تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۳ دی ۱۴۰۱

چگونه چروک گردن را از بین ببریم؟

هیچ‌کس از داشتن چین‌وچروک روی پوستش شاد و خوشحال نیست و معمولا افراد تلاش می‌کنند تا زمان به‌وجودآمدن آن‌ را عقب بیندازند چراکه به‌هرروی راه راهایی از آن‌ها وجود ندارد و دیر یا زود به سراغ همه می‌رود.

مراقبت از پوست

رویداد۲۴ هیچ‌کس از داشتن چین‌وچروک روی پوستش شاد و خوشحال نیست و معمولا افراد تلاش می‌کنند تا زمان به‌وجودآمدن آن را عقب بیندازند چراکه به‌هرروی راه را‌هایی از آن‌ها وجود ندارد و دیر یا زود به سراغ همه می‌رود.

گردن یکی از نواحی بدن است که پوست بسیار نازک و حساسی دارد و به همین دلیل زودتر چروک می‌شود و این چروک‌ها هم خود را خیلی روشن نشان می‌دهند، اما راه‌کار‌ها و ترفند‌هایی وجود دارند که با چروک پوست گردن که اغلب آزاردهنده و ناراحت‌کننده هستند، مقابله می‌کنند.

به گزارش رویداد۲۴ همان‌گونه‌که اشاره کردیم یکی از ظریف‌ترین و حساس‌ترین پوست‌هایی که در بدن وجود دارد بخش بالایی قفسه سینه که به گردن پیوند است. نشانه‌های پیری هم در ناحیه گردن و قفسه سینه اغلب به شکل خطوط ریز و چروک‌های پوستی به‌وجود می‌آیند. چروک‌های خاصی که در پوست گردن شکل می‌گیرند، شبیه به تاخوردگی کاغذ هستند و به‌واسطه ازدست‌رفتن کلاژن، کم‌آبی اپیدرم و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد پدید می‌آیند. اگرچه این موضوع برای همه رخ می‌دهد و همه انسان‌ها آن را با بالارفتن سن تجربه می‌کنند، اما می‌توان کمی آن را به عقب انداخت و راه‌کار‌هایی را به کار برد تا پوست دیرتر چروک شود.

در این مطلب می‌خواهیم چند ترفند به شما آموزش دهیم تا روند پیری پوستتان را عقب بیندازید و سال‌های بیش‌تری جوان و شاداب بمانید. پس با ما همراه باشید.

تهیه یک لوسیون باکیفیت و مخصوص بدن

آب‌رسانی و به پوست یکی از مهم‌ترین و اولیه‌ترین کارهاییست که باید برای پوستتان انجام دهید. برای این کار بهترین راه این است که همواره پوست خود را آب‌‍رسانی کنید و برای این کار به یک لوسیون خوب نیاز دارید تا این کار را برایتان انجام دهد.

به همین منظور باید لوسیونی انتخاب کنید که با نوع پوست شما هم‌خوانی داشته باشد برای نمونه اگر پوست خشکی دارید نباید از لوسیون برای پوست‌های چرب استفاده کنید بنابراین به این مسئله دقت کنید.

لوسیون انتخاب‌شده باید از قدرت آب‌رسانی بالایی برخوردار باشد تا بتواند سد دفاعی پوست را تقویت کند، آنتی‌اکسیدان‌های پوست را تغذیه کند و همچنین محصول ایمن و بی‌خطری برای پوست حساس باشد. معمولا فرمول‌های ساده، اما قوی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند عصاره هندوانه، روغن‌های گیاهی و عصاره‌های نارگیل و آلوئه‌ورا هستند، گزینه مناسبی برای پوست گردن به‌شمار می‌آیند.

کلاژن‌سازی بدن را تقویت کنید

یکی از دلایل به‌وجودآمدن چین و چروک در پوست از بین‌رفتن منابع کلاژن است بنابراین نخستین کاری که باید انجام داد این است که روند کلاژن‌سازی در پوست را تقویت کنیم. البته کاهش منابع کلاژن، یکی از روند‌های طبیعی در پیری بدن است، اما با کمک ترفند‌های مختلف می‌توان تا اندازه‌های زیادی به تقویت کلاژن‌سازی و همچنین حفظ منابع کلاژن موجود کمک کرد.

محصولات آنتی‌اکسیدانی موضعی می‌توانند از فعالیت رادیکال‌های آزاد جلوگیری کنند و درنتیجه مانع آسیب‌رسانی به منابع کلاژن شوند. محصولات موضعی سرشار از ویتامین‌های C و E هم عملکرد مهمی دارند، زیرا این ویتامین‌ها برای کلاژن‌سازی در بدن حیاتی هستند.

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که برای کلاژن‌سازی و مشورت درباره چین و چروک‌های گردن و پوستتان با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید و از او درباره مصرف مکمل‌های کلاژن بپرسید. این مکمل‌ها از پپتید‌های کلاژن شکل گرفته‌اند که ازسوی بدن جذب می‌شوند و برای کلاژن‌سازی طبیعی در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مطالعات علمی نشان داده‌اند که مصرف مکمل کلاژن باکیفیت تحت نظر متخصص پوست‌ومو می‌تواند کیفیت ظاهری پوست را بهتر کند و نقش مثبتی در ارتقای تراکم پوست، انعطاف‌پذیری و هیدراسیون پوست داشته باشد.

چگونه چروک گردن

رفع چروک پوست گردن با لایه‌برداری ملایم

یکی دیگر از کار‌هایی که برای از بین‌بردن چین و چروک‌های گردن می‌توانید انجام دهید این است که بدون فشار پوست گردنتان را لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری یکی از کار‌هایی است که جلوه‌های ظاهری پوست را سریعا بهتر می‌کند و درنتیجه ظاهر بهتری به چروک‌های پوست گردن می‌بخشد.


بیشتر بخوانید: ۱۰ باور اشتباه رایج درباره مراقبت از پوست


توجه داشته باشید که اشاره کردیم پوست گردن بسیار ظرفیت و نازک و حساس است بنابراین باید در این کار دقت زیادی داشته باشید. لایه‌برداری شدید ممکن است به جای بهتر کردم اوضاع وضع را بدتر کند و به پوست شما آسیب بدی وارد کند؛ بنابراین لایه‌بردار‌های شیمیایی ملایم که حاوی اسید لاکتیک، اسید ماندلیک هستند انتخاب کنید و هفته‌ای یک بار از آن‌ها بهره ببرید. پس از پایان لایه‌برداری هم حتما از محصولات مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوست گردن دچار خشکی و کم‌آبی نشود.

رفع چروک پوست گردن با ماساژ

یکی از بدی‌های ماجرا در چروک گردن این است که پوست این ناحیه شل و افتاده می‌شود. برای مقابله با این موضوع تلاش کنید گردنتان را ماساژ دهید. انجام آن هم سخت نیست. در ابتدا گردنتان را با نوک انگشتان به آرامی مالش دهید با این کار جریان خون را در این ناحیه از بدن بهبود می‌بخشید ضمن این‌که سبب سفتی این منطقه می‌شوید. می‌توانید برای این کار از چند قطره روغن بهره ببرید و گردنتان را ماساژ دهید. در واقع با استفاده از روغن زیبایی شما رطوبت پوست را افزایش می‌دهید و با افزایش رطوبت، قابل ارتجاعی از دست رفته پوست را بهبود پیدا می‌کند.

عادات بدتان را دور بریزید

برخی در زندگی عاداتی دارند که اثر بدی برروی پوست بدن برجای می‌گذارد و سبب به‌وجودآمدن چین و چروک‌های زودهنگام می‌شود، چون همان‌گونه‌که می‌دانید چین و چروک به‌هرروی رخ خواهد داد، اما برخی عادات آن را پیش می‌اندازند.

یکی از این خو‌های بد داشتن خواب نامنظم است. خواب تاثیری مستقیم روی پوست شما می‌گذارد و نداشتن خواب خوب و باکیفیت می‌تواند روی پوست شما اثرات بدی برجای بگذارد. تلاش کنید خواب کافی داشته باشید و شب‌ها زودتر به رخت‌خواب بروید.
تلاش کنید همواره پوست خود را از آفتاب دور نگه دارید و خوی زدن کرم ضدآفتاب را در خود تقویت کنید.

یکی دیگر از عادات بدی که افراد دارند داشتن یک رژیم غذایی نامناسب و ناسالم است. برای داشتن پوستی خوب و درخشان نیاز به برنامه غذایی خوب و سالم دارید. میوه و سبزیجات تازه را در رژیم غذاییتان بگنجانید و از خوردن بیش‌از اندازه فست‌فود‌ها و گوشت قرمز دوری کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان