تاریخ انتشار: ۲۰:۰۴ - ۲۵ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۹ نظر

امام جمعه کرج: در دوران ما زن را به عنوان کالا می‌دانند

امام جمعه کرج با بیان لزوم توجه به موضوع ازدواج جوانان در جامعه گفت: امور ظاهری در ازدواج‌های امروزی مشهود است.

امام جمعه کرج

  رویداد۲۴ تسنم نوشت: آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته کرج با گرامیداشت و تبریک ولادت صدیقه طاهره (س) و روز زن و مادر، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) بانویی است، که در عالم خلقت نظیر ندارد و جایگاه و مرتبه ایشان بسیار والا، عمیق و غیرقابل درک است.

وی افزود: وقتی حضرت زهرا (س) به دنیا آمد فرشته وحی بر پیامبر (ص) نازل شد و پیام آورد که خداوند بر تو و فرزند نو رسیده ات درود می‌فرستد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه زهرای اطهر الگوی بشر است، بیان کرد اگر بگوییم ایشان تنها الگوی زن مسلمان می‌باشد غلط است و ایشان الگوی انسان و بشریت هستند. نماینده، ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه یکی از نیاز‌های فطری بشر الگو است، عنوان کرد: به این نیاز در آموزه‌های‌های دینی توجه بسیاری شده و قرآن الگو و اسوه‌های خوب و بد را معرفی کرده و از جمله آن‌ها می‌توان پیغمبر و ابراهیم (ع) را به عنوان اسوه نام برد که الگوی عملی هستند.

امام جمعه کرج در خصوص جایگاه زن در جامعه تصریح کرد: دید جامعه به زن در دوران پیامبر تغییر پیدا کرد و امروز در دوره مدرن متاسفانه این نگاه وجود ندارد و به نقش حاکمیتی که بانوان می‌توانند داشته باشد بی توجهی می‌شود.

وی بیان کرد: در دوران ما زن را به عنوان کالا می‌دانند و با قیمت مشخص عرضه می‌کنند و این ظلم به زنان است، در کشور‌های متمدن هم این موضوع دیده می‌شود و متاسفانه کرامت زن را نابود کردند و شخصیت آن را پایین آوردند.

وی گفت: اسلام ۱۴۰۰ سال قبل از تمام این سخنان قشنگ و دروغ غربی‌ها دور بود و در میدان عمل به زنان ارزش و بها داد.

وی تاکید کرد: با ظهور اسلام زن شخصیتی مستقل پیدا کرد و در قرآن و فرمایش پیامبرمورد توجه قرار گرفت.

وی دادن حق رای به زنان را یکی از مهمترین توجهات اسلام به زنان خواند و یادآور شد: حق رای دادن در زمان پیامبر تحقق پیدا کرد و در آن زمان حق رای دادن به شکل بیعت بود و در آن زمان این فرصت را به زنان دادند.

نماینده، ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: ۱۴۰۰ سال قبل پیامبر زن را در مشارکت‌های اجتماعی دخیل کرد و در غدیر خم تعدادی از بانوان بودند که امیرالمومنین با آنان بیعت کرد.

وی در خصوص ازدواج و لزوم توجه به این موضوع مهم در جامعه اظهار داشت: متاسفانه در ازدواج تمامی توجهات صرف امور ظاهری می‌شود این خود سبب به وجود آمدن مشکلات خانوادگی از ابتدا زندگی می‌شود.

حسینی‌همدانی تصریح کرد: اسلام زن را در خانواده رمز آرامش و عطوفت و مهربانی می‌داند و برای این مهم پاداش جهاد را در نظر گرفته است.

وی یکی از اموری که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند را تبیین مکتب و منش امام خمینی (ره) بیان کرد و گفت: رهبری بر معرفی سبقه درست از امام تاکید داشتند و مکتب کامل و جامع امام به گروه خاصی تعلق ندارد و اندیشه ناب او برگرفته از قرآن و عترت است.

وی در زمینه روحیه استکبار ستیزی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: این استکبار ستیزی امام زبانزد است و عده‌ای که داعیه خط امام را دارند متاسفانه در دوران مدیریت بر جامعه تمام سعی شان نزدیک شدن به استکبار بود.

وی با اشاره به بصورت آینده نگری رهبری معظم انقلاب ادامه داد: اگر بصیرت و تیزبینی رهبری معظم انقلاب نبود چیزی از ارزش‌های الهی باقی نمانده بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: امام جمعه کرج
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
12
فعلا که این حاکمیت در نابودی کرامت زن از همه پیش قدم بوده پیشرفت پیشرف ها که میگن همین پیش قدم بودن هاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
11
بیسوادی و جهل مرکب درد بدتر از سرطان!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
12
در هیچ دوره ای به اندازه این یکسال اخیر کرامت زن رو نابود نکردن
ناشناس.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
3
خدایا زودتر ظهور امام زمان را برسان و ما را از دست این هانجات بده.تمام ایام جوونیم نابود شد.
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
4
کسی در مورد غرب میتونه نظر بده که حداقل یک دور اروپا رو گشته باشه؟ نه مجلات و ویژه نامه های ستاد رو بخونه!
جواد مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
3
مگر حق رای به زنان را شما دادید که پزش را می دهید در همان دهه سی هم که حق رای به زنان اعطا شد خیلی از علما مخالف بودند زنان اگر امروز حقوقی دارند هرچند کم رنگ از آن دوره دارند ، فرصتی شد بنده خداها نفسی بکشند ‌ گرفتید در این دوره زن کالا محسوب می شود و با پول معامله می شود ؟ یعنی پدر شما مادرتان را از دست فروش خریده بود و خودتان هم همسرتان را اینگونه و دخترانتان را در ازای پول معامله کردید ؟ در غرب هم اینگونه است ؟ در شرق چطور ؟ زنان شرقی از آزادی کامل برخوردارند ؟ آقا شما انگار یک کلاس سواد مدرسه ای نداری و حتی در طول عمر یک فیلم هم تماشا نکردید از موسیقی و هنر سررشته ای ندارید و کتابی بجز کتاب حوزوی هم نخوانده اید ، اطلاعات یک بچه شش ساله امروزی از ده تا از شماها بیشتر است ، زنان امروزی در بیشتر کشورهای جهان راننده کامیون و لودر و خلبان مسافربری و جنگنده هستند ، زنان به فضا می روند بیشتر فیزیک دانان و دانشمندان و نویسندگان و اساتید دانشگاه ها در جهان خانم هستند شما با این حرف های نسنجیده و نا آگاهانه به ساحت آنها توهین می کنید !! شاید زن مطلوب شما زن در سیطره طالبان باشد اما کور خوانده اید اینجا افغانستان نیست . گرفتید زن زمان پیامبر آزادی کامل داشت و از بدبختی رها شد ؟ توضیح بدهید دقیقا چه شد ! گفتید حق رای داشت ؟ در کدام انتخابات ؟ با دسته کورها ظرفی حاجی ؟؟
ناشناس
|
Iraq
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
2
حضرت زهرا ص هم امروز بیاد بگه امام جمعه کرج درست نمیگه همان کاری که جماعت مدینه کردن باهاش شما هم می‌کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
2
اقای امام جمعه که از شنبه تا پنج شنبه فقط میخوری زن در نزد ایرانیها یعنی مادر یعنی خواهر یعنی عمه یعنی خاله در کل یعنی زندگی ، این تویی که هنوز دراین فکری که ایا نکاح با خاله یاعمه درسته یانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
2
کجا دوران شما زن به عنوان کالا بوده بیشتر زنان دوران شماکه در حال زاییدن و بزر گ کردن بچه بودن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان