تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۰۶ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

آمریکا بنیاد ۱۵ خرداد را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا در حمایت از نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی، بنیاد ۱۵ خرداد در ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

تحریم بنیاد ۱۵ خرداد در ایران

رویداد۲۴  ایرنا نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا در حمایت از نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی، بنیاد ۱۵ خرداد در ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تداوم رویکرد‌های دوگانه دیپلماسی و فشار دولت جو بایدن، روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که نام بنیاد ۱۵ خرداد را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.


بیشتر بخوانید: تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران


دولت آمریکا بهانه این تحریم را تعیین جایزه از سوی بنیاد ۱۵ خرداد برای مرگ "سلمان رشدی" نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی اعلام کرده است.

دفتر کنترل دارایی‌های هارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد بنیاد ۱۵ خرداد، مستقر در ایران که برای کشتن نویسنده برجسته انگلیسی-آمریکایی جایزه تعیین کرده، اقدام کرد.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا ادعا کرد عزم واشنگتن برای ایستادگی در برابر تهدید‌های مقامات‌های ایرانی علیه آزادی بیان و عقیده متزلزل نخواهد شد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز ادعا کرد این تحریم به علت حمایت مالی این بنیاد از اقدامی تروریستی و پیام آشکاری است مبنی بر اینکه ما در برابر نقض آزادی بیان و تروریست اقدام خواهیم کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
0
مثلا بنیاد 15 خرداد چه کارایی داره که کلی بودجه . کارمنذ و رییس و غیره داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
0
کار این بنیاد چی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
کار این بنیاد پووووول فقط پوووول
نظرات شما
پیشخوان