تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۲۷ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

گزارش فارس از حوادث امروز در مهاباد و بوکان / از حمله به پایگاه بسیج تا سنگ پرانی به مقرهای نظامی

به دنبال تشییع دو تن از فوت شده‌های اخیر در شهرستان‌های مهاباد و بوکان عده‌ای از فرصت استفاده کرده و برای مدتی در برخی مناطق این شهر‌ها اقدام به ایجاد آشوب کردند.

گزارش فارس از حوادث امروز در مهاباد و بوکان / از حمله به پایگاه بسیج تا سنگ پرانی به مقرهای نظامی

 

رویداد۲۴ در پی جانباختن مشکوک یک نفر در اغتشاشات شب گذشته، از صبح امروز تعداد چند صد نفر در آرامستان مهاباد تجمع و پس از خاکسپاری با تحریک چند نفر شعار سر دادند.

مشاهدات خبرنگار فارس نشان میدهد پس از تشییع جنازه اکثریت جمعیت به خانه‌هایشان رفتند، اما تعدادی از اغتشاشگران که سر و صورت‌های خود را پوشانده بودند با ایجاد مانع در راه‌های منتهی به آرامستان در رفت و آمد مردم اختلال ایجاد کردند. یک پایگاه بسیج هم در نزدیکی آرامستان به آتش کشیده شد. بعد از ظهر امروز نیز تجمع مشابهی در مهاباد شکل گرفت.

آشوبگران امروز به چند مقر نظامی سنگ پراکنی کردند برخی مغازه‌ها و خودرو‌های مردم را آتش زدند و پس از آسیب به تابلو‌ها و اموال عمومی متفرق شدند.

در بوکان نیز به دنبال فراخوان رسانه‌های معاند برای تشییع یکی از کشته شده‌های اغتشاشات شب گذشته چند صد نفر از مردم به آرامستان این شهر رفتند.

در مسیر بازگشت عده‌ای سعی در تحریک مردم داشتند که مردم همراهی نکردند و تنها عده‌ای محدود چند ده نفره به برخی اماکن نظامی سنگ پراکنی کرده و قصد تعرض به این اماکن را داشتند، اما با ورود پلیس متفرق شدند.

یک منبع آگاه از حضور تروریست‌های مسلح عضو گروهک‌های تجزیه طلب در جریان آشوب‌های امروز مهاباد و بوکان خبر داد.

رسانه‌های وابسته به این جریانات تروریستی نیز با انتشار تصاویری حضور این افراد مسلح را تایید می‌کنند.

از ابتدای اغتشاشات نیز بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی در آذربایجان غربی دستگیر شده اند. این گروهک‌ها در کشته سازی‌های اخیر نقش مستقیم داشته اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
0
2
اوضاع خیطه!!!!!
حسین اراکی جمالونامزداصلح انتخابات ریاست‌جمهوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
0
1
این اعتراض فراگیر کشوری تغییرات ساختاری را ضروری کرده است
احزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
0
0
بیشتر معترضان از فقر پگرانی جان به لب شدن و‌واقعا با اصل نظام مشگل ندارن ولی گرسنگی وفقر نداری نداشتن آینده.روشن بی کاری دست به دست هم داده واین وضع به وجود آمده وگرنه در نامنی هیچ خیری نیست ناموس کسی امنیت نخواهد داشت با این همه دشمنان که ما داریم خدا عاقبت مردم وکشور را به خیر جند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان