تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۸ دی ۱۴۰۱

بررسی مشخصات گوشی شیائومی Redmi 11S

در این مطلب قصد داریم گوشی موبایل شیائومی Redmi 11S را زیر ذره‌بین قرار داده و مشخصات، قابلیت‌ها و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی مشخصات گوشی شیائومی Redmi 11S

رویداد۲۴ حسین فلاحی: شیائومی با زیرمجموعه‌های Redmi و Poco خود در بازار تلفن همراه شناخته شده است. این مجموعه ها، مشخصات و قابلیت‌های نزدیک به گوشی‌های سطح بالا را با قیمتی ارزان به کاربر ارائه می‌دهند. گوشی شیائومی Redmi 11S یکی از همین گوشی‌ها محسوب می‌شود. این گوشی علیرغم هزینه بسیار کم - حدود ۲۰۰ پوند در بریتانیا- با عمر باتری مناسب، صفحه نمایش عالی و کیفیت ساخت قابل توجهی به بازارعرضه شده است.

اگرچه مشخصاتی که ردمی نوت ۱۱ با آن عرضه می‌شود چندان چشمگیر نیست، اما در طول مدتی که با این گوشی کار می‌کنید، مطمئنا متوجه هیچ مشکل عمده‌ای از نظر کندی یا باگ نخواهید شد. گوشی شیائومی Redmi 11S نه تنها شما را حین تماشای فیلم، انجام بازی، ارسال پیام، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی یا مرور وب ناامید نخواهد کرد بلکه با ارائه قابلیت‌های مناسب، رضایت شما را فراهم خواهد کرد.

طراحی گوشی شیائومی Redmi 11S

گوشی Redmi 11S با ۱۶۰ میلی متر ارتفاع و ۷۴ میلی مترعرض دارای ابعادی بسیار مناسبی است که به راحتی می‌توانید با آن کنار بیایید. اگرچه زیاد کوچک نیست، اما به اندازه Poco F3 یا ردمی نوت ۱۱ پرو نیز زیاد بزرگ نیست. وزن این گوشی حدود ۱۷۹ گرم و ضخامت آن ۸.۰۹ میلی متر است که کار با آن را راحت می‌کند.   در قسمت پشت از پلاستیک مات استفاده شده است که مطمئنا مراقبت از آن راحت‌تر است و از طرفی کمتر در معرض اثر انگشت در مقایسه با پلاستیک براق قرار می‌گیرد. Redmi 11S با قاب پلاستیکی خود که مات است کیفیت قابل توجه بالاتری نسبت به مدل قبلی خود یا رقبایش Realme دارد.

این گوشی در سه رنگ خاکستری گرافیت، سفید مرواریدی و آبی مات برای مشتریان عرضه شده است. ماژول دوربین در گوشه سمت چپ قرار گرفته که با حروف ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین هوش مصنوعی تزئین شده است. در مجموع چهار سنسور دارد که سنسور بزرگ آن از بدنه کمی بیرون زده است. به همین دلیل است که گوشی هنگام استفاده روی میز به طرز محسوسی تکان می‌خورد.

اگر گوشی را بچرخانیم یک صفحه نمایش بزرگ ظاهر می‌شود. قاب جلوی آن خوش ساخت است. علاوه بر آن کلید‌ها به شکلی عالی در بدنه تعبیه شده اند که به راحتی می‌توان با استفاده از یک دست به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. یک جک ۳.۵ میلی‌متری صدا در بالای دستگاه برای هدفون‌های سیمی شما و یک اسلات USB-C در پایین برای شارژ تلفن یا انتقال داده‌ها به دستگاه دیگری وجود دارد. وقتی به گوشی نگاه می‌کنید دکمه‌های صدا و دکمه پاور در سمت راست قرار دارند و یک حسگر اثر انگشت قابل تعمیر در دکمه پاور تعبیه شده است.

این گوشی دارای گواهی IP۵۳ در برابر گرد و غبار و همچنین مقاومت در برابر پاشش آب است. همچنین Redmi 11S مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت است.

صفحه نمایش گوشی شیائومی Redmi 11S

شیائومی Redmi 11S با صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی AMOLED از Redmi Note ۱۱ برتری یافته است. با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت و نرخ به روز رسانی ۹۰ هرتز، برای همه چیز از وبگردی گرفته تا تماشای فیلم، از وبگردی گرفته تا تماشای فیلم فوق العاده است. وب پشتیبانی از HDR وجود ندارد، اما چیزی را واقعاً از دست نمی دهید. این گوشی از نظر زاویه دید و روشنایی فوق العاده است. صفحه نمایش حتی در روز‌های آفتابی نیز قابل خواندن است و رنگ‌ها تنها زمانی تغییر رنگ می‌دهند که صفحه نمایش تا حد زیادی کج می‌شود.

دوربین گوشی شیائومی Redmi 11S

Redmi 11S  دارای یک دوربین اصلی با چهار لنز پشتی است که از یک لنز عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک لنز عمق ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. در جلو، یک لنز عریض 16 مگاپیکسلی وجود دارد که برای گرفتن عکس‌های سلفی ساده و تماس‌های ویدیویی از طریق هر برنامه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید به اندازه کافی خوب است.

 دوربین عقب Redmi 11S قابل قبول است اما باید قبول کرد که یکی از ضعیف‌ترین دوربین‌هایی است که اخیراً روی گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم. البته این به این معنی نیست که دقیقاً در نور مناسب بد عمل می کند؛ نه، شما در بیشتر مواقع عکس‌هایی خواهید گرفت که برای رسانه‌های اجتماعی به اندازه کافی خوب هستند و گهگاه می تواند یک یا دو عکس واقعاً چشمگیر نیز برای شما ثبت کند.

دوربین گوشی شیائومی Redmi 11S

 در جزئیات است که دوربین کمی ناامیدکننده می شود.  ویژگی‌هایی مانند فوکوس و HDR که به خوبی گوشی‌های میان‌رده یا پرچم‌دار نیستند که باید برای آن‌ها هزینه بیشتری بپردازید. گوشی‌های مقرون به صرفه با این قیمت به ندرت قادر به گرفتن عکس‌های عالی در شب هستند و Redmi 11S از این امر مستثنی نیست. هنگام ثبت عکس اگر نور در دسترس نباشد یا بسیار کم باشد، احتمالاً عکس مورد نظر خود را نمی توانید بگیرید. اگر حالت شب روشن شد و کمی نور وجود داشته باشد و سوژه‌های شما ثابت باشند، ممکن است بتوانید عکسی قابل استفاده ثبت  کنید.

 در مورد حالت فوق عریض، این حالت برای قرار دادن بیشتر در کادر مفید است، اما تمایل دارد رنگ‌های عکس را تغییر دهد و با بررسی دقیق‌تر، تصاویر کمی مبهم به نظر می‌رسند. ما نمی‌خواهیم در مورد دوربین‌های Redmi Note 11 خیلی منفی نگر باشیم، اما این گوشی برای افرادی نیست که به دوربینی نیاز دارند که بتوانند به آن اعتماد کنند

ویژگی‌های سخت افزاری، نرم افزاری  و عملکرد گوشی شیائومی Redmi 11S 

گوشی Redmi 11S مجهز به پردازنده هلیو G۹۶ مدیاتک است که از حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگ پشتیبانی می‌شود. همچنین حافظه داخلی آن را می‌توان از طریق میکرو اس دی افزایش داد. با داشتن پردزانده ۹۰ هرتز، عملکرد سریع و عمدتا  روان را برای شما تضمین می‌کند. برنامه‌ها با سرعت خوبی باز و بسته می‌شوند و کندی کمی وجود دارد..

از لحاظ نرم افزاری، گوشی Redmi 11S با نسخه اندروید ۱۱ با رابط کاربری داخلی MIUI نسخه ۱۳ عرضه شده است. MIUI  یک رابط کاربری سفارشی شده است که اشتراک نسبتا کمی با اندروید استوک دارد. تعدادی عملکرد اضافی مانند پنجره‌های شناور وجود دارد. وقتی اعلان‌ها را دریافت می‌کنید می‌توانید آن‌ها را پایین بکشید و سپس برنامه در یک پنجره کوچک باز می‌شود. همچنین تعدادی بازی به صورت پیش فرض روی گوشی نصب شده است. نصب سایر برنامه‌ها نیز بدون مشکل انجام می‌شود

باتری و شارژر Redmi 11S

شیائومی Redmi 11S  از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با یک شارژر ۳۳ واتی سیمی تغذیه می‌کند که از طریق درگاه USB Type-C ۲.۰ شارژ می‌شود و می‌تواند باتری گوشی را در کمتر از ۵۸ دقیقه از حالت خالی به شارژ کامل برساند. همچنین پشتیبانی از OTG برای اتصال واحد‌های ذخیره سازی و لوازم جانبی وجود دارد. برای Redmi 11S  شارژ بی سیم وجود ندارد.

قیمت گوشی شیائومی Redmi 11S 

قیمت گوشی Redmi 11S در بازار ۲۰۸ دلار است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
پیشخوان