تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۱۸ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

نسخه رییس بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز

رئیس بانک مرکزی راهکار‌های بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز را تشریح کرد.

رویداد۲۴  خبرآنلاین نوشت: علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی درباره راهکار‌های بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز، گفت: اقدامات بسیاری برای ساماندهی بازار در حال انجام است؛ عرضه‌هایی در بازار‌های مختلف در حال انجام است و ضوابط موردنیاز این بازار انجام می‌شود به طور مثال اخیرا مقررات مربوط به اعطای ارز به دارندگان کارت‌های بازرگانی تسهیل شد همچنین بسیاری از مقررات ارزی را متناسب با نیاز‌های واقعی بازار تسهیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی نیز به عنوان بازارساز در بازار‌های مختلف حضور دارد و صادرکنندگان را به عرضه ارزشان در بازار تشویق می‌کند، افزود: همچنین تامین ارز موردنیاز واردکنندگان و نیاز‌های خدماتی موجود در بازار را مستمر دنبال می‌کنیم و در بازار‌های مختلف نیز حضور داریم و مدیریت بازار‌های مختلف را انجام می‌دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نیاز‌های خدماتی مختلفی که بعضا ممکن بود ارزی به آن‌ها تعلق نگیرد، در کارگروه‌ها شناسایی شده تا ارز موردنیازشان را به نحو مقتضی تامین کنیم، ادامه داد: در بانک مرکزی تمام تلاش خود را می‌کنیم که نیاز‌های بخش‌های مختلف چه واردکنندگان و چه نیاز‌های خدماتی را تامین کنیم.

صالح‌آبادی تصریح کرد: برای افرادی که از نوسانات نرخ ارز نگران هستند، ابزار گواهی ارزی معرفی شد که اکنون در شعب بانک ملی افرادی که نگران نرخ ارز هستند، می‌توانند دارایی خود را پوشش ریسک دهند.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ ارز در روز‌های آینده کاهش می‌یابد، گفت: ما تمام تلاشمان را برای مدیریت بازار ارز انجام می‌دهیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بانک مرکز ی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
0
0
پاره نشی اینقدر زور میزنی و تلاش میکنی بی سواد.
نظرات شما
پیشخوان