تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱

مصرف سماق برای لاغری

سماق یک ماده چربی سوز قوی محسوب می‌شود و می‌تواند در لاغری شکم و کاهش وزن موثر عمل کند. در این نوشتار به طور مفصل راجع به اثرات سماق بر لاغری سخن می‌گوییم.

 رویداد۲۴ الهام دریابندری:  درختچه سماق نزدیک به ۳ الی ۴ متر ارتفاع دارد. گل‌های این درخت به رنگ حنایی است و میوه‌هایی بصورت خوشه‌ای و به رنگ قرمز و قهوه‌ای دارد. این میوه‌ها در ابتدا طعم گسی دارد و پس از رسیدن طعم ترشی پیدا می‌کند.

سماق یک آنتی‌بیوتیک طبیعی برای درمان درد‌ها است؛ این ماده غذایی خواص زیادی برای سلامت بدن دارد؛ یکی از مهم‌ترین آن‌ها لاغری و خاصیت ضد ویروسی آن است.

مصرف این ماده در کنار انواع چای و دمنوش‌های گیاهی پاییزی می‌تواند تا حد زیادی آنفولانزا و سرماخوردگی شما را تسکین دهد

سماق در بدنسازی

سماق به دلیل خواص چربی سوزی دارد برای ورزشکاران به خصوص بدنسازان مفید است.

مصرف سماق باعث می‌شود که درد‌های عضلانی در ورزشکاران تسکین پیدا کند.

خواص دمنوش سماق برای لاغری

از دیگر خواصی که دمکرده سماق برای سلامت بدن به همراه دارد، کاهش تدریجی وزن بدن است. سماق باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود. با بالا رفتن میزان سوخت و ساز بدن، چربی‌های اضافه و قندخون نیز کاهش می‌یابد. سلول‌های چربی به مرور زمان ضعیف شده و با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش مداوم می‌توانید به وزن ایده‌آل خود برسید.

دمنوش سماق

طرز تهیه دمنوش سماق برای لاغری

به گزارش رویداد ۲۴، مانند چای معمولی یک الی دو قاشق پودر سماق را در آب جوشیده بریزید و اجازه دهید تا دم بکشد. اجازه دهید مدتی بماند تا مواد آن ته‌نشین شود. بعد آن را با کمی نبات میل فرمایید.

به یاد داشته باشید اگر طبع سردی دارید، دمنوش سماق را با گیاهان گرم مزاج مصرف کنید. مثلا مقدار کمی زنجبیل به آن اضافه کنید.

نوشیدنی سماق ترش مزه است و رنگ آن قرمز تیره به رنگ چای است.

درست کردن دمنوش سماق با فرنچ پرس

برای درست کردن دمنوش سماق با فرنچ پرس، دانه‌های سماق و عسل رو داخل فرنچ پرس بریزید. آب جوش رو اضافه کنید و صافی فرنچ پرس رو سر جاش بذارید. حدود ۱۵ دقیقه زمان بدید تا دمنوش داخل فرنچ پرس دم ببره. در زمان دم کشیدن دو مرتبه دسته فرنچ پرس رو پایین بکشید و دوباره بالا بیارید تا دمنوش هم بخوره. در زمان دم کشیدن دمنوش دسته فرنچ پرس باید بالا باشه.

پس از گذشت یک ربع دسته فرنچ پرس رو پایین ببرید و دمنوش رو داخل استکان بریزید و نوش جان کنید.

نکات مهم در مصرف دمنوش سماق

همیشه سماق را به صورت خشک مصرف کنید، زیرا تازه آن باعث مسمومیت می‌شود.
دمنوش سماق برای افرادی که طبع سرد یا کبد و معده سرد دارند مضر است.
قبل از استفاده آن به صورت موضعی روی پوست صورت و نواحی حساس بدن، آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست دست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.
اگه به سماق حساسیت دارید از دمنوش آن نیز استفاده نکنید.

مواد لازم برای ماست و سماق برای یک نفر

ماست کم چرب ۱ کاسه
سماق ۱ قاشق مربا خوری

ماست و سماق

 طرز تهیه ماست و سماق برای لاغری


برای درست کردن ماست و سماق ماست کم چرب را در یک کاسه می‌ریزیم روی آن یک قاشق مربا خوری سماق می‌ریزیم و مخلوط میکنیم

زمان مصرف ماست و سماق

عصر در حوالی ساعت چهار تا پنج بخورید سپس یک لیوان آب ولرم بنوشید. یا میتوانید یک ساعت قبل از شام با شکم خالی بخورید باعث می‌شود اشتها نداشته باشید یا اگر هم بخورید زیاد نمی‌خورید و بخاطر همین وزنتان پایین می‌آید و روده‌ها را پاکسازی میکند

این ماست و سماق طعم ملسی دارد. بطورکلی ماست برای سلامت روده‌ها مفید است، سرشار از کلسیم و پروتئین است و چربی اضافی را هم از بین می‌برد. برای افراد باردار هم بسیار مفید است. اگر بعد از آن یکساعت هم ورزش کنید به لاغر شدن بیشتر کمک میکند علاوه بر آن ماست و سماق دیابت را کنترل میکنید.

عوارض مصرف سماق

عوارض سماق

اگر به بادام زمینی و یا بادام هندی و یا خانواده‌ی این گیاهان حساسیت دارید از مصرف سماق خودداری کنید، ممکن است مصرف سماق علائم آلرژیک شدید را برای شما به وجود آورد.

مصرف میوه تازه سماق ممکن است ایجاد مسمویت کند، سعی کنید سماق را به صورت خشک و یا پودر شده مصرف کنید.

از سماق‌های قرمز استفاده کنید. زیرا سماق‌های رنگ سفید و یا خاکستری سمی می‌باشند و تنها سماق قرمز مصرف خواکی دارد.
یکی دیگر از مضرات سماق تداخل دارویی آن با دارو‌های دیابت است. اگر با هم مصرف شوند سبب افت قند خون به میزان خطرناکی می‌شوند.




خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامتی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان