تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵

سفیر جدید اسرائیل در ترکیه تعیین شد

امانوئیل ناخسون سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به خبرنگار آناتولی، گفت: اسرائیل ایتان نائح را به عنوان سفیر خود در آنکارا تعیین کرده است.
رویداد۲۴-امانوئیل ناخسون سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به خبرنگار آناتولی، گفت: اسرائیل ایتان نائح را به عنوان سفیر خود در آنکارا تعیین کرده است.

 بر اساس این گزارش، انتظار می رود روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی که پس از سال 2010 به پایین ترین سطح خود رسیده بود، با "توافق نامه عادی سازی روابط میان ترکیه و رژیم غاصب" که 26 ژوئن در شهر رم؛ پایتخت ایتالیا اامضا شد، وارد مرحله جدیدی شود.

عامره عورون؛ کاردار رژیم صهیونیستی در آنکارا در اگوست گذشته به خبرنگار آناتولی گفته بود: هنوز در ابتدای عادی سازی روابط دو جانبه هستیم و معتقدم که در صورت بالا رفتن این روابط به سطح سفیر٬ بسیاری از فعالیت های میان دو کشور افزایش یابد.


در سال 2010 نیروهای اسرائیلی به کشتی مرمره آبی ترکیه که به سمت باریکه غزه می‌رفت تا به امدادرسانی بپردازد، حمله کرده و باعث کشته شدن 10 تن از شهروندان ترکیه‌ای بر عرشه این کشتی شدند؛ امری که باعث شد تا سفیر اسرائیل از ترکیه اخراج شود.

این اقدام از سوی تل آویو، باعث تنش و قطع روابط دیپلماتیک دو طرف شد.

ایتان نائه در حال حاضر معاون سفیر اسرائیل در انگلیس است و نخستین سفیر اسرائیل در ترکیه از 2010 محسوب می‌شود.

توافق عادی شدن روابط میان دو طرف به اصرار و تاکید دولت آمریکا بود و تل آویو و آنکارا در نهایت در ژوئن امسال به شش سال تنش پایان دادند. اسرائیل به ترکیه غرامت 20 میلیون دلاری به همراه عذرخواهی بابت این حمله و اجازه دسترسی کمک‌ها به غزه را پیشنهاد کرد.


نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان