تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
حسین امیرعبداللهیان:

تا وقتی تهدید علیه امنیت ایران باشد اقدامات نیرو‌های مسلح ادامه خواهند داشت

حسین امیرعبداللهیان گفت: ما طی دو مرحله با مقامات کشور دوست عراق و مسئولان اقلیم کردستان نشست‌هایی را برگزار کردیم دوستان ما در دولت مرکزی عراق متعهد شدند برای دور کردن گروه‌های تروریستی که در ۷۶ نقطه از این منطقه تحرکاتی را علیه جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کردند، اقداماتی کنند.

تا وقتی تهدید علیه امنیت ایران باشد اقدامات نیرو‌های مسلح ادامه خواهند داشت

رویداد۲۴ به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی طی سخنانی روند سیاست خارجی دولت رئیسی را مورد بررسی قرار داد و گفت: سیر دکترین سیاست خارجی متوازن با اولویت نگاه به همسایگان و آسیامحور در مسیر درست و رو به رشدی قرار دارد.

وی افزود: طی ۱۴ ماه گذشته حجم تجارت خارجی ما از ۳۷ درصد در کمترین حالت تا ۵۷۱ درصد رشد داشته است و بخش عمده‌ای از این رشد خارج از حوزه سنتی، تجارت در حوزه نفت و انرژی بوده است.

امیرعبداللهیان یادآور شد: در ارتباط با برخی از تحولات جدید در محیط داخلی ایران از منظر سیاست خارجی خوشبختانه توطئه‌ای که براساس اسناد موجود و دقیق با هدف ایجاد جنگ تروریستی و داخلی با هدف تجزیه جمهوری اسلامی ایران طی ۸ هفته گذشته با سوءاستفاده از احساسات پاک مردم عزیز ما دنبال می‌شد، شکست خورد.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: زمانی یک دیپلمات شناخته شده خارجی اظهار داشت که آمریکا توانست در کشوری با ۴۱ میلیون جمعیت با آوردن ۳۰ هزار نفر از مردم با بکارگیری ظرفیت‌های موجود در فضای دولت عراق را ساقط کند و آقای دکتر عادل عبدالمهدی برای مصالح بزرگتر از سمت خود استعفاء داد. آن مقام خارجی معتقد بود با شرایطی که در ایران پیش آمده و احساسات جمعی از جوانان ما برانگیخته شده، فرصتی به دولت‌های خارجی دست داده که احساس کنند می‌توانند این تجربه را تکرار کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد: دخالت‌های خارجی در هفته‌های اخیر در اوج خود بود، ها در قضایای ناامنی مرزها در شرق و کشور که بوجود آمد. به طور مشخص ۷۶ مرکز تروریستی در اقلیم شناسایی شد، و بررسی‌ها نشان می‌داد که سلاح‌های آمریکایی و اسرائیلی به این کشور وارد شدند. ما طی دو مرحله با مقامات کشور دوست عراق و مسئولان اقلیم کردستان نشست‌هایی را برگزار کردیم دوستان ما در دولت مرکزی عراق متعهد شدند برای دور کردن گروه‌های تروریستی که در ۷۶ نقطه از این منطقه تحرکاتی را علیه جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کردند، اقداماتی کنند.

وی افزود: گفت‌وگوهای ما با هدف عملی شدن این توافقات ادامه دارد و تا زمانی که نیروهای دولت مرکزی عراق در این مرز مشترک در منطقه اقلیم مستقر شوند، نیاز به اقدام از سوی ما نخواهد بود، لکن مادامی که تهدید علیه امنیت جمهوری اسلامی وجود داشته باشد نیرو‌های مسلح ما اقدامات لازم را در دستورکار خواهند داشت.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
0
1
تو که اینطور نبودی حسین.
فکر کنم توی گونی مذاکراتی محرمانه با لبلس شخصی ها داشتی اخیرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
0
1
ازین شرو و ورایی که گفتی ققط یه جمله شو میتونی به انگلیسی بگی ده کیلو طلایی که قراره اون سرداره به من بده یه کیلوشو به تومیدم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
1
1
مردم هم اصرار دارند همین که هست، یک اپسیلون عقب نشینی ممکن نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
0
0
روحانی: امروز مسائل اصلی ما با آمریکایی‌ها در وین حل و فصل شده است
روحانی: در مذاکرات وین مسائل اصلی ایران با آمریکایی‌ها حل و فصل شده
پس چرا حسن روحانی در چهارشنبه 12خرداد ماه سال 1400 در رسانه ها رسما اعلام کرد که در مذاکرات وین مسائل اصلی ایران با آمریکایی ها حل و فصل شده است پس چه شد و این در حالی است که که مشکل ایران با آمریکایی ها از سال 1392 تاکنون در مذاکره حل و فصل نشده است چرا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
1
0
و این در حالی است که آلمان جنایتکار به همراه مزدورانشان شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور در جنگ تحمیلی هشت ساله بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
1
0
چرا جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکنون درباره تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و مزدورانشان تشکیل نمی شود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
1
0
۲۳:۵۰۰۳ آذر ۱۴۰۱
بهترین پاسخ و گزینه در برابر مقابله تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل فقط ساخت بمب اتمی است و هم واجب است.
باید عملکرد و رفتار دوگانه سازمان های بین المللی خیانتکار را به دنیا معرفی کنیم
باید خیانت های سازمان های بین المللی خیانتکار را به دنیا معرفی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
اون بمب توی فرق سرت ایشالا.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان