تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۳ دی ۱۴۰۱

مشخصات و قیمت گوشی گلکسی S20 پلاس

در این مطلب گوشی گلکسی S20 پلاس را مورد بررسی قرار داده و به ویژگی‌ها، مشخصات و قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت.

مشخصات و قیمت گوشی گلکسی S20 پلاس

رویداد۲۴ حسین فلاحی: اگر فردی باشید که در زمینه موبایل اطلاعات دارید، احتمالاً با گوشی‌های سری گلکسی S سامسونگ آشنا هستید؛ به طور خاص، نسخه‌های برتر پلاس. سری گلکسی S20 ، ۲۰۲۰ در سه رنگ عرضه شد. ما قبلاً گوشی های گلکسی S20 و گلکسی S20 اولترا را بررسی کردیم. سامسونگ گلکسی S20 پلاس یکی از قوی‌ترین گوشی‌های هوشمندی است که در سال‌های اخیر روانه بازار شده است. این گوشی دارای دوربین‌های همه کاره و صفحه نمایش فوق العاده‌ای است.  

گوشی گلکسی S20 پلاس، نمایشگر بزرگ‌تر و عمر باتری بیشتری نسبت به گلکسی S20 سامسونگ دارد، اما به اندازه گلکسی S20 اولترا بزرگ و همچنین گران نیست. اگر  به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه یا بهترین را می‌خواهید، باید به سراغ یکی از دو مورد دیگر بروید. با این حال، گلکسی S20 پلاس برای اکثر افراد، یک گوشی ممتاز و دوستنی داشتنی محسوب می‌شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم گوشی گلکسی S20 پلاس را زیر ذربین قرار دهیم و مشخصات و قابلیت‌های آن را بررسی کنیم.

طراحی گلکسی S20 پلاس

سامسونگ گلکسی S20 پلاس تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارد، اما این شیک‌ترین دستگاه در میان پرچمداران است. سامسونگ گلکسی S20 پلاس یک گوشی بسیار خوش ساخت است. این گوشی از جنس شیشه و فلز است؛ جنس بدنه پشت و جلوی گوشی از گوریلا گلس نسل ۶ و جنس فریم آن از آلومینیوم است.

وزن گوشی S20 پلاس ۱۸۶ گرم است. اگرچه این گوشی کمی سنگین است، اما مطمئنا با آن احساس ناکارآمدی  نمی‌کنید.

صفحه نمایش گوشی گلکسی S20 پلاس، مدرن جلوه می‌دهد، اما پشت گوشی آنچنان خوب به نظر نمی‌رسد. ماژول دوربین بزرگ و البته گزینه‌های رنگی ضعیف برای این مدل از گوشی‌های سامسونگ که کمی بعید به نظر می‌رسید. نمایشگر گلکسی S20 پلاس فوق العاده است.  لبه‌های صفحه نمایش S20 Plus کمی خمیده هستند، اما واقعاً آنچنان قابل توجه نیستند. در هر صورت، انحنای خفیف کمک می‌کند تا گوشی کمی قابل حمل‌تر شود. این گوشی شبکه اینترنت 5G پشتیبانی می کند. گلکسی S20 دارای گواهی استاندارد IP68 ضد آب و ضد غبار است.

صفحه نمایش گوشی گلکسی S20 پلاس

گوشی گلکسی S20 پلاس دارای یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از نوع Dynamic AMOLED با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ و نسبت تصویر ۲۰:۹ با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است؛ بنابراین این گوشی یک گوشی بلند، باریک و فوق العاده محسوب می‌شود.

نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز امکان برای پیمایش روان‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد. نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز با وضوح Full HD+ (۲۴۰۰ x ۱۰۸۰) بالاتر می‌رود، بنابراین اگر رزولوشن کامل Quad HD+ را می‌خواهید به ۶۰ هرتز کاهش می‌دهید. سامسونگ برای صرفه جویی در مصرف باتری، احتمالا نرخ تازه سازی بالا را به Full HD+ محدود کرده است که تصمیم خوبی است.

دوربین گلکسی S20 پلاس

سامسونگ گلکسی S20 پلاس دارای سه دوربین پشتی به‌علاوه سنسور عمق زمان پرواز است. در حالی که لنز‌های اصلی و فوق عریض تغییر چندانی نسبت به لنز‌های S10 پلاس نداشته اند، اما سامسونگ لنز تله فوتو را تقویت کرده است تا تغییر فوق العاده‌ای را بسیار فراتر از نسل قبلی خود ارائه دهد.

در حالی که S10  پلاس دارای یک دوربین تله فوتو اپتیکال ۱۲ مگاپیکسلی بود که به زوم دیجیتالی ۱۰ برابری گسترش پیدا می‌کرد، S20 پلاس دارای لنز اپتیکال ۳ برابری همراه با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی است که امکان زوم دیجیتال خیره کننده ۳۰ برابری را فراهم می‌کند.

سامسونگ، حالت شب خود را با ترفند‌های نرم افزاری تقویت کرده است - و در حالی که عکس ما از ماه کامل با زوم دیجیتال ۳۰ برابر چندان واضح نبود، حالت شبانه همچنان در سطوح مختلف زوم S20 پلاس عالی است.

همچنین سامسونگ مجموعه‌ای از ویژگی‌های معمولی خود (فوکوس زنده، پانوراما و غیره) را به همراه ویژگی جدیدی ارائه کرده است: Single Take، که واقعاً یک کارآمد برای عکاسی است. حالت را انتخاب کنید، دکمه شاتر را فشار دهید و دوربین مجموعه‌ای از عکس‌های استاندارد، عکس‌های فوکوس زنده با عمق، ویدیو و انیمیشن‌های کوتاه، مثل GIF برای شما ثبت می‌کند. همچنین هوش مصنوعی به طور خودکار بهترین تصاویر و کلیپ‌ها را انتخاب کرده و در یک مینی آلبوم قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید:

مشخصات و قیمت گوشی گلکسی S20 


مشخصات و قیمت گوشی گلکسی S20 اولترا


جدای از عکاسی، ویژگی بزرگ دیگر S20 پلاس (مانند S20 و S20 اولترا) قابلیت فیلمبرداری ۸K با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه آن است. با توجه به اینکه تعداد کمی از نمایشگر‌های تجاری موجود می‌توانند ویدیو را با کیفیت ۸K نمایش دهند، این ویژگی بسیار بیشتر از یک ویژگی نمایشی است، اما می‌توانید آن را به UHD (معروف به ۴K، ۳۸۴۰ x ۲۱۶۰) در ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین به FHD معمولی در صورت تمایل کاهش دهید.

دوربین اصلی یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ ۱.۸ میکرومتری است که نسبت به پیکسل‌های Ultra ۸.۸ میکرومتری کوچک‌تر است. این سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی توسط یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری پشتیبانی می‌شود که به شما امکان می‌دهد عکس‌هایی با زوم ۰.۵ برابر بگیرید. سامسونگ تصاویر فوق عریض خود را از سری گلکسی S۱۰ بهبود داده است. دوربین فوق عریض، همراه با لنز تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی، گزینه‌های بسیار متنوعی برای عکسبرداری در اختیار شما قرار می‌دهد. S20 پلاس از زوم ۰.۵ برابری تا زوم ۳۰ برابری پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری گلکسی S20 پلاس

عملکرد ضعیف اساساً در مورد تلفن‌های هوشمند پرچمدار امروزی صدق نمی‌کندو این به ویژه برای سری گلکسی S۲۰ صادق است. اگر بتوانید مشخصاتی را در نظر بگیرید که در صدر جدول باشد، گلکسی اس ۲۰ پلاس آن را دارد. این دستگاه توسط Qualcomm Snapdragon 865 ( نسخه ارائه شده در آمریکا) پشتیبانی می‌شود که توسط ۱۲ گیگابایت رم پشتیبانی می‌شود (نسخه Verizon جهانی دارای تراشه Exynos 990 با ۸ گیگابایت رم است) که بسیار سریع است و بازی کردن، چندوظیفه‌گی و پیمایش در رسانه‌های اجتماعی را به خوبی انجام می‌دهد و دچار کاهش سرعت نمی‌شود.

شاید از نظر برخی، ۱۲ گیگابایت رم برای این پردازنده سریع زیاد باشد. اساسا چرا S۲۰ Plus اینقدر رم دارد در حالی که سایر گوشی‌ها حدود نیمی از آن را دارند؟ باید در نظر داشت نه تنها مقدار بالای رم به دستگاه اجازه می‌دهد تا برنامه‌های بیشتری را بدون بستن آن‌ها در حافظه نگه دارد، بلکه سامسونگ به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر سه برنامه را در رم پین کنید. احتمالاً اغلب از این مورد استفاده نخواهید کرد، اما اگر در حال بازی کردن یک بازی بزرگ و گاهی تاخیری مانند Fortnite هستید و می‌خواهید برنامه را بدون اینکه ببندید، از آن خارج شوید، می‌توانید به سادگی آن را به RAM پین کنید تا همچنان باز بماند.

اگر می‌خواهید بین گلکسی S20 پلاس ۱۲ گیگابایتی یا گلکسی S20 اولترا ۱۶ گیگابایت یکی را انتخاب کنید، ۱۲ گیگابایت کاملا کافی است. در مورد سنسور اثر انگشتب باید گفت که یک گوشی هوشمند ۵۰۰ دلاری نباید دارای حسگر اثرانگشتی باشد که اینقدر کند و غیرقابل اعتماد باشد. همچنین در این گوشی یک گزینه بازگشایی با چهره وجود دارد که بسیار سریعتر از سنسور اثر انگشت است.

گوشی گلکسی S20 پلاس با نسخه اندروید ۱۰ به بازار عرضه شده که قابل به روزرسانی به اندروید نسخه ۱۳ با رابط کاربری One UI ۵ است.

باتری، شارژر و نوع درگاه اتصال S20 پلاس

نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی در هر گوشی نیازمند باتری‌های قدرتمند هستند. خوشبختانه گلکسی S20 پلاس دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است که می‌تواند در تمام طول روز با شارژ دوام بیاورد، حتی با داشتن نمایشگر ۱۲۰ هرتزی. این باتری بسیار فراتر از یک روز استفاده معمولی شامل تماشای ویدیو، پیمایش در توییتر، گرفتن عکس و بازی داوم می‌آورد. مدل سامسونگ گلکسی S۲۰ شارژ بی سیم معکوس ۴.۵ واتی و شارژ سیمی ۲۵ واتی و شارژر بی سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. اگرچه این گوشی به مانند گلکسی S20 اولترا دارای شارژ سیمی ۴۵ واتی نیست، اما شارژ صفر تا ۱۰۰ درصد گلکسی S۲۰ پلاس با شارژر ۲۵ واتی حدود یک ساعت و ده دقیقه طول کشید که برای یک گوشی با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مناسب است. گلکسی S20 دارای درگاه USB از نوع Type-C 3.2 است.

رنگ بندی و قیمت گوشی گلکسی اوترا S20 پلاس

گوشی گلکسی S20 پلاس در رنگ های مشکی مات، خاکستری مات و آبی آسمانی و با قیمت ۴۹۹ دلار در بازار موجود است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان