تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۴ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح‌‌طلب:

مشکل اینجاست که دولت نمی‌خواهد صدای معترضان را بشنود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دولت صدای اعتراضات را نشنیده، نمی‌شوند و نمی‌خواهند که بشنوند و مشکل هم همین است که دولت نمی‌خواهد صدای معترضان را بشنود و در مقابل کماکان به دنبال این است که خواسته خود را محقق کند.

مشکل اینجاست که دولت نمی‌خواهد صدای معترضان را بشنود
رویداد۲۴ اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره تحولات اخیر در کشور گفت: به نظر بنده علی‌رغم همه تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد ناصحان دلسوز اظهارنظر می‌کنند، جلساتی که دست‌اندرکاران و دولتمردان با صاحب نظران برگزار می‌کنند و گفتگویی که بین آن‌ها مبنی بر کوتاه آمدن صورت می‌گیرد در نتیجه همه این موارد، مشاهده می‌کنیم که نه تنها این موارد هیچ اثر مثبتی نداشته بلکه آثار منفی آن‌ها روز به روز افزایش پیدا کرده و هم‌چنان به نقطه اول برمی‌گردند و این نتیجه‌ای غیر از بنزین ریختن بر روی آتش ندارد.

به گزارش منیبان، بخش‌هایی از گفت و گوی بروجردی را در ادامه می‌خوانید:

در حال حاضر مردم با برداشتن حجاب واکنش خود را نشان دادند در مقابل همه دولتمردان می‌گویند اگر بخواهید حجاب را رعایت نکنید باید از روی جنازه ما رد شوید.

از طرفی مشاهده می‌کنیم که فردی بدون رعایت حجاب به بانک مراجعه می‌کند، کار او انجام می‌شود، اما بعد از یک ساعت رئیس بانک دستگیر و زندانی می‌شود و به او می‌گویند چرا به فرد بی‌حجاب خدمات ارائه کرده است و یا در مورد دیگر برخی اماکن به دلیل حجاب بسته می‌شوند و به ازای آن کسب‌وکار مردم لنگ می‌شود مانند مجموعه مهر و ماه که روز جمعه پلمب شد.

علاوه بر این وقتی جوانانی که در اعتراضات اخیر بازداشت شده بودند آزاد می‌شوند اکثراً دچار ناملایمات جسمی هستند که بعد از مدتی از آزادی سریع فوت می‌کنند مردم از همه این اتفاقات تصوراتی دارند.

در مجموع همه آنچه گفته شد بیانگر این نکته است که دولت صدای اعتراضات را نشنیده، نمی‌شوند و نمی‌خواهند که بشنوند و مشکل هم همین است که دولت نمی‌خواهد صدای معترضان را بشنود و در مقابل کماکان به دنبال این است که خواسته خود را محقق کند. این عملکرد دولت نتیجه‌ای غیر از آسیب رساندن به رابطه میان مردم و حاکمیت ندارد.

در حقیقت اعتماد مردم کاهش پیدا می‌کند هر چند که در حال حاضر هم هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد تا جایی که اگر حاکمیت و دولت بگویند روز است مردم می‌گویند شب است؛ لذا این رابطه اندک اجتماعی که میان مردم و حاکمیت وجود دارد آسیب دیده و دچار خدشه شده است.

در حال حاضر مردم ناراحت هستند، از نظر اقتصادی تحت فشار قرار دارند، قیمت‌ها سرسام آور شده و حتی قابلیت بقا برای مردم مشکل شده و مردم می‌گویند شرمنده خانواده‌های خود هستیم.

این موارد نشان می‌دهد که دولت صدای معترضان را نشنیده اگر شنیده باشد گامی برمی‌دارد، حرکتی می‌کند، اینکه نمی‌شود از طرفی بگویند صدای معترضان را شنیدم، اما هیچ بازتاب و بازخوردی از آنچه که شنیده به جامعه عرضه نکند.

ده‌ها و صد‌ها راه حل برای شنیده شدن صدای معترضان وجود دارد و همه گفتند و می‌گویند، همچنان که می‌گویند فعلاً اعدام نکنید و حتی اگر حکم فردی اعدام است اجرای آن را به تأخیر بیندازید چراکه فضا و مردم ملتهب هستند و با این اعدام‌ها ملتهب‌تر نشود.

همه می‌گویند اقتصاد رو به اضمحلال است، حاکمیت آن را مدیریت کند، اما روز به روز بدتر می‌شود. از طرفی در عرصه فرهنگی مردم می‌گویند می‌خواهیم در حوزه حجاب و موارد دیگر انتخاب‌گر باشیم، اما هیچ‌کس این‌ها را پاسخ نمی‌دهد متأسفانه خیلی مشکل داریم خیلی زیاد.

منبع: منیبان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
0
پرداخت مابه التفاوت از مهر آغاز می‌شود ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری از پرداخت مابه التفاوت نیست چرا؟
امروز یکشنبه 4 دی ماه سال 1401 هست معوقات 5 ماهه بازنشستگان کارگری هنوز هم واریز نشده است چرا؟
مشکلات بازنشستگان به خاطر بی مدیریتی و بی نظمی سازمان تامین اجتماعی بوده است متاسفانه به مشکلات بازنشستگان رسیدگی نمی کند و هم توجه نمی کند
بازنشسته تأمین اجتماعی
طاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
4
به زبان دیگر حکومت کر هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
3
دولت و مجلس و حکومت نداریم الان همش یکدست شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
3
0
به قوه مجریه چه ربطی دارد؟ کسی دیگر می گیرد و شکنجه می کند و می کشد و بدار می آویزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
4
کری عمدی !
ناشناس
|
Iraq
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
3
0
مگه دولت روحانی که نزدیک بود به شما صدای معترضان آبان ۹۸ یا دی ماه ۹۶ رو شنید این دولت وقت لاقل مماشات کرد با ملت شما اون هم نکردید دو سه روزه صدای قشر فقیر رو خفه کردید در حالی که خواسته اون جماعت بر حق بود معیشت و کار و زندگی بود نه مثل رقاص های این دوماه اخیر
افراسیاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
0
1
به حرف کی گوش کنند؟ این معترضان خیابانی نه آمریکا را قبول داشتند نه اینگلیسو و نه رهبر داشتند فقط می گفتند مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر...
نظرات شما
پیشخوان