تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
ابراهیم رئیسی:

الحمدالله امنیت برقرار شده است/ کسانی مقابل ما هستند که داعش ذهنشان را آلوده کرده

رئیس‌جمهور گفت: وقایع اخیر یک ساحت امنیتی دارد که مسئولان امنیتی متکفل آن هستند و دنبال می‌کنند که الحمدالله امنیت برقرار شده است و بیشتر هم برقرار خواهد شد.

رئیسی

رویداد۲۴ به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در همایش همایش گام دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسیر تحول که به مناسبت سالروز تشکیل این شورا برگزار شد، طی سخنانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و ابراز امیدواری نسبت به اینکه «همه ما وظیفه خود را بشناسیم و به وظیفه خود عمل کنیم»، گفت: برای تحول که عنوان این جلسه است طبعیتا لازم است نگاه تحولی داشته باشیم، نگاه باید نگاه دقیق و کارشناسی و نقادانه باشد نسبت به آنچه از این شورا انتظار می‌رفت که انجام شود.

وی ادامه داد: برای چنین بررسی‌ای باید به اسناد بالادستی نگاه کرد، باید به سخنان امام در روز‌های نخست تشکیل این مجموعه که امام چه انتظاراتی از این شورا دارد و همینطور دیدار‌هایی که اعضای شورای عالی انقالب فرهنگی با رهبری داشتند و اینکه ایشان چه تحلیل و انتظاراتی را مطرح کردند، توجه کرد. باید به این اسناد بالادستی نگاه کنیم و بعد معلوم شود که شورا تاکنون براساس این اسناد بالادستی و رهنمود‌ها چه عملکردی داشته و بعد سپاسگزار بود.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیان کرد: برای تحول یک الزاماتی نیاز است، از جمله اینکه در اولین گام باید نگاه و انگیزه تحولی داشت، اگر نگاه و انگیزه نباشد این اتفاق رخ نمی‌دهد. موضوع دوم داشتن یک بازنگاه در فرآیند‌ها است که معلوم شود اقدامات و تلاش‌های گذشته متناسب و مفید بوده‌اند یا خیر. چهره‌های فرهنگی، عالمان و فرهیختگان ببینند که این با کار تحولی سازگاری دارد یا خیر؟ یکی از موارد هم در این زمینه داشتن بازنگاه به ساختار است، اگر بازنگاه به ساختار نباشد، تحول در ساختار اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: این بحثی است که رهبری در جلسه اخیر نسبت به آن اشاره فرمودند، باید نگاه شود که موازی‌کاری‌ها در کجاست. موضوع مهم دیگر این است که ما در کنار سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و علم بسیاری ضروری می‌دانیم، افزایش بهره‌وری است. من در جلسات مختلف گفتم و اینجا هم می‌گویم که ما در کشور نیازمند افزایش بهره‌وری هستیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت مساله بهره‌وری در جامعه علمی و نخبگانی کشور عنوان کرد: ما در کشور به قولی ۸۰ هزار و به قول دیگر ۱۰۱ هزار نفر عضو هیات علمی داریم با این عدد باید نگاه کرد که آیا برون‌دادی متناسب با این جمعیت داشته‌ایم؟ من عمیقا معتقد به سرمایه‌گذاری در این حوزه با تمرکز بر بهره‌وری هستم.

وی در ادامه بیان کرد: البته همه مباحثی که من قصد دارم در حوزه فرهنگ و موضوع ماموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی عرض کنم حتی ناظر بر آنچه که رهبری فرمودند، بحث عدالت است. باید دقت کنیم که عدالت را یک امر محدود نبینیم، دوستان در اینجا صرفاً در بحث عدالت آموزشی و فرهنگی بحث می‌کنند در حالیکه ما در مفاهیم اسلامی بعد از توحید هیچ مفهومی گسترده‌تر از عدالت نداریم.

رئیسی با تاکید بر اهمیت مساله «پرورش» در کنار «آموزش»، گفت: در اینجا گفته شد که چرا بخش پرورش تعطیل شده است، همان وقتی که این بخش تعطیل شد، یک زنگ خطر بود. من در روز ۱۳ آبان بعد از سخنرانی به اردوگاه شهید باهنر رفتم و در آنجا با بچه‌های سمپادی دیدار داشتم از نماز ظهر تا ساعت ۳ و ۴ عصر نشستیم و صحبت کردیم. این دانش‌آموزان در آنجا به من گفتند که در این مدارس به ما درس را خوب یاد می‌دهند، اما چرا جلسه‌ای گذاشته نمی‌شود که با ما پیرامون مسائل و دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی صحبت کنند؟ چرا به سوال‌های ما پاسخ داده نمی‌شود و چرا حرف‌های ما را نمی‌شنوید و پاسخ نمی‌دهید؟ همه دغدغه معلمان ما نمره فیزیک و درس‌های دیگر است.

وی تاکید کرد: این عزیزان حق دارند، این‌ها نخبه هستند، اما بصیرت هم نیاز است که بتوانند تحلیل درستی نسبت به شرایط و تحولات داشته باشند. بصیرت که رهبری فرمودند تنها مختص به سال ۸۸ نبود در همه دوران‌ها به بصیرت نیاز است.


بیشتربخوانید: مرعشی: نباید جمهوری اسلامی را فدای ابراهیم رئیسی کنیم/ تجزیه ایران مهر ذلت بر پیشانی تمام اسلام خواهان خواهد زد


رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به مساله «هدایت فرهنگی» اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث هدایت فرهنگی سازمان‌ها و نهاد‌های مختلفی وجود دارند و نیاز نیست که چیزی ایجاد کنیم، اما باید ببینیم همین سازوکار‌های موجود چه کرده‌اند. یکی از موارد مهم در این مساله جایگاه و شأن معلم است که آینده‌سازان را تربیت می‌کنند، در این دولت توجه ویژه‌ای به شأن معلم شده است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که اینجا اشاره شد فرهنگ «ما می‌توانیم» بود و این هم یعنی عدالت، ما می‌توانیم یعنی جامعه‌ای که هم دانایی داشته باشد و هم توانایی و این را به عرصه ظهور برساند.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه «معنا و معادل برخی واژه‌ها باید تغییر کند» ابراز داشت: واژه بازنشستگی حتما باید عوض شود، نشستن و منتظر ماندن برای چه؟ امام بعد از ۷۰ سالگی شروع کرد به رهبری یک جامعه و یک انقلاب الان طرف ۴۵ یا ۵۰ ساله بازنشسته می‌شود و می‌رود در پارک می‌نشینید و می‌گوید بازنشسته هستم. یا واژه فارغ‌التحصیلی این واژه هم باید تغییر کند. ما باید با توجه به مفاهیمی که وجود دارند به جای این واژگان از کلمات دیگر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: رهبری حکیم انقلاب ید طولایی در مفهوم سازی دارند و در این مساله منش ایشان باید الگوی ما باشد.

رئیس جمهور به فرهنگ کار و تلاش در جامعه اشاره کرد و تاکید کرد: اینکه دانشجو برود به استاد بگوید که نمره را باید به من بدهید و اگر نباشد من مشروط می‌شوم و استاد با ترحم نمره بدهد، صحیح نیست.

رئیس‌جمهور یادآور شد: پنج‌شنبه رفتم رباط کریم گفتند آنجا یک نفر بیکار نیست و زمینه داریم که مهاجرپذیر باشیم به جای مهاجرفرست. هجرت معنای خاصی در فرهنگ دینی ما دارد برخی رفتن‌ها اسمش هجرت نیست افراد خود را به هجرت کردن، قانع نکنند، معنا و مفهوم خود را در فرهنگ دینی ما دارد.

وی افزود: هفته قبل به پاکدشت رفتم، گفتند اینجا یک نفر بیکار نداریم افراد بیایند. برخی فارغ‌التحصیلان ما منتظرند و فقط کار را کار‌های خاص اداری معرفی می‌کنند، یعنی گویا برخی رفتن به کارخانه و پوشیدن لباس کار و کنار کارگر کار کردن را کار نمی‌دانند این جزو چیز‌هایی است که باید در آن تحول ایجاد شود و نیاز به فرهنگ سازی جدی دارد.

رئیسی گفت: عدالت مفهومی بسیار گسترده است؛ عدالت و نبوت و معاد و فرج عدالت انفاسی، آفاقی، عدالت اقتصادی، اجتماعی و ... در حوزه‌های مختلف ببینیم هرجا که از محوریت عدالت عقب ماندگی داریم جبران کنیم. دو سه مثال را رهبری انقلاب زدند و بسیاری مثال‌های دیگر می‌توان زد و باید بازنگاه کنیم و ببینیم آیا برخی موارد با عدالت سازگاری دارد یا خیر.

وی با بیان اینکه موضوع فرهنگ کار و تلاش، فرهنگ انضباط اجتماعی، قانون‌مداری و قانون‌گریزی به عنوان یک ضدفرهنگ باید در جامعه مطرح شود، گفت: در این موارد باید کارکرد بخش‌های فرهنگی نشان داده شود. سازمان‌های مسئول مثل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و بخش‌های مختلف در این رابطه مسئول هستند واقعاً نگاه مراکز علمی و فرهنگی ما باید نگاه مردمی باشد.

رئیس‌جمهور یادآور شد: اولین بار که شهید مطهری را دیدم در سال ۵۴ در کتابفروشی آقای طباطبایی در قم بود به من گفتند ایشان گاهی به این کتابخانه می‌آید، خدمت ایشان رسیدم و بعد در خیابان آمدیم و در مسیر با ایشان حرف زدم، این یعنی با مردم بودن. آیا مجامع علمی و فرهنگی با مردم به معنای واقعی کلمه هستند؟ بسیاری از مسجد به عنوان کانون ارتباط با مردم غافل هستند. اساتید و فرهنگ‌سازان ما باید به این مساله توجه کنند این ارتباط با بدنه جامعه بسیار اهمیت دارد. شخصیت‌های تاثیرگذار ما همواره میان مردم بودند و نیاز جامعه را خوب می‌فهمیدند، خود رهبری جز در موارد تبعید و زندان در مسجد کرامت سه وعده نماز می‌خواندند.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط با بدنه اجتماعی بسیار مهم است، عنوان کرد: کسانی که می‌خواهند در جامعه تاثیرگذار باشند از جمله فرهنگ سازان توجه کنند که با مردم و مردمی بودن از مسائل بسیار مهم است. قبل از ریاست قوه قضاییه در تهران جایی را به عنوان مسجد انتخاب کرده بودم و گاهی همراهان من خسته می‌شدند از بس من ارباب رجوع داشتم. ۱۲ سال من این وضعیت را داشتم، اما فقط این برایم مفید بود که این فهم را به عنوان مسئول داشته باشم که بدانم بدنه اجتماعی چه می‌خواهد ارتباط مردمی که رهبری به همه ما تاکید می‌کنند بسیار مهم است.

رئیس‌جمهور گفت: امروز دشمنان ما که دچار اشتباهات محاسباتی می‌شوند به این دلیل است که این فهم را ندارد می‌آیند آن‌ها که مدعی ارتباطات و اطلاعات هستند نشان دادند که خیال می‌کنند چنین توانایی دارند، اما اگر می‌دانستند بیست سال حضورشات در جز جنگ و خونریزی و شکست چیزی برای خودشان و مردم افغان ندارد چنین کاری نمی‌کردند این‌ها به دلیل عدم فهم درست مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتضاعات است. آن‌ها هم چنین فهمی ندارند اگر داشتند دچار چنین اشتباه محاسباتی بزرگی نمی‌شدند. اغتشاشاتی که دشمنان در کشور ایجاد کردند چندساحتی است.

وی با بیان اینکه وقایع اخیر یک ساحت امنیتی دارد که مسئولان امنیتی متکفل آن هستند و دنبال می‌کنند که الحمدالله امنیت برقرار شده است و بیشتر هم برقرار خواهد شد. بخش دوم حوزه و ساحت فرهنگی و اقتصادی قضیه است موضوع یک ساحتی نیست کسانی که قضیه را درست تحلیل کنند می‌گویند که بخشی از متکفلان این مساله مسئولین فرهنگی جامعه هستند که باید بازنگری کنند آنچه باید انجام می‌شد و آنچه انجام شد مناسب است یا خیر اگر نه چه کاری باید انجام شود.

رئیسی گفت: باید کار جهادی شود دانشجویان، دانش‌آموزان، اساتید مردم کوچه و بازار باید به میدان بیایند. یک بار به حاج قاسم گفتم در حوزه نظامی پیروز شدیم، اما گفتم کسانی که در مقابل ما هستند در همین کشور‌ها داعش ذهنشان را آلوده کرده است برای مقابله با این فکر‌ها لشکر‌های فرهنگی می‌خواهیم که روی باور‌های این‌ها کار کند گفت بله دنبال چنین لشکری هستیم.

رئیس شورای عال انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مبحث گفتگو در جامعه اشاره کرد و گفت: گفتگو نیاز جامعه و بسیار مهم است، اتفاق خوبی است که برخی در این عرصه فعال شدند. گشایش گفتگو در شورا باید بتواند عرصه را برای عزیزانی که صاحب اندیشه هستند و آن‌هایی که حرف و سخن دارند فراهم کند و باید دغدغه و مطالب‌شان شنیده شود.

وی ادامه داد: از نکات بسیار محوری این است که مصوبات ما در شورای انقلاب فرهنگی اقتضایی نباشد، البته من این را نفی نمی‌کنم و یک جایی این نیاز است، اما حتما اکثریت مصوبات باید محتوایی و هدفمند باشد، اگر فقط اقتضایی باشد و هدفمند نباشد، به کارکرد مناسب نخواهد رسید.

رئیسی افزود: امروز ما با جمعی صاحب اندیشه مواجه هستیم که نسبت به مصوبات و ابلاغ‌ها نظر دارند، باید آن‌ها را در این عرضه شریک کرد که می‌گویند ما در این موارد حرف داریم، نظر داریم و یا می‌گویند حرف ما شنیده نشده یا اگر شنیده شده مورد توجه قرار نگرفته است. این موارد برای جامعه فرهیخته کشور مهم است و ما باید دقت نظر و بحث آن‌ها را نسبت به موضوعات دریافت کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از موارد بسیار مهم «ادراک مخاطب» از مباحث و موضوعات است، گاهی برخی یک مطلبی یا موضوعی را مطرح می‌کنند بعد می‌گویند که منظور من فلان مساله نبود، بله آقا منظور شما این نبود، اما اینطور در جامعه برداشت می‌شد، برداشت جامعه مهم است.

رئیس دولت سیزدهم در پایان سخنان خود با اشاره به سند تحول دولت گفت: یکی از کار‌های کم‌سابقه این دولت ارائه سند جامعه تحول بود که هفت فصل از فصول ۳۷ گانه سند تحول دولت به مسائل فرهنگی اختصاص دارد، از همه نخبگان و فرهیختگان و اندیشمندان می‌خواهیم که این سند را مطالعه کرده و نظرات و مباحث خود را نسبت به آن مطرح کرده و ارائه دهند. نظر و بحث شما حتما برای دولت ارزشمند است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ابراهیم رئیسی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۶
برقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
1
17
عزیزم خواب هستی.توصیه من به شما شستن چشمای قشنگته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
اصلا قشنگ نیست!!
صامنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
1
19
داعش که خودتی!
ب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
1
18
این رئیسی نمی داند تعداد اعضای هیئت علمی کشور چقدر است؟ به قولی ..و به قول دیگری...! تفاوت این قول ..تا آن قول ..هم بیش از 20 هزارنفر است!
واقعا خاک بر سرت!
خدایا تو را به حق خودت ، ما چه گناهی کردیم که این مشنگ ها بر ما حاکم شدند! در خاک ایران اینهمه ثروت قرار دادی، به تعبیری که گفته می شود در خاک ایران همه عناصر جدول مندلیف وجود دارد، چرا یک زمامدار عاقل عطا نفرمودی! شاید بگویی مقصر خودمان هستیم! اما ما چه بکنیم؟! زور و پول و همه را در اختیار این مشنگ ها قرار داده ای ، به ما چه داده ای؟! خدایا چرا همه زحمات خودت را در آفریدن این همه نعمت در ایران به خاطر این مسئله به هدر می دهی! خدایا مرا ببخش اگر در حکمتت ، اما و چرا ؟ می آورم! اما به حق خودت سوگند ، این وضعیت حکمت نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
1
12
متاسفم برات وبرای ملتم
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
2
2
بسمه تعالی
جناب آقای سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی
باسلام و تقدیم تحیات الهی
احتراما بدینوسیله به استحضار مقام عالیقدرتان میرساند به اینکه اینجانب مرتضی میرزابابایی با کد ملی ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱ از بازنشستگان شرکت مخابرات تهران می باشم لذا با توجه به بخش نامه صاده از دولت محترم و الزام بانک های کشور به پرداخت وام و تسهیلات به بازنشستگان بدون هیچگونه ضامن به مبلغ پنجاه الی صد میلیون تومان بر همین حسب بنده اقدام به مراجعه به بانک رفاه کارگران شهر گلستان شهرستان بهارستان استان تهران نموده و همچنین به بانک سپه و صادرت نسیم شهر بهارستان در مورخه ۱۰ و ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ و مراجعه نموده که متاسفانه ریاست محترم بانک های مذکور به هیچ عنوان همکاری لازم را در خصوص دریافت وام و تسهیلات انجام نداده با توجه های واهی از دستور دولت در این خصوص امتناع نموده اندلذا با توجه به صحبت وزیر محترم اقتصاد و دارایی که به صراحت عنوان نموده اند بانک های کل کشور موظف به پرداخت وام بدون ضامن به اشخاص بازنشته کشور می باشد و در صورت امتناع از پرداخت وام برخورد قاطع با آن ها صورت می گیرد معذاللک با توجه به اینکه بنده فردی بازنشسته و دارای خانواده و فرزند می باشد و در شرایط نا مطلوب مالی قرار داشته و نیاز مبرم به دریافت وام از بانک های فوق الذکر را داشته که متاسفانه بانک هایی که که به آن ها مراجعه نموده ام هیچگونه همکاری در این زمنیه ننموده و حتی هیچگونه واهمه ای از برخورد قانونی ندارد لذا از مقام عالیقدرتان تقاضای برخورد قاطع با متخلفان بانک های مذکور را مستدعی می باشم.
با تشکر و تقدیم احترام
مرتضی میرزابابایی
پاسخ ها
حسین اراکی جمالو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
به شکایت این هموطن عزیز که مرتبا تظم خواهی می کندفورابایدرسیدگی شود
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
2
1
حجت‌الاسلام سید جناب آقای ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور
با سلام. و این در حالی است که بنده ده ماه است به تمام بانک ها نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه بابت دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامی مراجعه کرده ام ولی متاسفانه انجام نمی دهند.
ازعلی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در خواست رسیدگی دارم
مرتضی - بازنشسته شرکت مخابرات تهران با سابقه ۳۳ سال و ۵ ماه از نسیم شهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
11
2
احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه
سفیر لندن در تهران، امروز شنبه به وزارت امورخارجه احضار شد.

احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه دیگر هیچ فایده ای، نتجه ای، سودی و ارزشی برای مردم و کشور ندارد و تاکنون نداشته است سفیر لندن در تهران باید اخراج شود
انگلیس جنایتکار از سال 1332 تاکنون به همراه اروپا جنایتکار و آمریکا جنایتکار در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد پس باید سفیر انگلیس جنایتکار را از ایران اخراج کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
12
1
دخالت و مداخله مقامات بریتانیا در امور داخلی ایران همان نتیجه مذاکره بی مورد و بی ارزش بوده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
13
2
دخالت و مداخله رافائل گروسی بی ادب دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در امور داخلی ایران همان به خاطر نتیجه همکاری همه جانبه ایران با آژانس خیانتکار است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
1
18
معنی امنیت را هم فهمیدیم .
اگر چنین است ، چرا امروز در پیاده روهای ستارخان به مردم بیگناه دست خالی، از هر سو شلیک می‌کردید. ؟
این حرفها فقط به درد عده ی اقلیت ساندیس خور میخوره .
کاش می اومدی تو ستارخان و انبوه زنان چادری سالخورده و میانسال معترض رو می‌دیدی. این کارها به معنای دقیق کلمه
( اخافت الناس ) هست . چرا شب و روز رعب و وحشت می آفرینید ؟
گر چه میدانید و خبرهای بهت میرسه .
ظلم ماندنی نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
0
15
داعش ذهن حاکمان را آلوده کرده
ب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
0
16
این سخنان نشان می دهد چقدر این بدبختها به خاطر اعتراضات مردم در فشار هستند! یک روز نه، حتی اگر یک ساعت اعتراض نباشد، فکر می کنند اعتراضات تمام شده است!
خدایا در ادامه دعای قبلی، لطفا ایران را که سرزمین شیران و دلیران و خردمندان بوده از دست مدیران نالایق و بی‌خرد و نادان نجات بده و بر ما حاکمانی لایق و میهن دوست و راستگو و عادل مقرر بفرما!
دوستان گرامی لطفا در کنار اعتراضات ، دعا را فراموش نکنید! التماس دعا .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
0
15
ازمنظرروانشناسی افرادکندذهنی که قدرت میگیرند به شدت خطرناک می شوند مثل ایشان
ناشناس
|
Spain
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
0
7
مثل سال ۶۷!!!!
حسین اراکی جمالو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
0
7
آقای رییسی در اراک طی سه روز اعتصاب کسبه به طور متوسط حدود۷۰درصدکسبه دراعتصاب بودندیعنی اکثرملت به تصورشماداعشی هستند؟جنابعالی ازآنهایی هستید که در پایان نمی گویید صدای شما ملت راشنیدم می گویید شماملت صدای مرانشنیدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
هزاران مرحبابه جناب آقای اراکی من ازاینستاشمارامی شناسم واقعا لیاقت ریاست جمهوری دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
6
ظلم پایدارنیست.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
1
چقدر اين مثل كه از مشاور اسكندر مقدوني نقل است زيباست كه "براي نابودي هر كشور فقط نادانان آنان را حاكم كن "
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
0
دخالت و مداخله مقامات انگلیس در امور داخلی ایران همان نتیجه مذاکره بی مورد و بی ارزش در این مدت 9 سال بوده است.
دخالت و مداخله مقامات لندن در امور داخلی ایران همان نتیجه مذاکره بی مورد و بی ارزش در این مدت 9 سال بوده است.
دخالت و مداخله مقامات بریتانیا در امور داخلی ایران همان نتیجه مذاکره بی مورد و بی ارزش در این مدت 9 سال بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
0
از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان بوده است.
از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که اروپا جنایتکار نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
0
۰۹:۴۸۲۰ آذر ۱۴۰۱
اوکراین همراه با چند کشور دیگر از سال 1400 تاکنون از تسلیحات غربی برای کشتار مردم دونتسک استفاده می‌کند
اوکراین همراه با چند کشور دیگر از سال 1400 تاکنون از سلاح‌های غربی برای کشتار غیرنظامیان در دونتسک استفاده می‌کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
0
آمریکا جنایتکار بزرگترین سرکوب کننده زنان در جهان است
واشنگتن بزرگترین سرکوب کننده زنان در جهان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
0
آمریکا جنایتکار حق حرف‌زدن درباره آزادی‌های مدنی برای سایر کشورها را ندارد.
آمریکا جنایتکار حق اظهارنظر درباره حقوق بشر در سایر کشورها را ندارد.

اروپا جنایتکار حق حرف‌زدن درباره آزادی‌های مدنی برای سایر کشورها را ندارد.
اروپا جنایتکار حق اظهارنظر درباره حقوق بشر در سایر کشورها را ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
0
آمریکا حق حرف‌زدن درباره آزادی‌های مدنی برای سایر کشورها را ندارد
واشنگتن حق حرف زدن درباره آزادی‌های مدنی برای سایر کشورها را ندارد.
آمریکا حق حرف زدن درباره آزادی‌های مدنی برای سایر کشورها را از دست داده است.
همه اینها در کشوری اتفاق افتاده است که عادت دارد خودش را به عنوان فانوس دموکراسی در جهان معرفی کند و از همه می‌خواهد که در برابر آنچه که اعتراضات مسالمت‌آمیز می‌خواند، رویکرد انسان دوستانه داشته باشنداین فانوس دموکراسی نیست؛ بلکه لنگر دموکراسی است. دولت جدید آمریکا باید در درجه اول به شهروندان خود توجه کند و از رویکرد دوگانه در خانه و نصیحت‌های حقوق بشری در دیگر کشورها در خارج دست بردارد. در شرایط کنونی آمریکا دارای وجهه اخلاقی برای سخنرانی‌های بی‌پایان خود علیه دیگران در زمینه آزادی و حقوق بشر نیست.
آمریکا به معترضان و مشارکت کنندگان در حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره این کشور برچسب تروریست‌های داخلی زده است.
نظرات شما
پیشخوان