تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱

همه چیز درمورد سایت های همسریابی

آیا تاکنون به یافتن شریک زندگی خود از طریق سایت‌های همسریابی اندیشیده‌اید؟ پیشرفت تکنولوژی علاوه‌ بر سایر امور زندگی روی سبک ازدواج نیز تاثیر گذاشته است. در سراسر دنیا بسیاری از افراد از طریق این سایت‌ها با یکدیگر آشنا شده و اقدام به ازدواج می‌نمایند.

همه چیز درمورد سایت های همسریابی

رویداد۲۴ نازنین احمدی: پیدا کردن همسری همراه و قابل اعتماد امری بسیار مهم بوده که باید به آن توجه بسیاری شود. این مسیر برای ازدواج مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

در زمان‌های گذشته پیش از پیشرفت تکنولوژی، بزرگان فامیل و محل برای انتخاب همسری مناسب به جوانان کمک می‌کردند. ریش سفیدان فامیل و محل زندگی مشخصات پسر یا دختر را به خانواده فرد مقابل می‌دادند و آن‌ها برای خواستگاری اقدام می‌نمودند. در صورت موافقت طرفین ازدواج آن دو جوان صورت می‌گرفت. امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از ازدواج‌ها در دنیا از طریق اینترنت انجام می‌پذیرند.

برای آشنایی اینترنتی، سایت‌های مختلفی وجود دارند. برای اقدام به این‌کار باید در سایت‌های مورد نظر عضو شد. البته برخی از سایت‌ها امکان حضور به عنوان مهمان را فراهم کرده‌اند. همچنین برخی از سایت‌ها رایگان و برخی دیگر با پرداخت هزینه این امکان را به وجود آورده‌اند. در مراحل اولیه، سایت همسریابی پرسش‌هایی در اختیار شما قرار می‌گیرد که شما باید به آن‌ها پاسخ دهید.

این پرسش‌ها درمورد مشخصات فردی، ظاهری و موقعیت اجتماعی شما است. پس از پاسخ به این پرسش‌ها معیار‌های شما در رابطه با فرد مقابل مورد سوال قرار خواهد گرفت. در نهایت باید عکس خود را در سایت آپلود نموده و پروفایل شخصی خود را بسازید. با انجام تمامی مراحل ذکر شده، سایت مشخصات شما و معیار‌های فرد مقابل را بررسی می‌کند و اشخاص متناسب با معیار‌های شما را به شما پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید با فرد مورد نظر گفتگو کرده و اقدامات لازم را انجام نمایید.

مزایای ازدواج اینترنتی

بسیاری از افراد عقیده دارند که ازدواج از طریق سایت‌های همسریابی هیچ مزایایی ندارد و نافرجام خواهد بود. در صورتی‌که این تفکر، کاملا نادرست است. سایت‌های همسریابی سبب می‌شوند که شما بتوانید با افراد بیش‌تری در ارتباط باشید و فرد مناسب خود را انتخاب کنید. در این سایت‌ها افراد بدون هیچ قضاوتی با یکدیگر آشنا خواهند شد. می‌دانیم که در برخورد‌های حضوری، معمولا قضاوت صورت می‌گیرد.

در این سایت‌ها شما می‌توانید با چند بار صحبت کردن با فرد تصمیم به ادامه یا پایان دادن رابطه بگیرید. در صورتی که در آشنایی‌های معمولی عواملی مانند تعارف و خجالت ممکن است موجب ممانعت از این موضوع شود. شما در سایت‌های همسریابی حق انتخاب بیشتری خواهید داشت؛ بنابراین قادر خواهید بود فردی را انتخاب کنید که به معیار‌های شما نزدیک‌تر است. افرادی که اعتماد به‌نفس پایینی دارند، می‌توانند به راحتی از این طریق با افراد مورد نظر خود ارتباط برقرار کرده و پس از چند بار صحبت کردن، با فرد ملاقات کنند.

همه چیز درمورد سایت های همسریابی

معایب ازدواج از طریق سایت‌های همسریابی

به گزارش رویداد24 علاوه‌بر مزایای گفته شده این نوع ازدواج معایبی نیز دارد. برخی از افراد در این سایت‌ها ثبت‌نام کرده و اطلاعات نادرستی از خود ارائه می‌دهند. دروغ‌گویی و پنهان کردن برخی موارد ممکن است در آینده روابط دو نفر را دچار مشکل نماید. از دیگر معایب این نوع ازدواج می‌توان به نداشتن احساس خوب در فرد اشاره کرد. به عنوان مثال فرد تصور می‌کند که طرف مقابل او با اشخاص دیگری نیز در حال صحبت کردن است. این تفکر موجب می‌شود که پس از ازدواج نیز این تصور همراه شخص بوده و ازدواج را دچار مشکل کند.


بیشتر بخوانید: مهارت های لازم برای ازدواج موفق


از دیگر معایب ازدواج از طریق سایت‌های همسریابی می‌توان به ازدواج‌های زود هنگام اشاره کرد. اگر این ازدواج‌ها بر اساس شناخت درست انجام نگرفته باشند، ممکن است زوجین به دلیل عدم شناخت کافی نسبت به یکدیگر به مرور زمان دچار مشکل شوند. در نهایت این رابطه به طلاق بی‌انجامد.

همه چیز درمورد سایت های همسریابی

نکات مهم درمورد سایت‌های همسریابی

اگر قصد دارید از طریق سایت‌های همسریابی به انتخاب فردی مناسب برای ادامه زندگی اقدام نمایید، دانستن برخی نکات اهمیت بسیاری دارد. توجه داشته باشید که در این سایت‌ها سریعا به طرف مقابل اعتماد نکرده و همه مسائل مربوط به زندگی خود را در اختیار او نگذارید. پس از آشنایی با فرد به سرعت زمان ملاقات را هماهنگ نکنید. حداقل یک یا دو ماه با شخص مقابل گفتگو کرده و تا حدودی با او آشنا شوید.

از دیگر نکاتی که در این سایت‌ها باید رعایت کنید این است که اطلاعات مهم و شخصی خود را در اختیار فرد مقابل قرار ندهید. لزومی ندارد که فرد در برخورد‌های اولیه شماره تلفن خانه، همراه، آدرس محل زندگی و محل کار شما را بداند. با توجه به این نکات مهم می‌توانید آشنایی خوبی در سایت‌های همسریابی داشته باشید.

سخن پایانی

ازدواج از طریق سایت‌های همسریابی با رعایت نکات و با اطلاع خانواده‌ها می‌تواند بسیار مناسب باشد. بسیاری از سایت‌ها که دارای مجوز هستند در این خصوص به جوانان کمک کرده تا بتوانند شریکی مناسب برای ادامه زندگی خود را پیدا کنند. البته توجه داشته باشید که ازدواج به شیوه معمول بسیار بهتر از این سبک ازدواج است. در ازدواج به روش معمول از همان ابتدا خانواده‌ها در جریان همه امور قرار دارند و می‌توانید با کمک آن‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان