تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۸ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

واکنش مالی به تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از تصویت قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

واکنش مالی به تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام
رویداد۲۴ به گزارش ایلنا، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از تصویت قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

وی در پیامی توییتری از تلاش نمایندگی آمریکا در وین و تروئیکای اروپایی در تصویب این قطعنامه با اکثریت آرا در شورای حکام تقدیر کرده است.

مالی افزود که اجرای تعهدات پادمان ذیل «ان پی تی» از سوی ایران امری ضروری و فوری است که به تعویق افتاده است.

تروئیکای اروپا و آمریکا نیز روز گذشته طی بیانیه‌ای مشترک درباره قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شدند که این قطعنامه در واکنش به عدم همکاری کافی ایران با آژانس تصویب شده است.

در ادامه با اشاره به قطعنامه سیاسی شورای حکام، ادعا شده است که این قطعنامه در واکنش به همکاری ناکافی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مسائل کلیدی باقی‌مانده مربوط به تعهدات حقوقی ایران بر اساس توافقنامه پادمان‌های معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تصویب شد.


بیشتر بخوانید: محمد اسلامی: سفر گروسی برای وقتی بود که از سیاست فشار استفاده نکنند


در این بیانیه همچنین ادعا شده است که شورای حکام «پیام روشنی در خصوص ضرورت پایبندی و عمل ایران به تعهدات پادمان‌های مورد نیاز پیمان عدم اشاعه ارسال کرده است. ایران همچنین باید توضیحات فنی معتبری در خصوص کشف ذرات اورانیوم در سه سایت اعلام‌نشده و محل نگهداری مواد هسته‌ای مرتبط یا تجهیزات آلوده ارائه دهد».

در ادامه آمده است که همانطور که پیش از این اعلام شده است، چنانچه ایران این کار را انجام دهد و مدیرکل آژانس تأیید کند که مسائل پادمانی باقی نمانده است، شورا می‌تواند رسیدگی به این موضوع را متوقف کند.

در پایان این بیانیه آمده است که امیدواریم ایران از این فرصت برای همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای حل مسائل باقی‌مانده استفاده کند تا نیاز به هیچ‌گونه اقدام ضروری دیگری نباشد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
0
0
دموکرات های ایالات متحده امریکا بزدل هستند بجای انکه خودشان با ایران وارد جنگ شوند، به سازمان ملل حواله می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
0
1
عربستان سعودی و امارات و مزدورانشان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و ایتالیا می کشند و همچنان نیز ادامه می دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
0
1
۴ سال پیش مردم فرانسه در قالب جلیقه زرد‌ها به منظور انجام برخی اصلاحات زیست محیطی دست به اعتراض زدند، اما به مرور این اعتراض‌های تغییر شکل داد و به انتقاد‌های گسترده علیه دولت مکرون تبدیل شد تا جایی که مردم خواستار استعفای رییس جمهور فرانسه شدند.
با آغاز درگیری‌های نظامی در اوکراین و بالا رفتن هزینه‌های زندگی در اروپا مردم فرانسه بار‌ها مخالفت خود را از ارسال کمک‌های مالی و تسلیحاتی به اوکراین عنوان کرده‌اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
0
0
متاسفانه ایران در این مدت 9 سال در مذاکره فقط بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان و مزدورانشان سرپوش گذاشته است چرا؟
نظرات شما
پیشخوان