تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۰ آذر ۱۴۰۱

آماده‌باش امدادگران هلال احمر/ بارش برف و باران در این ۱۱ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران هلال احمر درپی پیش‌بینی بارش برف و باران در ۱۱ استان کشور خبر داد.

اخبار هواشناسی

رویداد۲۴ مهدی ولی‌پور با اشاره به پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در برخی از استان‌های کشور گفت: برابر اعلام سازمان هواشناسی احتمال بارش برف و باران در برخی از استان‌های کشور وجود دارد و از این رو سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود را در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآورده است.

وی با بیان اینکه امدادگران پایگاه‌های امدادونجات جاده‌ای در چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان در آمادگی بوده و هماهنگی‌های لازم با آنان انجام شده است، گفت: برابر پیش‌بینی‌ها شاهد بارش باران در محورهای مرند به جلفا – تبریز به مراغه – میانه به بستان آباد – تبریز به اهر در استان آذربایجان شرقی خواهیم بود. 

ولی‌پور ادامه داد: در استان آذربایجان غربی بارش باران در اکثر شهرستان‌ها رخ خواهد داد و در محور تکاب به شاهین دژ و آواجیق نیز بارش برف گزارش شده است. در استان اردبیل نیز بارش باران در اکثر شهرستان‌ها آغاز شده و بارش برف را نیز در محور خلخال و گرمی شاهد خواهیم بود. در اکثر مناطق و محورهای استان گیلان هم بارش پراکنده باران پیش‌بینی شده است. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در این چهار استان احتمال وقوع حوادث رانندگی درپی مداخلات جوی وجود دارد، گفت: لازم است رانندگان از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت الزام به سفر حتما تجهیزات زمستانی در خودرو به همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.


بیشتربخوانید: کشور در فصل بارش‌های شدید؛ آیا سیلاب کنترل شدنی است؟


وی با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به دیگر حوادث ناشی از بارش‌ها نیز از آمادگی کامل برخوردارند، گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی و با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز پنجشنبه در استان‌های کردستان، جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،اردبیل، زنجان، گیلان، قزوین، البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی و تهران احتمال بارندگی وجود دارد. این وضعیت در روز جمعه تنها برای سواحل و استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه استان گیلان پیش‌بینی شده است.

ولیپور تاکید کرد: با توجه به کاهش دمایی که در این روزها رخ خواهد داد، بارش‌ها در ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود بنابراین مسیرهای روستایی به‌ویژه مناطق سردسیر و گردنه‌های برف‌گیر دچار مشکل تردد می‌شوند و به کوهنوردان نیز توصیه می‌کنیم که در این شرایط به ارتفاعات صعود نکنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر در استان‌های یاد شده از آمادگی کامل برای امدادرسانی به حوادث احتمالی برخوردارند، گفت: امیدواریم که هیچ حادثه‌ای در این خصوص رخ ندهد با این وجود شهروندان در صورت بروز حوادث می‌توانند با سامانه ۱۱۲ امدادونجات هلال احمر تماس بگیرند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
پیشخوان