تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
شاکی خصوصی پرونده ماهان صدرات:

بدون لحظه‌ای وقفه در حال پیگیری توقف حکم اعدام ماهان هستم

محمدرضا قنبرطلب، شاکی خصوصی پرونده ماهان صدرات به «اعتماد» می‌گوید به قوه قضاییه اعلام رضایت کرده و از شاکی دیگر این پرونده نیز رضایت کتبی برای ماهان گرفته است.

بدون لحظه‌ای وقفه در حال پیگیری توقف حکم اعدام ماهان هستم

رویداد۲۴  «ماهان پشیمان است و من هم با تأسی از سیره اهل بیت از او گذشتم و تمام تلاشم را برای اجرا نشدن حکم می‌کنم». این اصلی‌ترین گفته محمدرضا قنبرطلب، شاکی خصوصی پرونده ماهان صدرات است. مردی که تصاویرش در دادگاه در کنار ماهان منتشر شده بود، امشب به سختی توانست به تلفن خود جواب دهد، با عجله گفت که در حال پیگیری و دیدار با افراد مختلف برای جلوگیری از اجرای حکم است: «از پیش یک مسوول به پیش مسوول دیگر می‌روم. تمام تلاشم را می‌کنم تا جلوی اجرای حکم او گرفته شود، به حق این ایام امیدوارم بتوانم. اعدام او در این شرایط به نفع هیچ‌کسی نیست و من از حقم گذشتم. از قوه قضاییه هم می‌خواهم از او بگذرد و مجازات دیگری به جز اعدام برای جرم‌هایش در نظر بگیرند».

قنبرطلب در ابتدای گفتگو تاکید می‌کند که دستگیری ماهان براساس جرم‌های وی بود. او می‌گوید یکی از این جرم‌ها مربوط به وی مبنی بر «درگیری و آتش زدن موتور» بوده است و به اعتمادآنلاین می‌گوید: «براساس این موضوع در دادگاه حاضر شدم و آنچه اتفاق افتاده بود را اعلام کردم، اما نکته‌ای در تمام مراحل بازرسی و دادگاه از ماهان دیدم این بود که نسبت به همه کسان دیگری در این وضعیت «لات‌بازی» در‌نمی‌آورد و زیر جرمش نمی‌زند و مرتب می‌گفت پشیمانم و اشتباه کردم. او بار‌ها من را قسم داد به اهل بیت که چه اعدام شود چه نه او را ببخشم. من هم از صمیم قلب ماهان را بخشیدم».


بیشتربخوانید:  توییت دوم شاکی ماهان صدرات؛ آقای اژه‌ای من صدای مادربزرگ ماهان هستم


از او درباره علت این تصمیم سوال کردم و او گفت از ماهان، بچه محل قدیمی و هم مسجدی‌اش گذشت کرده است. «نمی‌دانستم بچه محل هستیم و بعد متوجه شدم او هم در قدیم، در مسجد‌های محل فعالیت می‌کرده، همان مسجد‌هایی که من هم بودم، ماهان به خاطر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مسیر زندگی‌اش تغییر کرده است».

قنبرطلب می‌گوید ماهان و خانواده‌اش پشیمان هستند. او از حضور خانواده صدرات، ورزشکاران و خیرین در مسجد محل، شب شهادت حضرت زهرا (س) می‌گوید: «بدون هیچ مقدمه‌ای به مسجد ما آمدند و درخواست رضایت کردند، منم تصمیم گرفتم رضایتم را اعلام کنم، هم رسانه‌ای کردم و هم به قوه قضاییه اعلام کردم». از قنبرطلب درباره شاکیان دیگر این پرونده سوال کردم و او گفت که شاکی اصلی پرونده خودش بوده که اعلام رضایت کرده، اما یک شاکی دیگر هم بوده که قنبرطلب رضایت کتبی او را نیز گرفته است. قنبرطلب می‌گوید با توجه به اینکه حکم ماهان به اجرای احکام رفته است همه باید دعا کنیم که این حکم اجرا نشود. او می‌گوید از صبح بالغ بر ۲۰ دیدار در جا‌های مختلف داشته تا بتواند مانع اجرای این حکم شود.

قنبرطلب در انتهای گفتگو می‌گوید در حال رفتن به جای دیگری برای جلوگیری از اجرای حکم است. او می‌گوید امیدوار است به حق همین ایام فاطمیه بتواند جلوی اعدام ماهان را بگیرد و جمله آخر را می‌گوید: «با تأسی از سیره اهل بیت می‌دانم اعدام نشدن ماهان برای همه بهتر است. همه تلاشم را برای توقف اجرای این حکم می‌کنم».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
حسین اراکی جمالو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
1
13
ایشون پیگیرعدم اعدام است، اقلیت پرقدرتی دارندتلاش میکنندهرچه سریعترحکم اجراشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
1
8
آفرین به این گذشت.
شهریار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
1
14
خدایا کمک کن ملتو نجات بده
ننگ بر شما که روی تمام جنایتکاران تاریخ رو سفید کردید
آخه به چه جرمی اعدام؟!
تحت تأثیر جو هیجانی شد یه موتور آتیش زد شاکی هم رضایت داده تو رو خدا حیف نیست جوانهای مردمو اعدام میکنید فقط بخاطر اینکه بقیه رو از اعتراض بترسونید!
بترسید از روزی که صبر مردم به پایان برسه و از جانشان بگذرند بترسید که همیشه در رو یه پاشنه نمیچرخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
اسلحه به دست گرفتن به قصد ترساندن مردم حکم محاربه دارد درضمن شاکی رضایت داده چون خوفی نداشته خداوند راه توبه را باز گذاشته رئیس قوه قضائیه هم بارهاگفته راه توبه باز است یکبار اورا ببخشند اگر تکرار کرد به اشد مجازات تنبیه کنند چند سال پیش جوانی به جرم حمل مواد درحالیکه در زندان بسیار متحول شده بود اعدام کردند پس از اعدام مسئولان زندان کاپها وافتخازاتش را بر درو دیوار خانه اش نصب کرده بودند که بگویند در زندان از نظر اخلاقی ودینی ومعنوی متحول شده آنوقت حکم اعدام هم درمورد ش اجرا کردندودرجاهایی می بینیم افرادی که باید به اشد مجازات برسند تخفیف میگیرند وقتی شاکی خصوصی معترض میشود می گویند دست قاضی باز است ایا استقلال قاضی به این معناست افرادی باجرمهای سنگین تخفیف بگیرند وافرادی با جرمهای سبک تر به اشد مجازات برسند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
7
نه کسی که حکم ر ا صادر کرده و نه شاکیان و نه حتی رئیس قوه قضاییه، قادر به گذشت هستند. در دادگاه انقلاب، قاضی فقط و فقط مجری اعلام حکم است. باید از جای دیگر سرنخ را گرفت
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
6
خدا خیرت بده اگر جلوی اعدامش را میگیری . ولی تو خیابان سیستم را نمی دانی که منتظرند تا مردم را بفرستند پای چوبه دار ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
2
10
متاسفانه این کارها فایده ندارد و این جماعت خشک مغز که دیدگاهی همانند خوارج دارند تا جمع کثیری از معترضان را اعدام نکنند آرام نخواهند گرفت...!
طناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
2
ای صاحب سوت بلبلی بعنوان یک انقلابی سابق وبسیجی صرفا زمان جنگ به استحضار میرسانم قر ار بود میزان رای ملت باشد الان کسی که مختصری شعور داشته باشد میداند دیگر میزان رای ملت نیست قرار نبود تمام ارکان حکومت بیفتد دست روحانیون بیسواد قرار نبود نخبگان را ازکشور برانید قرار نبود معترضین را به بهانه های واهی اعدام وزندان کنید راستی شما علم اصول خوانده اید ومیدانید تَقریر معصوم، سکوت معصوم(ع) در برابر گفتار یا رفتاری است که در حضورش انجام می‌شود و نشانه عدم مخالفت او با آن است. تقریر معصوم در کنار قول و فعل معصوم زیرمجموعه سنت قرار می‌گیرد که از یکی از منابع چهارگانه استنباط احکام اسلامی است. از نظر شیعه، تقریر معصوم تقریر پیامبر اسلام(ص)، حضرت فاطمه(س) و امامان دوازده‌گانه(ع) را شامل می‌شود. حالا به تعداد جوانانی که علیه حاکمیت تظاهرات میکنند وبه صغیر وکبیر حاکمان لعنت میفرستند نگاه نکنید ونگوئید اینها چیزی نیستند بله وقتی درصف نانوائی یا مرغ یخی کسی به مسئولین اصلی کشور ناسزا میگوید وهمه اهل صف به نشانه تایید سکوت میکنند این یعنی قریب به اتفاق مردم ایران ازجمهوری اسلامی وعملکرد روحانیت راضی نیستند خودرا جای امام علی ع نگذارید وبه مخالفین خود نسبت بغی وفساد ومحاربه ندهید امام علی علیه السلام فرمودند :اِتَّقُوا مَعَاصِيَ اللّهِ فِي الْخَلَوَاتِ، فَإِنَّ الشَّاهِدَ هُوَ الْحَاكِمُ.
از عصيان خداوند در خلوتگاهها بپرهيزيد، چراكه شاهد، همان حاكم و دادرس است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
1
0
ای بابا بخدا کل ماجرا عین همینه جوونای هردوطرف دلشون پاکه و....
شاکی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
1
2
شاکی ؟!
اینا شیطون رو درس میدن !
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
3
اینا فقط زورشون به جوونای مملکت خودمون می‌رسه اگه راست میگید برید عاملان ترور حاج قاسم رو بکشید.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان