تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۸ دی ۱۴۰۱

راهکارهای پر شدن و سفت شدن صورت

روش‌های بسیاری برای پر و سفت کردن صورت وجود دارد که این روش‌ها می‌توانند روش‌های پزشکی یا غیر پزشکی مانند استفاده از ماسک‌ها در منزل باشند.

راهکارهای پر شدن و سفت شدن صورت

رویداد۲۴ نازنین احمدی: یکی از فاکتور‌های زیبایی داشتن پوستی زیبا و به دور از هرگونه چین و چروک است و اکثر افراد علاقه‌مند به داشتن صورتی سفت و پر هستند. با پر و سفت شدن صورت، فرد جوانتر دیده می‌شود از این رو بسیاری از افراد به دنبال روش‌هایی برای پر شدن و سفت شدن صورت خود هستند. روش‌های بسیاری برای پر و سفت کردن صورت وجود دارد که این روش‌ها می‌توانند روش‌های پزشکی یا غیر پزشکی مانند استفاده از ماسک‌ها در منزل باشند.

هرچه صورت تپل‌تر و سفت‌تر باشد، پوست شفاف‌تر و جوان‌تر دیده می‌شود و جذابیت ظاهری فرد را دو چندان می‌کند. پوست برخی از افراد دارای چین و چروک‌های بسیار است و یا به دلیل لاغری زیاد، صورتی بسیار لاغر دارند، این افراد بهتر است بجای استفاده از روش‌های طبیعی و خانگی، از روش‌های پزشکی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل و... استفاده کنند؛ اما اگر صورت شما نرمال بوده و چین و چروک زیادی ندارد، توصیه می‌کنیم از روش‌های خانگی و طبیعی که عوارضی برای بدن به همراه ندارن استفاده کنید. در ادامه روش‌های طبیعی که می‌توانید در خانه امتحان کنید را برای شما توضیح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

پر شدن و سفت شدن صورت با استفاده از روش‌های طبیعی

امروزه صنعت زیبایی پیشرفت بسیاری کرده است و اکثر افراد به دنبال روش‌هایی برای زیبا کردن صورت خود هستند. یکی از مواردی که صورت را زیباتر می‌کند، سفتی پوست است. بسیاری به دنبال پر شدن صورت در مدت زمان کوتاه هستند و میخواهند در این بازه صورت خود را پر و سفت کنند. روش‌های موثری مانند وجود دارد که در ادامه به صورت کامل توضیح خواهیم داد. برخی از این روش‌ها موارد زیر هستند:

تمرین‌های ورزشی مخصوص پوست صورت

استفاده از ماسک گلاب و گلیسیرین

ماساژ صورت با روغن‌های گیاهی

پر شدن و سفت شدن صورت با تمرینات ورزشی

یکی از روش‌های موثر در پر شدن صورت در زمان کوتاه، انجام دادن تمرینات ورزشی در منزل است. برای انجام این تمرینات باید بر روی یک صندلی بنشینید و به هیچ طرفی خم نشوید. دهان خود را به اندازه طبیعی باز نگه دارید و لب‌های خود را به داخل جمع کنید. گوش‌های بیرونی لب را به سمت بیرون بکشید و به مدت یک دقیقه در همین حالت بمانید. این تمرین را به مدت دو هفته روزانه سه باز انجام دهید پس از گذشت مدت زمان گفته شده، شاهد سفت و پر شدن صورت خود باشید.
یکی دیگر از تمرین‌های موثر برای پر شدن صورت خندیدن است. لبخند کامل بزنید و به کمک کف دست عضله‌های صورت خود را در همان حالت نگه دارید و به آرامی صورت را با کف دست فشار دهید. رزانه این تمرین را سه الی چهار بار تکرار کرده و هر دفعه ۴ بار اینکار را انجام دهید.

پر شدن و سفت شدن صورت با ترکیب گلاب و گلیسیرین

به گزارش رویداد24 هر زمان که صحبت از زیبایی و جوانسازی پوست صورت به گوش میرسد، استفاده از ماسک‌های طبیعی خانگی بسیار توصیه می‌شود. یکی از ماسک‌های بسیار عالی برای سفت شدن صورت، ترکیب گلاب گلیسیرین است. این ترکیب بی نظیر یک آبرسان قوی برای پوست محسوب می‌شود و همچنین ترکیبات موجود در این دو ماده ضد باکتریایی بوده و استفاده از ترکیب آن‌ها باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و لایه برداری پوست می‌شود. ترکیب گلاب و گلیسیرین در مدت زمان کوتاهی (یک هفته) باعث پر و سفت شدن صورت می‌شود.

گلاب و گلیسیرین را با یکدیگر ترکیب کنید و شب قبل از خواب به صورت خود بزنید. صبح پس از بیدار شدن از خواب، صورت خود را با آب ولرم بشویید و صورت را ماساژ دهید. این ترکیب را به مدت یک هفته هر شب استفاده کنید تا پس از گذشت یک هفته شاهد معجزات این ترکیب باشید.


بیشتر بخوانید: چگونه چروک گردن را از بین ببریم؟


ماساژ صورت با روغن‌های گیاهی

از دیگر روش‌های موثر در پر شدن و سفت شدن صورت می‌توانیم به ماساژ پوست با روغن‌های گیاهی اشاره کنیم. ماساژ صورت باعث خونرسانی بهتر به بافت پوست شده و از این رو پوست صورت شفاف تر، زیباتر و سفت‌تر می‌شود. روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، روغن بابونه و. برای پوست بسیار مفید هستند و در درمان بیماری‌های پوستی نیز می‌توانند موثر باشند. روغن‌های نارگیل و بابونه خواص ضد التهابی دارند و برای از بین رفتن التهابات پوستی بسیار مفید هستند.

راهکارهای پر شدن و سفت شدن صورت

استفاده از روش‌های پزشکی برای پر شدن و سفت شدن صورت

با پیشرفت علم پزشکی، روش‌های بسیاری مانند تزریق ژل، تزریق فیلر، بوتاکس و... به وجود آمده است که روش‌هایی موثر برای سفت شدن و پر شدن صورت هستند. این اقدامات باید توسط یک پزشک در کلینیک‌های زیبایی انجام شود تا آسیبی به پوست صورت شما وارد نشود. این سه روش با یکدیگر متفاوت هستند و نوع درمان بسته به تشخیص پزشک صورت می‌گیرد.

در بوتاکس یک سم بدون عوارض به زیر پوست تزریق شده که باعث فلج شدن عصب‌های آن قسمت از صورت می‌شود. با این اقدام چین و چروک‌ها از بین می‌روند و صورت صاف خواهد شد. بوتاکس بیشتر برای افرادی مناسب است که دارای چین و چروک‌های سطحی هستند و پر شدن صورت برای آن‌ها اولویت ندارد.

افرادی که به دنبال پر شدن و سفت شدن صورت هستند، بهتر است تزریق ژل را امتحان کنند. در این روش از موادی که عوارضی برای بدن ندارند، استفاده می‌شود. این مواد را به زیر پوست تزریق می‌کنند و این امر باعث پر شدن صورت خواهد شد. ما توصیه می‌کنیم اگر صورت شما نرمال بوده و زیاد لاغر نیست، از روش‌های طبیعی برای پر شدن صورت استفاده کنید. اما اگر صورت شما بر اثر رژیم لاغری افتاده شده، استفاده از روش‌های پزشکی می‌تواند برای شما موثر واقع شود. تزریق ژل و بوتاکس را در مراکز پزشکی و توسط یک متخصص انجام دهید و از انجام این کار‌ها در مراکز غیر معتبر پرهیز کنید.

راهکارهای پر شدن و سفت شدن صورت

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان