تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس امروز ۱۶ آذر ۱۴۰۱

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز عملکردی نوسانی و رو به تعادل از خود نشان دهد.

پیش‌بینی بورس

رویداد۲۴ شاخص کل بورس در پایان معاملات روز سه شنبه، گام دیگری در جهت روند اصلاحی آغاز شده از هفته پایانی آبان ماه برداشت. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با کاهش ۴ هزار و ۱۹۹ واحدی در محدوده یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۴۰۴ متوقف شد.

شاخص کل هم‌وزن که نماینده یکسان تمامی نماد‌های قابل معامله در بازار است با عملکرد مطلوب سهام کوچکتر بورس موفق شد بر مدار صعودی باقی بماند. شاخص ذکر شده با رشد ۰.۳۹ درصدی به محدوده ۴۱۶ هزار و ۱۹۰ واحد دست یافت.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز عملکردی نوسانی و رو به تعادل از خود نشان دهد.

کشف مخازن جدید نفتی در جنوب غرب ایران

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از کشف مخزن جدید نفتی در جنوب غرب ایران خبر داد و گفت: با استفاده از روش‌های جدید اکتشاف نفت توسط شرکت‌های دانش بنیان در جنوب غربی کشور مخازن نفتی جدیدی کشف شده است. (ایسنا)

کشف مخازن جدید نفتی در حال حاضر باعث افزایش ذخائر نفتی کشور خواهد شد و در صورت احیای توافق برجام می‌توان چشم انداز مثبتی را برای تجارت نفت متصور بود، اما در حال حاضر بازگشت طرفین به برجام بعید به نظر می‌رسد.

از سرگیری تجارت آزاد بین ایران و پاکستان

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به توافق تعرفه ترجیحی سال ۱۳۸۲ با پاکستان، گفت: از سال ۱۳۹۷ واردات بیش از ۲۰۰۰ قلم کالا ممنوع شد و خیلی از کالا‌های موجود در توافق نامه تعرفه ترجیحی ایران و پاکستان نیز در این لیست قرار گرفتند، اما حالا واردات تمام کالا‌های مرتبط با نظام تعرفه ترجیحی با پاکستان که در سال ۱۳۹۷ ممنوع شده بود، رفع ممنوعیت شد و کارکرد اصلی تجارت ترجیحی با پاکستان احیا شد.

با توجه به نقاط قوت و ضعف دو کشور و تبعا مزیت نسبی در تولید برخی کالا‌ها ایجاد تجارت آزاد باعث افزایش سود هر دو طرف خواهد شد.


بیشتربخوانید: تأثیر بودجه دولت بر بازار بورس


احتمال تصویب طرح “مالیات بر عایدی سرمایه” در قانون بودجه یا برنامه هفتم توسعه

علی بابایی کارنامی با بیان اینکه الزامی وجود ندارد تا مساله مهمی مانند مالیات بر عایدی سرمایه در قالب طرح جداگانه تصویب شود، گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس می‌تواند با همکاری کمیسیون برنامه و بودجه طرح مالیات بر عایدی سرمایه را در برنامه هفتم توسعه بگنجاند یا از دولت بخواهد برای تصویب زودتر، این موضوع را در لایحه بودجه قرار دهد.

طرح تصویب مالیات بر عایدی سرمایه، بخشی از کسری بودجه دولت تامین مالی خواهد شد و بدین ترتیب ممکن است بر سیاست‌گذاری‌های بعدی نظیر نرخ گذاری دستوری در لایحه بودجه و یا نرخ موثر اوراق قرضه تاثیرگذار واقع شود.

لزوم بازنگری در قیمت دارو

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: قیمت گذاری دستوری دارو و حذف ارز تریجیحی دارای اشکالات بسیاری بوده که نوسان نرخ تورم و ارز در آن لحاظ نشده است. در صورت تغییر نرخ یا آزاد شدن نرخ دارو، شرکت‌های دارو سازی به صورت مستقیم تحت تاثیر این تحولات قیمتی قرار می‌گیرند و بسته به میزان تقاضا برای قیمت‌های جدید بازدهی سالانه مثبت یا منفی کسب خواهند کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
پیشخوان