تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

عوارض لوازم آرایش تقلبی برای پوست

محصولات آرایشی معمولاً چه اصل و چه فیک عوارض دارد؛ ولی عوارض محصولات فیک بیشتر است. در این مطلب به بررسی روش‌های تشخیص لوازم آرایش تقلبی و عوارض استفاده از آنها پرداخته شده است.

عوارض استفاده لوازم آرایش تقلبی

رویداد۲۴ محصولات آرایشی بهداشتی به چند دسته تقسیم می‌شوند. برای پوست و مو و ... متفاوت است. این محصولات هم اصل و اورجینال و هم تقلبی و فیک وجود دارد. برای شناخت عوارض و خطرات محصولات آرایشی فیک ابتدا باید توضیحی از لوازم آرایشی تقلبی یا فیک ارائه دهیم. محصولات آرایشی و بهداشتی فیک و تقلبی در شرایط کاری غیر بهداشتی و بسیار وحشتناکی و با استفاده از مواد مضر و نامرغوب تولید می‌شوند. تشخیص اصل و فیک بودن محصولات آرایشی بسیار دشوار است. در این مطلب به بررسی این مورد و همچنین تاثیرات منفی استفاده از لوازم آرایش فک برای پوست صورت پرداخته‌شده‌است.

چرا محصولات آرایشی و بهداشتی فیک تولید می‌شوند؟

علاقه دختران و بانوان ایرانی به زیبایی و آراستگی، آن‌ها را به سمت‌وسوی استفاده از محصولات متنوع آرایشی و بهداشتی می‌برد. ازاین‌رو، کمپانی‌های مختلفی در سراسر جهان به تولید محصولات آرایشی با تنوع و کاربرد‌های متعدد می‌پردازند. اگرچه محصولات برندهای معتبر مانند مک، اورال، نارس و ... کیفیت و کارایی فوق‌العاده بالایی دارند، ولی از نظر اقتصادی دارای قیمت‌های گرانی هستند.

برخی از افراد سودجو و بی‌وجدان به دلایل مختلفی از جمله عدم آگاهی و اطلاع دختران کم سن و سال، در دسترس نبودن محصولات اورجینال و گران بودن محصولات برندهای معتبر خارجی سوء استفاده کرده ومحصولاتی با کیفیت بسیار پایین و قیمت‌های فوق العاده ارزان به بازار عرضه می‌کنند.

ترکیبات به‌کاررفته در مواد آرایشی فیک چیست؟

با تحقیقات انجام شده بر روی محصولات فیک و تقلبی کشف شد که این محصولات دارای مواد شیمیایی سمی و خطرناک مانند آلومینیوم، جیوه، آرسنیک، سیانور و حتی مدفوع و ادرار انسان هستند.

در محصولات آرایشی مجاز مقدار کمی سرب وجود دارد؛ اما محصولات فیک حاوی مقادیر زیادی سرب نیز هستند و در کارخانه‌های غیربهداشتی تولید می‌شوند.

چگونگی تشخیص محصولات فیک از اورجینال

اگر می‌خواهید از مضرات لوازم آرایشی فیک بر پوست جلوگیری کنید باید محصولات اورجینال را تهیه نمایید. برای تهیه کردن و شناختن این محصولات ممکن است سختی زیادی را تحمل کنید؛ ولی از ایجاد بیماری‌های مختلفی جلوگیری می‌کنید.

خرید را فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

به نوع بسته‌بندی محصول توجه کنید.

برای محصول قیمتی که در نظر گرفته شده توجه کنید.

برای خرید محصولات آرایشی اورجینال وارد سایت اصلی محصولات شوید و با دیدن عکس محصول خرید را انجام دهید.


بیشتربخوانید: مهم ترین رازهای زیبایی که هر خانمی باید بداند!


عوارض لوازم آرایشی و مراقبت از پوست فیک

عفونت چشم

چشم بر اثر استفاده از ریمل‌ها، خط چشم‌ها و پالت سایه چشم تقلبی اتفاق می‌افتد. متأسفانه خط چشم، سایه و ریمل‌های تقلبی دارای ترکیبات شیمیایی هستند که به‌سرعت روی چشم تأثیر می‌گذارد و باعث قرمزی و خارش چشم‌ها می‌شود. استفاده از این محصولات در مراحل اولیه باعث تحریک و التهاب چشم می‌شود ممکن است به عمل جراحی چشم منجر شود.

همچنین اگر از محصولات مراقبتی چشم استفاده می‌کنید، باید بدانید که استفاده از محصولات فیک نه‌تنها کمکی نمی‌کنند؛ بلکه باعث تحریک چشم‌ها شده و ممکن است برجستگی عجیبی را در اطراف چشم خود مشاهده کنید.

متورم شدن لب‌ها

رژلب بی‌کیفیت و تقلبی عامل اصلی زخم شدن لب است. مواد شیمیایی موجود در رژلب‌های بی‌کیفیت رطوبت را از سلول‌های پوست می‌گیرد و باعث خشکی پوست لب‌ها می‌شود و در نتیجه ترک و خونریزی سال‌ها اتفاق می‌افتد.

حتی ممکن است لب‌ها ورم‌کرده و یا حتی دردناک شوند. علاوه‌ برآن ممکن است احساس کنید لبه‌ای شما کشیده شده‌اند. سرب موجود در رژلب‌های تقلبی عوارض زیادی برای سلامتی لب‌ها دارند.

منافذ مسدود شده پوست

استفاده از محصولات مراقبت از پوست فیک منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شود.

بثورات پوستی

یکی از رایج‌ترین علائم استفاده از محصولات آرایشی تقلبی مانند کرم‌پودرها، پنکیک و ... التهاب پوست است که در ابتدا ممکن است به صورت قرمزی، خشکی و پوسته‌پوسته شدن و خارش پوست ظاهر شود.

چین‌وچروک پوست

کرم‌پودر و پنکیک پایه اصلی آرایش است. اگر تابه‌حال کرم‌پودرهای بی‌کیفیت را استفاده کرده‌اید، بهتر درک می‌کنید که چه عوارضی را به همراه داشته است.

کرم‌پودرهای بی‌کیفیت احساس سوزش را روی پوست ایجاد می‌کند در نتیجه باعث ایجاد جوش و آکنه خواهد شد. همچنین با احساس سنگینی که روی پوست ایجاد می‌کند باعث چین‌وچروک در سنین پایین می‌شود.

محصولات فیک می‌توانند چین و چروک‌های صورت را بیشتر کنند. یکی از مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست ضدآفتاب است. اگر ضدآفتابی که استفاده می‌کنید فیک باشد در مقابل آفتاب محافظت لازم را ارائه نمی‌دهد و همین موضوع باعث سریع‌تر شدن روند پیری پوست و سایر عوارض پوستی می‌شود.

ایجاد حساسیت

وقتی شما بدون درنظرگرفتن فیک بودن و اصل بودن به سراغ خرید محصولات آرایشی می‌روید باید بدانید که ممکن است باعث ایجاد حساسیت‌های شدید پوستی در شما شود. بهترین پیشنهاد این است که در هنگام مواجه با این مشکل دیگر از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

سرطان‌زا بودن

محصولات فیک به دلیل اینکه از مواد شیمیایی برای نگهداری بیشتر آنها استفاده می‌کنند و همچنین مواد نامرغوب برای تولید آنها به کار برده می‌شود ازاین‌رو می‌تواند باعث ایجاد انواع سرطان‌ها از جمله سرطان پوست شود.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iraq
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
0
ولشون کن این خانم ها هر چی بسرشون بیاد حق شونه بزار بزنن سر صورت شون بشن شکل میمون صبح تا شب میرند آرایشگاه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان