع دستورالعمل ۸بندی دولت انجام شود .

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
هتل ایمیدرو !!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
کویته دیگه !!

بیخود که نمیگن :
هتل ایمیدرو !!!

.......
خوش بگذره آقا
خوش بگذره !!
وجیه اله برکنار شد !!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
0
4
وجیه اله برکنار شد !!
تبریک
مفسدین و حواریون مدیر برکنار شده نیز آماده باشند .
مدیر ایمیدرو خوشبختانه برکنار شد !!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
0
4
وجیه اله برکنار شد !!
تبریک
مفسدین و حواریون مدیر برکنار شده نیز آماده باشند .
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان