تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۲۶ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۹ نظر

آقای رئیسی! شما دارید آزمون می‌دهید، ممتحن نیستید

مشخص نیست آقای رئیسی کدام خواص را مد نظر دارد و آیا او "ممتحن" است یا خود در این دو ماهه نمره قبولی گرفته که دیگران را مردود می‌داند.

ابراهیم رئیسی

رویداد۲۴عصر ایران نوشت: سید ابراهیم رئیسی در همایش جهاد تبیین که امروز برگزار شد حکم به مردودی " خیلی از خواص" در قضایای اخیر داد و گفت: "به وظیفه اخلاقی و انقلابی خود عمل نکردند و وقتی از آن‌ها پرسیدیم گفتند از فضای مجازی می‌ترسیم‌".

مشخص نیست آقای رئیسی کدام خواص را مد نظر دارد و آیا او "ممتحن" است یا خود در این دو ماهه نمره قبولی گرفته که دیگران را مردود می‌داند و مگر کیفیتی که به ریاست جمهوری او در سرد‌ترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی انجامید حاوی و حامل این پیام نبود که خودمان کافی هستیم و نه به برجام نیاز داریم نه به حمایت طبقه متوسط.

با این وصف چه نیاز به خواص؟

محمود احمدی نژاد را می‌گوید که روزه سکوت گرفته و مگر او همچنان در زمره خواص است؟ و تازه او تصور می‌کرد وقتی با تحلیل هایش فرودستان با خواست‌های معیشتی بشورند شاید باز کار را به او بسپارند نه وقتی که کانون اعتراض در طبقه متوسط و جوانان باشد.


بیشتر بخوانید: خواب پاییزی دولت؛ کشور دچار بحران است اما خبری از ابراهیم رئیسی نیست


یا مراد آقای رئیس جمهور از خواص علی لاریجانی است که با همه پیوند‌ها و سابقه دوازده سال ریاست مجلس، حذف شد تا راه برای ایشان، هموار شود؟

یا محمد خاتمی را مد نظر دارد که چند بار موضع گرفته و کیهان و اپوزیسیون نپسندیدند.

شاید هم نگران است بخواهند کاسه کوزه‌ها را بر سر دولت ضعیف او بشکنند چرا که برخی پیشنهاد برگزاری انتخابات زودرس برای بازگشت به برجام را داده اند. پیشنهادی که پذیرش آن اگرچه بعید است، ولی معنی آن جز عبور از آقای رئیسی نیست و باقر قالیباف هم مثل قبل تمام قد پشت سر دولت رئیسی نمی‌ایستد.

نمی‌شود که به نخبگان توجه نکنند و در رقابت‌ها دیگران را حذف کنند، ولی سر بزنگاه انتظار تایید داشته باشند؛ و تازه مگر ده‌ها شبکه صدا و سیما با پنج هزار میلیارد تومان بودجه و روزنامه‌های دولت و شهرداری و خبرگزاری‌های متعدد و همه هم با پول مالیات و عوارض مردم یک صدا مضامین مورد انتظار آقای رئیسی را کوک نمی‌کنند؟

مگر ندیدند که نمایندگان مجلس چگونه از امضای اعلامیه درخواست اعدام پا پس کشیدند. از نماینده‌ای که با پانزده هزار رای وارد این مجلس شده چگونه انتظار دارند خود را در مقابل افکار عمومی حوزه انتخابیه قرار دهد و مسئول اعدام احتمالی افراد شناخته شوند خاصه اگر از شهر و بخش خودشان باشد.

گیرم افرادی که در ادبیات ایشان خواص خوانده می‌شوند اعلامیه می‌دادند؛ مگر گوش معترضان به اخوان لاریجانی و ناطق نوری بدهکار است وقتی خیلی هاشان مصطفی تاج زاده را هم نمی‌شناسند؟ و گیرم سخنی هم بگویند؛ مانع قطعنامه جدید و صعود دلار می‌شود و برای صدا و سیما بیننده و مشتری و برای دولت ارز می‌آورد؟

به جای گله از خواص بهتر نبود در انتخاب همکاران بیشتر دقت می‌کرد تا خواص خود را داشته باشد و در این عرصه هم خودکفا شوند؟

فی المثل یک روحانی موجه و مقبول همگان را برای وزارت کشور انتخاب می‌کرد، چون از وزیر با نگاه امنیتی و نظامی نمی‌توان انتظار تحلیل اجتماعی داشت.

مَخلص کلام این که جناب رئیس جمهور، شما خود در حال آزمون دادن اید، آزمون گیرنده و ممتحن نیستید تا دیگران را مردود اعلام کنید.

اگر به احمدی نژاد تاسی می‌کنید که نخبگان را با اشراف اشتباه گرفته بود دست کم در بخش‌های دیگر جامعه جذابیت داشت، اما فغان آنان هم از سر در گمی دولت به آسمان بلند است.

درک می‌کنیم که ابراهیم رئیسی فاقد گفتمان سیاسی اختصاصی است و سپهر سیاست را با میدان قضاوت اشتباه گرفته و مدام فرمان می‌دهد و داوری می‌کند، اما آن که از غنیمتی برخوردار می‌شود باید آماده پرداخت غرامت هم باشد و با تکرار ادبیات رسمی نمی‌توان توجه‌ها را به سوی دیگر معطوف کرد.

با این همه ابراهیم رئیسی برای اثبات وفاداری می‌تواند بخشی از کاستی‌ها را متوجه دولت خود بداند و این گونه به نظام خدمت کند وگرنه با حمله به کسانی که از قافله کنار گذاشته شده اند مشکلی حل نخواهد شد.

اصلا چه کار به نخبگان و خواص بی معرفت دارند. دولت مردمی که نباید معطل خواص بماند. چرا از پایگاه مردمی خود که مدام به رخ می‌کشیدند بهره نمی‌گیرند؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ابراهیم رئیسی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
1
22
تقریبا دارند جایگاه خداوند رو هم تو این دنیا میگیرند و اون دنیا هم بهشت و جهنم رو اینها مدیریت خواهند کرد استحکام یا سستی پل صراط نیز دست اینها خواهد بود ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
1
19
بر خلاف ادعاهایشان دولت و شخص رئیس جمهور تا الان ثابت کرده مرد بحران نیستند و نخواهند بود،چون می‌خواهند همه مسائل کشور را با دستور و بخشنامه و یا با زور و بگیر و ببند حل کنند و چندان به عقل خود فشار نمی آورند تا کمی هم از آن استفاده کنند!! خلاصه مطلب دولت باید با مخالفین و معترضین باب گفتگو را باز کند و کمی انعطاف به خرج دهد و قول معروف یک کلام نباشد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
0
15
وزرای خود ایشان و رویه شجاعانه انها در انجام ناگهانی جراحی بزرگ، کاری که همه دولتهای قبل "می دانستند اما نکردند" به مثابه چیدن هیزم و نفت ریختن بروی آن بود. اتفاقات بحث برانگیز شهریور تا کنون جرقه هاییست که ممکن است شعله ور شود.
کنون ایشان از که انتظار خاموش کردن این آتش را دارند؟
یالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
0
17
این بنده خدا این کاره نبود بازی خورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
0
8
مایه سرشکستگی برای ملتی بزرگ ، ملایی با شش کلاس سواد و دیگر هیچ !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
0
0
دلم براش میسوزه تو اعتراضات قبلی حداقل چند تا مرگ بر رییس جمهور های مستقر هم میگفتند ولی این بنده خدا رو همه میدونند که هیچکارس کسی یه لعنت هم براش نمیفرسته،چون این منتخب ملت نیست که ملت بخاد ازش توقع داشته باشه،این فکر میکنه کسی هست ولی همه میدونه که این هیشکی نیست.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
0
حکومتی فرعونی برپاکردن.مگه فرعون چی میگفت؟میگفت من نماینده خدام من خدام.هرکیم مخالفه بایدبمیره.طبق فقه شیعه ماچهارده معصوم ودوازده امام داریم وسلام.بقیه آدم عادین وبایدبه مردم جواب پس بدن.درضمن هرکسی باید بره تورشته خودش،ملا به مسجد،سیاستمدار به دولت،دندانپزشک به دندانپزشکی
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
1
0
آقای ریسی امتحان داده است و قبول شده و گرنه منتخب نظام نبود که رئیس جمهور شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
نووووش جووون بی مقدار تو.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان