تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس امروز ۲۰ آذر

بورس تهران روز گذشته بیش یک درصد کاهش یافت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

پیش بینی بورس امروز ۲۰ آذر
رویداد۲۴به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات شنبه بیش از چهار برابر میانگین نوسان خود از ابتدای آذر تا کنون حرکت کرد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای به میزان ۱۹ هزار و ۹۲ واحد کاهش یافت و در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۸۳۰ واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن در جریان دادوستد‌های چهارشنبه با ۱.۰۲ درصد افت، ۴ هزار و ۲۹۲ واحد کاهش یافت و به محدوده ۴۱۲ هزار و ۸۳۱ واحد رسید. این حرکت همسو از آن جهت اهمیت دارد که شاخص کل هم‌وزن که در روز‌های اصلاحی نماگر اصلی به واسطه عملکرد مطلوب سهام متوسط و کوچک موفق می‌شد بر مدار صعودی باقی بماند حال وارد فاز اصلاحی شده است.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز عملکردی نوسانی و رو به تعادل از خود نشان دهد.

بورس کالا میزبان ۲۱۰۰ دستگاه تارا و پژو ۲۰۷

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز گذشته شنبه ۱۹ آذر ماه میزبان عرضه ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه تارا و پژو ۲۰۷ بود.

افزایش عرضه‌ها در بورس کالا که با رقابت آزاد به تعیین قیمت می‌انجامد باعث کاهش زیان انباشته تولیدکنندگان می‌شود.

کاهش قیمت کامودیتی‌ها در راه است؟

در پی مازاد عرضه، قیمت اوره در چهارمین ماه متوالی همچنان در روند نزولی باقی ماند و با کاهش ۷ دلار به ۵۰۳ دلار رسید.

به گفته کارشناسان بالغ بر ۸۰ درصد صنایع کشور بر محور کامودیتی‌ها می‌چرخند و همواره قیمت کامودیتی‌ها، تاثیر مهمی بر جهت حرکتی نماد‌های حاضر در بورس تهران داشته است.

خودرو جدید در بورس کالا

مدیرعامل سایپا خبر داد: خودروی پرتیراژ کوئیک در بورس کالا عرضه می‌شود.

عرضه این خودرو از آن جهت اهمیت دارد که شرکت سایپا نیز پس از عرضه‌های زیاد امسال برای اولین بار وارد بورس کالا خواهد شد. همانطور که پیش‌تر اشاره شد دو غول خودروسازی کشور با وارد شدن در بورس کالا فرصت تبدیل زیان انباشته خود به سودآوردی فصلی را دارند.

کالابرگ به جای یارانه نقدی؟

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرداخت یارانه به صورت کالابرگ اختیاری است و قرار نیست یارانه نقدی هیچ فردی قطع شود.

در صورت اتخاذ تصمیم جابه‌جایی کالابرگ و یارانه نقدی با توجه به حجم گسترده یارانه‌ها، بورس کالا وارد فاز رونق اساسی خواهد شد. سهام شرکت بورس کالا، با نماد کالا بین شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران همچنین در بازار اول (تابلو اصلی) قابل معامله است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان